Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Jag en hund på "KATTWÅKEN.." och det mystiska bettet i falukorven!...

Av Elliot - 11 februari 2011 00:55

Tjabba... Elliot här... Nu har hon gjort det igen Kulan.... förnedrat mig alltså!

" Kom lille gubben", sa hon och rösten var lika len som det smör jag åt upp höromdagen " du skall få prova en sak"..

 

Det är så att hon och Mia har fått beställning från ett gäng som utbildas till "Terapi-hundar", men jag fattar inte varför JAG skall behöva lida för det.

 "Kom nu så skall du få vara mannekäng och gå på Kattwåken" , sa hon.

Katt!!!! skrek jag "jag är för bövelen en hund Hmpf.".. "Nä men skärp dig nu Elliot"  sa Kulan "det har inget med katter att göra""" och dessutom så stavas det inte så". Ja, ja" sa jag "det skall väl vara för den goda sakens skull då"  

   

   

Så här är jag nu i all min glans. Jag tycker faktiskt själv att jag blev riktigt stilig!! Hundarna som utbildas till detta skall gå till äldreboenden och göra de gammla glada, visst är det fint, eller hur. Jag funderar faktiskt själv på det för jag vet ju att Maij blev jätteglad när jag hälsade på henne. ( det kan ju i och för sig vara för att jag käkade upp hennes mat som hon inte ville ha)   

 

Sedan är det en sak som Kulan kommit på mig med.. Jag tror kärringen har ögon i nacken 

  

Ja, man kan inte tro det men det är faktiskt jag....

 

  

och här är beviset.. Ja, vad skall man säga, det är ju bara att erkänna...

Lika bra att gå in till husse

  

och nacka en höna....

  

Förresten gissa vad som händer på lördag... jo då kommer Zacco hit och skall ligga över!!! han blev så sur när jag hade varit hos Mia på kollo så nu tyckte han att det var hans tur. och f-n vet hur det skall gå, he he he.

 

  

 
 
Stella

Stella

11 februari 2011 07:43

Tror att det är så att du behöver terapi, alltså är du en terapihund :-))

Tycker att det är orättvist att du är så lång att du når godsakerna på bänkarna, det gör inte vi så vi kan inte servera oss någon falukorv...

Ha det bäst med Zacco, blir nog livat värre :-)

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Rudi o Britt Marie

Rudi o Britt Marie

11 februari 2011 07:56

Snyggt täcke, absolut! En riktig karl klär i rött! Ven tusan kan ha bitit i din falukorv? Kan det vara Kulan? Du säger ju att hon är lite rultig så hon kankse behövde påfyllning helt plötsligt? Att ha pyjamasparty med Zacco låter ju som en dröm! Rapport måste vi få!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

11 februari 2011 10:17

Hm? Terapi? Näe, det behöver nog inte jag. Men gå och hälsa på i äldreboenden är kul. En sån där STOR korv har jag aldrig fått. Taskigt att någon bitit i den... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
floridatjej åButtonsttons

floridatjej åButtonsttons

11 februari 2011 15:40

ojojoj, vilken bautakorv, varför kutade du inte och gömde dig bakom soffan efter du fått tag i den ? du vet väl att du är snabbare än Kulan ? Jag hälsar också på hos gamla, men har ingen väst..........blötpussar till dig snygging

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

11 februari 2011 18:25

Jag skäms utan att förstå varför ibland, när matte hojtat i åt Illerson som i alla fall inte hör vad hon säger. Försöker jag tolka så blir, va fasen skäller du för. Otack är taxens lön och det är väl lika för dig förstår jag. Korven ramlade ju bara ner och du skulle ge den till matte och hur skulle du bära dig åt om inte du skulle lyft den med munnen, det hade ju inte gått alls. Förstår inte varför tvåbeningar är så otacksamma, du som mannekängat på kattwåken och allt.

Taxkramisar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Annica,Älsa o Ästher

Annica,Älsa o Ästher

12 februari 2011 08:21

fyyy tusan vad vi skrattar...Elliot du ÄR inte klok...smör o falukorv=))))))))))))) du är sååå rolig=)) och vilka underbara bilder!!!!
Klart du ska bli en terapihund=)

matte hälsar grattis till kulans rökfria år=) i mars närmare bestämt den 23:e är det ett år sen våran matte slutade=))) heja heja våra mattar Elliot!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Salle

Salle

13 februari 2011 11:33

Ja, vad säger man :D Kärringar ska tydligen bli gamla och visa, innan dem uppskattar hjälpen dem får... :D

Dressen var jättefin! Funderar på att beställa en själv med texten: Ståtlig herre under utbildning. Partner sökes :)

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Torsten

Torsten

15 februari 2011 07:13

Jäklar så stilig du är i Terapi-väst....ja, det låter ju ganska fint också!
Och du??? Korven var väl ändå din???

http://prinstorsten.blogg.se

 
Primo

Primo

15 februari 2011 09:46

Haha säger som Stella...kanske du din jäkla knäppskalle som behöver en terapihund!! Men du säger en sak bara kom inte och säg att man ser löjlig ut när man har ett sån´t "tecken" på sig! Får jag ha när jag kör sök och det är MANLIGT ska jag säga dig! På min står det Primo sökhund! Men korven den hade jag nog allt kunnat delat med dig...ja delat, jag skulle få ALLT utom ändarna och dom skulle du kunna få slicka på!
Nä du nu ska vistt matte ut oxh skjuta ngt tråkigt med kameran....vi får INTe följa med då....Men vi har lattjat i skogen redan
Tjing tjong från den "manlige" i Linköping!;)

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Edith

Edith

16 februari 2011 15:29

Hej Elliot, Det har varit lite lugnt på min blogg ... inget internet. Ve och vasa. Men nu är jag tillbaka i etern igen.
Snacka om snygg manekäng!!! Tur att Kulan och Mia har dig att prova på. Vågar inte tänka på hur dom skulle klara sig annars? Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Doris

Doris

16 februari 2011 18:51

Oj oj oj, vilken snygg grabb du är!
O va härligt att det finns fler än jag som är glada för korv! Hade den legat i närheten av mej hade jag käkat så mycket jag hunnit! Jag är jämt utsvulten! Hälsningar Doris

http://lagottodoris.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards