Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

En dag i förvandlingens tecken.....

Av Elliot - 11 november 2010 23:40

   Häromdagen kom Zacco och hans matte och ringde på dörren

"Kom igen, nu skall vi åka ut  i Trollskogen" sa hon. "JAAAAA" skrek jag, "NEEEEJ" skrek Zacco., "inte bilen,inte bilen" Gissa om han är fjantig... han är livrädd för bilen.

  

"Men kom igen nu, och sluta larva dig"

   

Hans matte får lyfta in 40 kg fjantig golden...

Efter mycket skrik och tandagnisslan så kom vi äntligen i väg.

   

Det var verkligen en riktig trollskog

   

Med mjuk mossa att kuta runt i.  

  

Djupt inne i skogen hittade vi ett alldeles eget vattenfall.

  

Men.... vad i jisse namn är detta för något.....

  

Zacco!!!!! vad är detta för något mystiskt???

  

"Jo nu får du allt passa dig din lille skogsmulle" sa han "för det här vattnet är magiskt och jättefarligt"

  

Och så slängde han i mig...

   

   

"Om man smakar på det vita skummet så blir man alldeles bindgalen" sa han

 

Och det blev han, galen alltså!!! Yiaaah, vrålade han och slängde sig in i skogen ...

   

Och där stod jag, ensam övergiven och helt normal.......   Zaaaaacooo!!!!!!

  

Till slut hittade jag honom liggandes på rygg, alldeles "skogstokig" var han.

"Vad gör du?"  frågade jag lite försiktigt, då jag hört att man skall handskas varligt med galningar.

"Jo" sa han,"jag håller på att förvandlas av det magiska vattnet" Äsch sluta larva dig nu" sa jag "annars blir jag ju rädd"

Blunda och räkna till tre.... sa han

"Abra kadabra du ser ej i syne"...

 

 

" Nu har jag fått mig ett grisatryne"  oink,oink. 

 

 Men Zacco" sa jag förtvivlat,, "så kan du väl inte se ut....

Nej, sa han och fortsatte att rimma

...

"Spring in i skogen dit vattnet rinner

drick av källan, jag hoppas du hinner

drick av vattnet ett lång lång stund

annars så blir du en nakenhund"

  

och jäklar vad jag sprang...

  

Och jäklar vad jag drack.....

  

Här speglar jag mig för att se om jag har pälsen kvar....

  

Här lämnar vi den magiska källan för att åka hem...

  

Hej då trollskogen.....

När vi närmade oss bilen så hittade Zaccos matte något

 jätte gott äckligt i dikeskanten. Jägarna hade slaktat en älg och slängt lite av honom i diket

  

Då åkte våra koppel på

  

så den sista simturen för dagen skedde under koppeltvång

 

  

Sen blev det samma procedur som tidigare när Zacco skulle in i bilen..... nu är han inte så kaxig...

 

Men till slut kom vi i väg . Och gissa vem som kom och hälsade på senare på kvällen....

   

Taadaa...... brudarna från Borås.

   

   

Här berättar jag lite för Stella om skogsbesöket.

"He he". sa hon," synd att du inte blev en nakenhund för då hade du ju blivit riktigt snygg!!! 

Hmpf.... brudar!!!

Sedan riktar jag ett stort tack till TORSTEN...

   

För nästa dag såg det ut så här när vi kom ut Yiiipeeeee 

  

Och så här såg jag ut när jag kom in!!

  

Så det blev att ligga framför brasan och tina upp.

 
 
Torsten

Torsten

12 november 2010 07:27

Varsego!!! Glad att jag lyckades någorlunda....Ja, här är det julefint utanför fönstret, har kommit hyfsat mycket fin snöööö :)
Den där trollskogen....hm jag vet inte jag...nakenhund och skogstokig! Jag skulle fan blivit skitskraj ju, särskilt när Zacco börjar bli galen....:)
Ha en härlig helg, du o Kulan!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

12 november 2010 08:14

Vilket mysigt äventyr ni var på. Liknar mina och Tigers bus-skogsvistelser. Det där med magiskt vatten ska jag komma ihåg om jag stöter på det. Och akta mig för! Attans för att bli nakenhund nu lagom till vintersäsongen! Jag kommer gärna och deltar i kast med pälshatt. Hör av er när det är dags!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

12 november 2010 13:36

Men hua en sådan läskig bäck, ja jag har alltid sagt att mann inte ska bada. Det ÄR farligt. Men spännande var det !
Såg också att ni fått massor av mera snö än oss. Idag har vår snö nästan smält bort helt. Det bara regnar och blåser.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Stella o Doris

Stella o Doris

12 november 2010 14:20

Dramatiskt så det förslår, har nog aldrig förstått att det kan hända så mycket i Upphäradsskogarna, sen hade det ju varit trevligt om vi fick följa med till er skog nån gång, nu har vi ju visat er både Picke o Björbo...

Fördelarna med att vara nakenhund är nog många, en av dem är att snön inte fastnar i pälsen :-))

Ha en underbar helg!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

12 november 2010 14:27

Hu, vilka läskiga äventyr. Inte vill jag besöka den där trollskogen. Men brasan såg skön och mysig ut. Ha en riktigt härlig helg!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

12 november 2010 15:46

Vilken fantastisk vacker sagoskog. Den går inte av för hackor. Nu vill Hilda ge ett råd till Zacco. Hilda har tidigare inte alls tyckt om att åka bil. Man har nästan fått lyfta in henne i bilen. MEN efter att ha åkt 250 mil från södra Frankrike och till Stockholm är hon hur bekväm som helst med bilturer. Hon har helt enkelt vänjt sig. Hon bara hoppar in och lägger sig ner. Så nästa gång vi kommer till Sverige kanske vi ska ta med Zacco på en liten tur ... Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

12 november 2010 20:24

WOOOOW!!!!!!!!!!
Vilket superskum för inpackningar!!!!!!
Gå inte på den där töntens sagor.
Skum är super för att sköta pälsen!
Jag packar alltid in mej ordentligt när jag hittar sånt.
Snöhelvetet håller på och regnar bort här till min och mattes glädje

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

13 november 2010 20:58

Fy en sån skog! Här har vi, tack och lov, bara underbara snälla skogar utan farliga skumbäckar. Jag var ungefär som Zacco tidigare när vi hade den "vanligga" bilen och jag var tvungen att sitta i baksätet. Sedan vi köpt mig en ny bil med egen hundcupé där bak tycker jag att pka bil är det bästa jag vet. BYT BIL!!! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

15 november 2010 10:33

Det var ingen dålig berättelse det där vilket äventyr. Skogen den var fin men lite läskig tur att ni tog er därifrån för shit alltså om ni hade blivit nakenhundar.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Buttons

Buttons

16 november 2010 12:49

underbar skog, men skummet verkar mystiskt, skulle väldigt gärna fått vara med, men halva skogen skulle nog fastna i mitt hår...........åka bil är skitkul, speciellt om man får ha huvudet utanför, säg det til Zacco...........puss på svansen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

16 november 2010 14:14

Vilket läskigt äventyr. Den där Zacco ska du nog inte tro på, han vill bara vara lite kaxig när du har sett hur feg han med bilåkandet.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Tessan med \\\"pälsbollarna\\\"

Tessan med \\\"pälsbollarna\\\"

17 november 2010 14:27

Ja du...man blir verkligen sittandes med ett stort smile på munnen när man varit här och läst!! Jösses den skogen såg ju ubderbar ut...förutom älgresterna då....Skulle Acke älskat att både äta och rulla sig i...
blärk! Sådana där snöben är jobbiga...här blir det in i duschen medetbums!
Tjoflöjt på dig och dom där hemma!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Edith

Edith

24 november 2010 10:44

Hej Elliot, hoppas allt är bra med dig i vinter-Sverige. Nu längtar jag efter att få läsa lite nyheter från dig! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards