Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Elliots översättningslexikon!!!

Av Elliot - 27 januari 2011 01:25

 Tjabba, Kungen här!

Jo jag har länge tänkt att göra ett litet översättningslexikon.. Det är ju en sak vad tvåbeningarna tror att vi säger, men en helt annan sak vad vi verkligen säger, så här kommer de första lektionerna.

 

I lördags vaknade jag till vad jag trodde var ännu en tråkig dag i det Anderssonska hemmet. Men så plötsligt märker jag att nåt är på gång. Sätt fart  nu Elliot för nu skall vi åka till Borås, sa husse. Yippiiii. skrek jag överlyckligt.

  

Och där stog hon.. Sjömarkens drottning !!!!

Vad kul att ni kommer, tjoade hon. översatt: "var det nödvändigt att ta med HONOM "

Kulan och husse blev ju såååå glada att hon blev lycklig.

 

Här hälsar hon på mig över staketet "Välkommen Elliot" säger hon.. översätt: "Stick och brinn din snorvalp" 

Hej Stella, säger jag glatt.   översätt "surkärring

"

Ja ja, tänkte jag, Doris är väl kanske på bättre humör

  

 

Hon kom nerhoppandes från altanen där hennes husse  har gjort ett hål i staketet.

Hej Elliot ska vi rejsa lite?? översätt:

"åhh , nu kommer världens snyggaste kille"

Stella och jag sprang upp på altanen och jag hälsade på resten av familjen

  

 Jag var lite skrajsen för att hoppa ut, och bara för att deras husse tittade så sa Stella lite mjukt " Det är inget farligt Elliot, ta det bara försiktigt"  översätt: " Flytta på dig Doris så jag kan ge han en spark i röven "

Nåja, jag kom ju ner till slut och Doris och jag hade jättekul

  

Men Elliot inte såååå.... översätt:  "Jaaa, jag vill ha mer pussar"

  

Titta husse vad gulliga dom är... Översatt:  "Herregud var ni är löjliga"

  

Men Stella, sa hennes husse, hör du inte att Elliot ropar på dig??? Och där nedanför stod jag och sjöng - "Stella kom ut ikväll, så ses vi i hörnet av 7eleven" ....  Men ohhhh vad gulligt,, sa hon   översätt: "Kan ingen ta honom och åka hem.."  

  

Här frågar jag snällt " Vi kan väl leka lite"  översätt: " he he, vem vill följa med in i buskarna"

En annan gång, sa Stella  översätt: "Jäkla sexdåre"

  

ja ja.. suck, jag pinkade in mitt revir och sedan gick vi in.

  

Här får vi lite godis av Lennart.

   

Visst är hon söt trots allt, Drottningen av Sjömarken

   

För att inte tala om den här lilla puddingen :-) 

  

Men snyggast är nog jag ändå... här får jag puss av Lotta

 

 

När vi kom hem så provade jag min nya mössa... 

  

Sen åt jag upp honom he he he..... 

 
 
Stella

Stella

27 januari 2011 14:04

Ja, det var ju sååå trevligt att du kom och hälsade på, alltid lika roligt med riktiga machomän i huset, kom snart tillbaka!!

Översatt
Nästa gång behöver du ju inte stanna så länge din lille fege fjant och du vet ju att vi inte behöver ses speciellt ofta, räcker gott vid jul....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
 Rudi o Britt Marie

Rudi o Britt Marie

27 januari 2011 14:04

Äntligen någon som påbörjat ett lexikon för oss hundar! Snyggt jobbat, grabben! Allt var ju rätt översatt. Doris är allt ganska snygg i alla fall,tycker jag. Stella går inte av för hackor heller, hon går nog med dig till buskarna nästa gång. Jag har likadan mössa,måste vara en trend!
Ha det gott, polarn!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Doris

Doris

27 januari 2011 14:05

För min del får du komma varje dag, det behövs ingen översättning på det, jag lovar!!

Saknar dig!!


p.s du kan väl sluta tugga på mig bara....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

27 januari 2011 15:09

Va kul du haft, ja tvåbeningarna behöver verkligen lära sig lite hundspråk. Fast det där med att käka mössa det är inget gottigt, för det blir så lurvigt i truten, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Tessan

Tessan

27 januari 2011 16:21

"ASG" ( som alltid härinne) Gillar dina översättningar...eller Stellas kanske jag ska säga....:) Primo sitter här och tycker att JA MATTE ,VI VILL OXÅ GÖRA ETT LEXIKON!! Nähe min vän sa jag...sådana fula ord vill jag inte skriva i min blogg....
Mössan var ju käck....god....
Kram till er alla tokar!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Buttons

Buttons

27 januari 2011 18:17

åh gud så mycket kul ni har, jag blir riktigt avis........för min del har jag inte haft speciellt kul på sista tiden. Har jobbat stenhårt med att sköta matte, men det ska väl bli slut på det också så småningom, och då ska jag banne mig påminna henne om MINA behov

blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Salle

Salle

27 januari 2011 22:11

Ja, är det inte konstigt vad svårt två-beningrarna har att fatta. Vad ljuvligt, det är vår i luften, säger matte och kisar mot solen. Vad ljuvligt, det är vår, tänker jag och nosar in alla löptikar som finns inom några mils omkrets :) Så finns det förstås "fina damer" och "finare damer", men det verkar som om du lyckats charmera Dorran i alla fall :)

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Edith

Edith

28 januari 2011 07:48

Det där var ett alldeles utomordentligt bra lexikon. Nu ska jag be matte läsa på lite extra och lära sig lite om hur vi hundar tänker. Men jag tror ändå inte hon kommer att fatta. Toppenfin bild när ni tre sitter på rad och väntar på godis från Lennart. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Totti

Totti

29 januari 2011 03:19

Så bra att du tagit dig an översättningens svåra konst, så vi slipper läsa mellan raderna. Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på ditt besök hos snygg-töserna.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

29 januari 2011 19:39

Men jisses här är det nästan så jag måste ta och träna att översätta jag med. Men Doris gillar dig ser jag jojo om då stella blitt lite purken så får det väl vara så. En del är ju sådana innan de flörtar in sig hos oss grabbar som jag vet inte vad. Våran kompis Aylen är sådan, för när hon närmar sig löpet då är hon skitsur, men ett par veckor senare blir det annat ljud i källan minsann.
Vda skönt att din matte också kryat på sig. Jo de är jättetråkiga när de bara ligger i sängen, det håller jag definitivt med om.
Ha en skön helg nu.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

2 februari 2011 07:43

Hahaha...Elliot, Kingen!!! Som sagt, kanske inte alltid så att det ska översättas det vi säger...:)
Att Stella är söööt....suck...hon är söööötast!!!

http://prinstorsten.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

2 februari 2011 15:09

Jädrans vilken översättare du är, helt i kungaklass.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

3 februari 2011 10:06

Bra lexikon du gjort så att tvåbeningarna får veta vad vi verkligen säger. Dom fattar ju oftast ingenting... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

3 februari 2011 18:36

hahahaaaa ÄNTLIGEN ett vettigt lexikon=))))
och NÄÄÄÄPP hälsar våran matte...ingen krullibutt i vårt hem;)
härliga bilder som vanligt:)

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards