Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Jag är här nu.....

Av Elliot - 2 juni 2010 23:19

Har ni saknat mig ???  Äntligen har hon fått fart igen, Kulan. Först var hon ju blåslagen och jämmerlig men nu är hon pigg igen så nu har hon börjat jobba.. jag vet faktiskt inte vilket som är bäst för nu är hon ju aldrig hemma ....

Jo du förstår Elliot säger Kulan  jobbar man på restaurang sommartid så är man inte  mycket hemma. Nej, det har jag nog märkt ... Nu är det ju inte speciellt synd om mig för husse och jag har det ganska skönt här hemma och dessutom så luktar hon ganska gott när hon kommer hem, mycket olika matdofter blir det. Vi åker och hälsar på henne på jobbet oxå, jag får inte gå in men vi sitter på uteserveringen  jag och husse och kollar in allt folk, och så får man sig en liten smakbit ibland.

Nej nog om detta.... Idag kom Zacco och hans matte och med sig hade dom en lustig typ med lååånga öron och kooorta ben.


May I proudly present  HUGO

 

 

Det är Zaccos kusin som skall vara hära  ett par veckor. Kulan blev så kär i Hugo så hon tog bara kort på honom och glömde bort mig och Zacco. Men jag tror att ni oxå kommer att älska honom för han är verkligen speciell...

  

Hej å hå,,han pinnar på..

hi hi, det skulle kunna bli många kåldolmar av dom öronen.

 

Hmmm... man kan ju bli avundsjuk för mindre..

 

Här får han sladd och halkar på kålbladen...

 

Det gäller att kamma benan åt rätt håll...

 

Förlåt Hugo men jag kan inte låta bli att skratta.. 

Visst är han härlig

 

Ibland får han lite slagsida hi hi...  

Det blev mycket Hugo idag men mig har ni ju sett så mycket ändå. Jag skall be Kulan att hon filmar oss när vi leker så att ni får höra honom oxå, det är en upplevelse vill jag lova.. han låter som en gammal bil som inte vill starta. 

Så godnatt alla vänner, och jag lovar att vi snart är tillbaka igen

                   

 
 
Stella o Doris

Stella o Doris

3 juni 2010 07:26

Jösses sicken kille, man brukar ju säga att man kan drukna i någons ögon, men här är det nog mer öronen som kan kväva en...
Vi kikar nog in en sväng någongång under helgen, du saknar oss va???

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

3 juni 2010 07:31

Gudars anåda, man har ju fan saknat er!!! Skönt att ni är tillbaka nu :D

Jo, Hugo verkar störtskön...han verkar ha ännu mer okontollerade öron än mej! Men så är dom stora också. Bilden när han halkar är jätterolig, jag hoppas att han inte tar illa upp för att vi skrattar lite.

Kramar på er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

3 juni 2010 08:10

Vad kul att vi har kontakt igen. Den där Hugo är toppengullig med sin långa kropp och sina korta ben. Matte läste dina senaste inlägg och såg att Kulan skadat sitt ben. Stackars henne. Min matte ramlade raklång på en av Paris' trottoarer för sisådär tre veckor sen och gjorde sig illa i ena armen. Men hon kan i alla fall gå som vanligt. Ha' det så bra. Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Rudi

Rudi

3 juni 2010 09:50

En sån som Hugo har jag aldrig träffat. Han verkar ju buskul! Och buskul att ha er tillbaka i bloggosfären också. Min matte är också lite justerad här och där och inte riktigt igång, men man får väl ta det, att de inte alltid är i toppform! Kram på er!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

3 juni 2010 11:20

Meeen! Jag ser vad vi har missat, stackars Kulan!!! Hoppas du mår bättre nu! Jag tror allt vi måste länka dig till vår blogg, så vi kan springa ut och in lite lättare :-)) Söta Elliot vilken go kompis du har fått....vilka underbara öron...dom liksom kompenserar de korta benen...eller..... Hoppas ni hinner njuta lite av det härliga vädret..som vi har längtat efter lite sommarvärme. Vi skickar stora Kramar till dig och hoppas att din matte är återställd! Kramis från Flopsitops och hennes matte.

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Totti

Totti

3 juni 2010 21:36

Tack, tack för kvällens bästa skratt. Det kom som en skänk från ovan, verkligen vad vi behövde!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

3 juni 2010 22:20

Välkommen tillbaks! Skönt att Kulan kan jobba igen. Bara hon är försiktig så... Vilken stilig kompis. Onekligen rätt mycket öron. Husse blev riktigt tårögd när han såg bilderna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia

4 juni 2010 09:30

Äntligen tillbaka!!! Trodde du gått i sommar ide:)
Läääääängtar efter dig och dina underbara kramar, men jag kommer ut och syr nå´n dag ;)

Pusssssss på dig Elioten-Totten :)

 
Ressu

Ressu

4 juni 2010 10:42

Åååh - en sådan hund hade matte för länge sedan- Tennis hette han. Härlig hund, men lite för glad i jakt ...... den lärde sig öppna dörrar och stack till skogs och var borta länge länge.

Ha en störtskön helg!

http://www.ressu.se

 
Wille

Wille

4 juni 2010 12:43

Klart jag har saknat dig, jättemycket. Det var en härlig kavalkad bilder dte där och vilken skojig hund Hugo är. En sådan har jag aldrig sett. Jodu det var vääälldigt långa öron det där. Men vad söt han är. Men han får akta sig så han inte trampar sig på öronen för det är lätt gjort när de hänger ner har jag förstått av sladden han gjorde på en av bilderna.
Vad spännna de att Kulan jobbar på restaurang under sommaren. Jag kan gissa att det luktar riktigt gott om henne när hon kommer hem, precis som du säger ! ha enb skön dag nu och vi hörs lite längre fram i helgewn för nu ska jag strax på studentfest hos grannen. Nospuss på dig !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

5 juni 2010 19:22

Vilka goa öron, och vilken fart det var på honom.
Ha en mysig helg!
Nospuss från mig! :-)

http://stellabella.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

5 juni 2010 21:03

Jädrans vad jag har saknat dig Elliot. Jag va faktiskt rädd att vi aldrig mer skulle höras. Nu e jag lycklig igen. Ja inte bara lycklig jag har skrattat så jag fick ont i magen. Hugo vilken lirare. Jag kände att jag vill vara hans vän. Nu kan jag njuta av kvällen jag e både glad och full av skratt.
Killkram från Göte!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

6 juni 2010 19:18

Hihi så stilig Hugo är :D

http://www.sweetolga.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

6 juni 2010 23:57

Vi har saaaaknat dej jättemycket. Härligt att du är tillbaka. kulig kompis den där Hugo. Mamsen har skrattat jättemycket, det behövde hon. Vi hörs snart igen
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

7 juni 2010 07:27

Matte hälsar och tackar för gratulationer och pussar!
Kramar till er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

8 juni 2010 15:47

jösses i havet eller var han håller till? klart som korvspad att vi saknat er! Men ,My God i London vilken härlig typ denna Hugo bekantskap var...WOW, vi hade två sådana här i granskapet, men dom var det bara synd om...tjocka så att magen släpade i marken och var lindade med skitig äcklig linda, så stank dom som bara den!Näää denne Hugo var ju störtskön kis!
Ha det gott, kram till alla tokar i familjen!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Hector

Hector

8 juni 2010 20:44

En sådan där som Hugo såg matte på utställningen i helgen som var, fast han hette visst något annat. Matte tyckte han hade en alldeles för stor kostym på sig om tassarna, men han var söt sa hon, fats inte lika söt som du lade hon till när hon såg att jag såg fundersam ut.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

9 juni 2010 19:09

hihihi ja det är ju han med lövbiff öronen=))) sååå himla häftig o rolig typ det verkar vara!!! Så härliga foton!!!! Ja kom igen nu Kulan nu vill vi höra hur han låter också=)))

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Laurence

Laurence

9 juni 2010 21:38

vilken rolig kompis, jag förstår att du fick dig ett gott skratt.

http://www.saphira.bloggagratis.se

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

10 juni 2010 18:38

Jisses vilken rolig typ. Vi har skrattat och mår jättebra av bilderna på Hugo. Själva är vi nere på Östertlen och hälsar på kusin Snygg-Göte och hans lillebror. Ja än så länge är det bara Harry som har träffat dom. Men vi ska väl också försöka våga oss på en träff, men han är ju så stor Göte. Ha det gott hälsar Sessorna och Harry

http://prinsessangreta.blogg.se

 
London & Gry

London & Gry

18 juni 2010 11:32

Busigt värre, dom ser så söta ut när dom springer omkring som tornados. :)

http://www,livetsomgry.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards