Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Saccohelg... Nytt rekord och Gallsten????

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"

 

  

Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, som den mammefjant han är

   

Vaaaa, "ska HAN SOVA HÄR", sa jag  helt förskräckt, som dem mammefjant jag är, jag vill ju ha Kulan för mig sjäv!!!

 

"Sluta nu båda två"  sa Kulan "och visa att ni är riktiga karlar, tänk på att det är en massa tjejer som kollar in bloggen"

  

"För f-n Sacco, nu måste vi visa hur tuffa vi är" sa jag  "ta i nu!!!"

  

Här stjärnar vi oss lite och visar musklerna men......

  

Rätt som det var så satt han där och fjantade för Kulan. "Jag saknar min maaaamma" gnällde han, men jag vet nog vad det var, hon hade blodpudding i fickan...  

 När vi kom in igen så spelade han jättedeppig bara för att han skulle få ligga i  Kulans knä, men hon såg inte att han tittade på mig och flinade lite taskigt he he he

  

F-n ta dig Sacco, det här ska du få skit för......

   

När vi skulle sova så intog han MITT hörn i soffan med en belåten min

  

Här ligger jag och tjurar. "Skäms på dig Elliot" sa Kulan "när man har gäster så ska man va trevligoch artig, du kan väl lägga dig i den andra soffan"

 

 

"He he,  när man har gäster  så ska man vara trevlig och artig  Elliot" sa Sacco  och så snodde han det hörnet oxå????

  

 "Nu slutar du att tjura Elliot" sa Kulan, "ni får ju plats båda två.."

Jodå, vi hade faktiskt väldigt trevligt, och på natten låg vi på var

sin sida om Kulan och sov.

  När Saccos matte kom och hämtade honom så fick jag en jättefin apa

  

Visst var han fin!!!! Det var då jag slog ett nytt rekord....

 

 

Den höll faktiskt en hel dag... jag bar den och jag sov med den i munnen, men sedan kunde jag inte behärska mig längre, så dagen efter så gick det som det gick.....

  

  En apa , flera apor...   


Nu måste jag fråga er alla där ute, äter ni oxå massor med snö???

Det gör jag, ja jag äter inte bara snö utan allt annat oxå. När jag vaknade i går morse så kräktes jag

Den här stenen och galla, har man Gallsten då  ????

Det är  faktiskt Stellas matte Lotta som som hade så sjuk humor.  

  

 
 
 Rudi

Rudi

17 februari 2011 09:14

Som sagt, pyjamasparty med bästisen, låter som en superkul idé. Men kanske det blir lite mycket när bästisen inte vet var han ska ligga? Men hur 17 fick Kulan plats i sängen om ni båda grabbar skulle sova där också?
Apan var attans fin...så länge den varade.
Stenen..vilket fynd..! Nej, jag äter aldrig konstiga grejer, och bara liiite snö ibland och leksakerna håller i evighet så jag får aldrig några nya. Vi är nog lite olika sorter du och jag, polarn! Men jag gillar dig skarpt ändå!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

17 februari 2011 10:11

Jag brukade sätta i mig både det ena och det andra men aldrig stenar för matte kom på mig en gång med en sten i munnen och jag åkte på en riktig blåsning, sen akta jag mig. Det där med att man spir galla så kan det bli för att det inte finns något annat stt spi opp. Snö äter jag stup i kvarten för det är en sån härlig känsla, jag gillar glass oxå ska jag väl tillägga, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

17 februari 2011 21:30

Käka snö, det är ju som att dricka kallt vatten! Det gör jag jämt! Det gäller tydligen att vara snabb om man ska få ha ett soffhörn för sig själv hos dig. En HEL DAG var väl rekord? Det var väl jättelänge för att vara du... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Salle

17 februari 2011 21:55

Va mysigt det ser ut med en "riktig" kompis! Han ser riktigt snäll ut, trots att han knycker "bästa platsen" :) Du får ta igen det när du sover över hos honom ;)

 
Totte

Totte

17 februari 2011 22:13

Tjenare mannen!
Jag äter också snö, i mängder! eller inte just nu, för vi har ingen snö. Men NÄR det var snö så käkade jag det hela tiden. Jag äter det mesta, idag snodde jag t.ex mattes kanelbulle. Hon kom tyvärr på mig, men då hade jag redan slickat på den så jag fick käka upp den. Så kan det gå om inte haspen är på.
Kramar från Totte

http://www.lagottototte.bloggplatsen.se

 
Stella

Stella

17 februari 2011 22:56

Kommer allt ihåg hur de bredde ut dig i vår säng i TVÅ nätter i somras så jag tycker då inte synd om dig...

Kan du se till att Kulan har med blodpudding hit på söndag, då ska jag överväga att vara trevlig, t o m mot dig...

Puss på dig mammefjanten....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

19 februari 2011 18:13

Så apan klarade sej en hel dag???? Det var duktigt tycker vi. Det kan bli väldigt konstigt med nattgäster när man inte vill dela med sej av sin matte. Stå på dej och bestämm reglerna. Vi hörde minsann att du gillar kall ärtsoppa, det gillar vi också, liksom snö, stenar och... men det får vi inte skriva för mamsen.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

20 februari 2011 13:56

Hilda hälsar att Sacco är en riktig goding. Men det är ju du också ... å andra sidan. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Becca

Becca

20 februari 2011 19:25

Detta med F-ben är en myt som vi barfare lagt bakom oss. Det viktga är att inga ben ges tillagade, det är dessa som blir vassa. Inte ens de rökta märgben som säljs i affärer är bra, de är rent av farliga.
T ben bildar inte vassa stickiga kanter på samma sätt utan flexar mera. detta gäller även kyckling.
Tänkt efter, är inte kycklingben alldeles mjuka? Tillagas de blir de däremot sköra och splitrar sig.
Fågel är brand det bästa man kan ge om man är rädd för skador, just för att de är så mjuka. tar man dessutom ickebärande ben så blir det inte bättre, tex skrov och vingar ;)
De är också otroligt lättsmälta och inga ben går då vidare till tarmen osmälta. Förutsatt att man har en hund som tuggar noga.
Tänk tex fiskben så kanske du förstår skillnad på tillagat och rått. Råa fiskben är som riktigt tjocka hårstrån medans tillagade fiskben blir som nålar! Hoppas det blev ngt bra svar på frågan, annars finns det att läsa mer om på bla jipotimas.se , barfifokus.se , och på lilla BARF sidan.
Om man tänker också, både vildhundar och bondkatter äter F-ben hela tiden och är gjorde för att fånga smådjur och fåglar. Sällan folk med utekatter går ock ojjar sig över att katten klippte en fågel. Det är en stor grupp som barfar, både hund, katt och illerägare :D

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Ressu & Rolle

Ressu & Rolle

21 februari 2011 22:03

Tjena mannen!
Varit i farten igen ser jag - inte illa!
Vet du att jag tror att du bara snackar när du låter så där ogin gentemot Zacco. Det är ju din bäste kompis - klart du gillar att han kommer så ni kan snacka brudar, pinglor, tjejer, och töser, flickor, chicks, ragator och annat viktigt.

http://www.ressu.se

 
Ingen bild

ZACCO

22 februari 2011 02:31

Jag tycker at jag är skapligt stilig på bild.
Är det inte på tiden att du lär dig hur mitt namn
stavas?
Vi ses imorgon.

 
Totti

Totti

22 februari 2011 04:13

Tycker du skötte dig bra som värd. Och tänk, nästa gång blir det säkert din tur att sova över hos Zacco, och då kan du kapa åt dig bästa sovplatsen och mattekel!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ZACCO

22 februari 2011 04:25

Skulle tro att Elliot tar för sig rätt bra hos
mig redan. Ni skulle se hur han far runt i möblerna som en tornado. Äter upp allt han hittar.Särskilt mina godisben(som jag stulit av
Yumma)Lille fjanten tror att han äger kåken!

 
Bengta & Smilla

Bengta & Smilla

23 februari 2011 07:30

Ha ha ha gallsten! Vi håller på dig Elliot den bästa av kungar som håller igång allt och alla.
Smilla hälsar att det mesta går att äta ja hon vet harr testat det mesta och disktrasor av wettex var länge en favoriträtt.

http://smillaochjag..bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

23 februari 2011 22:25

Hahaha...nä du, stenar det äter jag inte!!! Jag är en ganska finsmakad herre, även om jag skulle kunna tänka mej att sätta tänderna i lilla apan...:)
Kuligt med sovfrämmande, men jag vet....främmandet brukar ALLTID sno ens favvo-plats!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Doris

Doris

24 februari 2011 12:33

Hej snygga Elliot!
Jag äter också snö och is(när vi har nån).
Eftersom min matte och husse är väldigt snåla på o ge mig mat så knaprar jag i mig vad som erbjuds, även i naturen.
Småsten till exempel, fastän jag får skäll och matte pillar ut dem ur munnen direkt igen.
På min senaste promenad hade jag tag i ett svart gammalt bananskal och en gammal leverpastejmacka men de fick jag inte heller behålla o käka upp...
P.s Jag är också en mamme-fjant....
Kram
Doris

http://lagottodoris.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

2 maj 2011 00:47

Hej

Vilka helt underbara fina fotografier på hundarna, härligt att se dem både Golden Retriver och Lagotto Romagnolo.

Vad har du för kamera föressten?
Är själv mycket fotointresserad.
Sedan går jag på två hundkurser med Bella som är en Lagotto Romagnolo tik. Hanen Minjo som också är en Lagotto Romagnolo är inte med på någon kurs.

Titta gärna in hos mig, min gästbok är öppen, ni är välkomna. Ha det så bra.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 11 februari 2011 00:55

Tjabba... Elliot här... Nu har hon gjort det igen Kulan.... förnedrat mig alltså! " Kom lille gubben", sa hon och rösten var lika len som det smör jag åt upp höromdagen " du skall få prova en sak"..   Det är så att hon och Mia har fått beställn...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards