Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Hon hade fooooten i en poootta......

Av Elliot - 9 maj 2010 01:50

Äntligen.... är jag tillbaka!!!

"Det e mycke nu Elliot", säger Kulan "tiden räcker inte till"  "Nähä " tänker jag "och inte skorna heller he he he" Så här har hon sett ut på fötterna denna veckan!!!!! En 35:a och en 45:a ja herreguud.

Jag har sjungit för henne varje dag "Hon haaade foooten i en potta och kunde inte kooomma loss"... Om ni tittar på den svarta så ser ni en massa små hål.. gissa vem som har åstadkommit dom   

 

  

Eftersom Kulan hade brutit sin tå, så kom Anton och Mia hit  häromkvällen för dom tyckte ju naturligtvis  jättesynd om henne MIG.... Emma hade skickat med en kulig leksak så vi var ju tvungna att ringa Zacco och gå ut och testa den 

 

 

Anton och Zacco testade hållbarheten 


  

och jag testade så att det gick att slänga med den...

 

  

kolla in mig... han har inte en suck 

 

  

jo det hade han... och som vanligt så skall han ju stjärna sig så fort kameran är framme... linslusen

  

Jodå, jag kan jag oxå, "kom igen  nu då Kulan, du kan väl steppa lite för oss he he he"

  

He he he vad du ser löjlig ut  i dina 45:or....jag tror jag bryter ihop

 

 

  

Nja egentligen så är jag ganska snäll mot henne, så här kramas vi lite.....

 

Zacco skrattar inte så högt åt henne... han bara småler 


  

hans matte har en flaska med vatten  som man kan dricka ur, jättehäftig tycker jag 

Och nu till dagens överraskning... Gissa vem som kom idag  och hälsade på

 

  

Tataaaaa.........

  

Plötsligt dök dom bara upp, Stella och Doris och samtidigt kom Vamos. Kan det bli bättre????

  

Här är det full sula... ja jisses, Stella är helt galen

  


  

Jag ääär sååå lyyyycklig......

  

Doris oxå

  

  

Kolla in den här bruden... det är allt något speciellt med henne..

  

Vamos ser alldeles betagen ut

  


  


 

Fullt ös medvetslös  ....

  

uj uj viiilken brud

  


  


  

Ja jag säger då det, kan man ha det bättre i denna världen !!!! 

 

DAGENS ZACCO 

  

    

 
 
Totti

Totti

9 maj 2010 06:13

Ja se Stella, hon förnekar sig aldrig. Ska alltid "ta på strumpor" när tillfället bjuds. Jag förstår att Vamos blev förtrollad.
Så kul för dig att få besök nu när Kulan är lite justerad. Men hoppas att tån läker attans snabbt!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

9 maj 2010 07:34

Vilken höjdar dag du har haft. Träffat alla vänner speciellt DORIS, skrattat åt Kulan som tassar runt med bruten tå i udda skor. Vad mer kan man begära? Ingenting för nu har ju jag skrivit i din blogg. Nu e dagen perfekt. Eller???
Killkram från Snygg-Göte en tusan till collie!!! Ja om han själv får bestämma!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Rudi

Rudi

9 maj 2010 09:28

Äntligen rapport från Pott-Kulan och Elliot-Totten! Det var för väl att ni inte bara sitter inne och slickar tån! Fullt ös verkligen! Jag skulle så gärna vilja vara med där i busgänget! Ha en fin söndag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

9 maj 2010 13:49

Hohoho...jag fattar precis att du håller på garva ihjäl dej...det hade nog jag också gjort!!!
Suck o suck...jag blir också alldeles betagen av Stella...hon är ju så störtskön!!! Hoppas att inte Vamos har några fåniga avsikter bara...
Pussa Kulans onda tå (lite försiktigt...)
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ludde

Ludde

9 maj 2010 15:08

Vilket gäng du samlat ihop. Ni fick verkligen fart på varandra. Tur att det finns många storlekar på kuldojorna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Stella

Stella

9 maj 2010 16:09

Ja visst är jag speciell, matte säger att alla är unika, men jag, jag är då alldeles särdeles unik jag :-)
Tack för igår, det var kul och vi var lagom trötta när vi kom hem!

Puss o kram hela dan!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

10 maj 2010 05:41

hihihi..vi bara måste fnissa åt kulan..såå snyggt med två olika stora skor, och det är ju bra att det är extra hål i den ena, det är bra så foten andas=)))
Ja nu är vi då på bättringsvägen, hostar bara ibland, men det var en riktigt seg hosta vi fick!
ha en bra dag:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

10 maj 2010 12:26

Stackars matte som brutit tån ... men va praktiskt med en stor sko på brutna tåfoten. Min bästis Hilda leker precis som Zacco. Hon ligger på rygg och håller i sin lekis mellan tassarna. Hej hopp!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

11 maj 2010 19:58

Hihi så söta! Man blir så glad av att se hundarna leka ;)

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Lego

Lego

11 maj 2010 23:42

Vilket härligt vovve gäng ni är!
Stackars kulan hoppas tån blir bra på ett kick så hon oxå kan va med och busa med er igen =)
Läste förra inlägget oxå då jag missat det...
KORV TRÄD!!!! Vilken LYX!
Själv hittade jag ett "frolic"träd/stubbe i skrylleskogen i söndags! Har ju glömt att blogga om det, hur kunde jag missa nåt sånt????
Kram Legolas

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

12 maj 2010 11:42

Vilken helg ni haft. Vamos ser verkligen betagen ut i Stella ja jisses vilken min. Matte skrattar och jag mrrrffar åt era upptåg. vad gäller mig så är det rätt tuffa tag här nu när vi busar. Den killen Lillbrorsan alltså har sylvassa tänder så när han bits då vi lkeer då känns det. Då är det skönt med en paus och en mysig promenad med matte.
Varmt ja det har vi, alldeles för varmt. Idag är det också varmt, 23 grader säger matte.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Lovis

Lovis

12 maj 2010 20:47

Hej!
Du måste vara rädd om Kulan för hon verkar att vara en riktigt bra Elliot matte, kanske lite klantig men det får du nog lära dig att leva med.
Idag har det regnat hela dagen hos oss och det har gjort marken så mjuk och ....härlig tycker en f.d skitig Lovis

http://tilde-lovis.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

12 maj 2010 21:48

Ja det ska jag göra! Tänkte köpa den idag men sedan bestämde jag mig för att vänta lite! Måste ju ha ngt att köpa nästa gång jag ska in till stan :D

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

12 maj 2010 23:00

ha ha du har haft "kuligt" hela dan! Men jösses vilka konstiga fötter hon har din "kula";) ja hon står då stadigt på jorden om hon står på ett ben i den blå modellen!hehehe....har skrivit ngt till dig i bloggen...ellr till dig och till dig....till alla som har "korvus robustus" träd;)
här åskar det som tusan just nu...blääää! Ska fixa lite te och kolla LOST nu...Lost in gyttjan som Stella är...hon är då tokig den lilla busan!
Tjingtjong på dig!

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

14 maj 2010 20:52

Nä nu får ni allt hoppa upp ur påttan.
Fredagskram från Snygg-Göte!!!!

http://colliepojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards