Kulans Elliot

Alla inlägg under september 2010

Av Elliot - 17 september 2010 01:00

   Japp då är han här igen..... "Mistluren" från Göteborg. 

 

Vi hörde honom redan när han lämnade Saccos hus i  morse för han tutar konstant hela tiden. "Jag är så jäkla lycklig" säger han "så jag måste få sjunga".


Själv är jag väldigt fashinerad av hans öron.... mmmm... kåldolmar   det skulle smaka mumma!!!

  

 Måste medge att jag är lite avundsjuk på allt han kan göra med sina öron....  


Här t.ex stöttar han upp sig när han dricker, det kan inte jag.....

   Automatiska körriktningsvisare.. här svänger han höger

 

 

här svänger han vänster

  


Här fäller han ut dem för att förhindra krock...

 

"Nä nu vill jag leka, för jag är så jäkla lycklig" sjunger han och bjuder på lite blandade småhopp..

 

 

   

   


   

"Vad vill du leka då", frågar jag   

"Jag vill hoppa rep" skriker han

 

   

"OK då" säger Zacco " kom igen då!!!"


Meeen Hugo du får väl lyfta på prinskorvarna då!!!  

 

Vi kör lite freesbe istället, men akta så du inte får sladd he he he ...

 

  

    Oooops.....

 

Lite boll kanske.....  


  

"Nej jaaaag vill inteeee"... tutar han    

  

"Herregud kan ingen få tyst på den där mistluren" säger Zacco uppgivet 

 

Jodå, som sagt öronen kan vara bra till mycket   

 

Själv mår jag bra igen, babysockan är utskiten och såret har läkt..

 Jag måste bekänna en sak.. Kulan har kommit på mig. Jag snuttar, ja,det är välan inget konstigt med det. Och så stjäl jag... snuttefiltar. Igår när hon sydde så stal jag en...  och det har hon bildbevis på   

     

"Jo jo "sa hon "här har vi allt en riktigt testesteronstinn Italienare" och sen smålog hon lite... och jag fattar inget. 

Godnatt!!! 

Av Elliot - 1 september 2010 23:50

Idag är det synd om mig.... jag menar RIKTIGT synd om mig. Kulan var ledig idag, (nä det var ju inte därför det var synd om mig) men jag tycker faktiskt att vi kunde gjort något roligare än och åka till veterinären djurplågarn igeeen. Idag var det det visserligen en kvinnlig veterinär  djurplågare och hon var faktiskt jättesnäll till skillnad mot honom jag var hos sist.

Jag har fått ett  läbbigt sår på sidan som vätskar sig nämligen.  Jaha sa Kulan nu har han fått skabb..... SKABB!!! skrek jag, jag är väl ingen räv heller... 

Sagt och gjort, i väg bar det, och spruta i röven blev det men jag somnade INTE, nä nä, man vill väl ha kontroll. Och vad händer då??? jo en spruta till och adjöss med mig, donk i golvet och in i dimman.

Sedan vaknar man, nyrakad och fin, lite lagom flummig och vem sitter där på golvet om inte Lotta!!!!  Måste vara fel tänker jag , inte skulle väl Stella och Doris komma hit idag... Men det var rätt fast tjejerna satt kvar i bilen och väntade på sin Kung.

Ta mig här ifrån, skrek jag till Lotta detta är en tortyrklinik!!!  Nä, Elliot , det är en veterinärklinik, sa hon, och sluta och larva dig nu.

 Jag vill bara tala om att jag hade INTE SKABB, urk hemska tanke, utan troligtvis ett fästingbett som har inflammerat så nu har jag fått cortison. Men inte nog med det.. gissa vad dom ville att jag skulle ha på baktassen för att inte komma åt att riva..

    

Babysocka!!!!  Skulle jag!!!! Kungen af Upphärad gå omkring med babysockar!!!!Try me, sa jag ...  och det gjorde dom. Ja ja, den kommer väl ut den naturliga vägen he he...

Jaha sa Kulan då blir det den här i stället

 

Try me.. sa jag... skulle Kungen af Upphärad gå omkring med en rosa parabol på huvudet ..  skulle inte tro det!!!

Men det har gått bra ändå , för snäll som jag faktiskt är så har jag skött mig bra

   

En slagen hjälte.  

Förresten.. när vi kom ut i bilen och skulle åka hem så satt Stella där och väntade på mig för vi skulle passa henne när Dorran var hos hundfrissan. Så jag pep och tjöt lite extra för att hon skulle tycka synd om mig. Kan bara tala om att det gick inte hem... fruntimmer!!!  Vi var ganska trötta när vi kom hem så vi slocknade alla tre både Kulan, Stella och jag  

  


  

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards