Kulans Elliot

Alla inlägg under maj 2010

Av Elliot - 20 maj 2010 23:26

Ja häromdagen blev det verkligen extra extra allt... Efter en ganska tråkig dag så ringer det på dörren och in kommer Mia. Jag blir ju alltid jätteglad när hon kommer men då blev jag extra glad, och det hade ni säkert oxå blivit om ni hade gått här en hel vecka med en linkande Kula. Jo jag vet , jag har ju husse men jag vill ju att alla ska vara på topp.  Bara någon minut senare kommer Stella och  Doris inrusande, ja Lotta var ju så klart med oxå. Dorran skulle till frissan så Stella skulle vara här hos MIG under tiden.Och då plötsligt hörs en moped utanför och in kommer Anton, jag säger bara en sak KAN DET BLI BÄTTRE!!!

Vi fick med oss Klant-Kulan bort till fotbollsplanen, gick det sakta eller gick det sakta????

Där hittade vi en bortglömd fotboll, och så gick det inte sakta det kan jag lova

  

Stella är en riktig tuffing, hon började med att tackla mig....

  

Tjejer!!!!!!

  

Vi rejsade runt lite... men så kom Stella på en sak... hon ställde sig och vädrade i luften.  

Men för  bövelen Stella, du kan väl inte börja lukta på blommor mitt under matchen !!!!

  

"A men lägg av va, ärthjärna," fräste hon "har du inget luktsinne ,eller... här har du verkligen något som luktar gott"

     

  "Kom igen nu mespropp och visa att du är en man"

  

ner med hela truten och njuuuut, sa hon

  

mmmm smakar mumma

  

"Nej nu är det dax för andra halvlek" ropade hon

  

 

  

Ja, jag kommer...

  

Stella står för avsparken..

  

här går hon till anfall..

  

"fuuuusk, domarn.. man får väl inte bära bollen i munnen"

försökte jag säga lite försiktigt

  

"skit i det du så lever du längre, här är det jag som äger"

fick jag till svar  

Suck, vad gör man med den bruden???

  

Snabb som blixten är hon. Ja, ibland är hon snabbare än bollen  

 

 Elliot  är du redan trött  

 

  

Det tror tusan att jag är trött, jag får ju aldrig tag i bollen

  

Nu sticker vi hem  

 

 

He he he, här är hon inte så kaxig minsann. Men när vi hade torkat så lurade jag  in henne i sängen   

 

  

Vad gillar ni min "sängkammarblick" den har fått många brudar på fall..

 

  

Hmmm ja hon har inget fel på blicken hon heller    

  

Kan man bli annat än kär i den här bruden?????   

 

 

Meeen.. så plötsligt började hon länga efter sin matte och Dorran  

 

 

Kommer dom inte snart???  

  

Så jag tog till flaskan och gick in och lade mig i min ensamhet.

Doris blev jättefin men de bilderna finns på Stellas blogg. Om ni undrar var Zacco är, så är det ju så att vi har ju inte kunnat gå ut med honom nu när Kulan varit enbent . Men det blir snart ändring på det för nu börjar hon piggna till igen tanten, och hon skiftar nu i regnbågens alla färger på hela vänsterbenet. Snyggare med olika färger än det blåsvarta som var först.

Godnatt mina vänner och sov så gott

Av Elliot - 14 maj 2010 23:11

Kommer ni ihåg Sparven från Minsk, hon var för många år sedan världsmästare i gymnastik.... liten och jättesmal men en mästare på att gå ner i spagat....


Kommer ni ihåg min Kulan med bruten tå????   liten men absolut inte smal.... Nu har hon gjort samma sak, gått ner i spagat alltså. Att hon inte kan lära sig att man inte kan bli gymnast i hennes ålder. Det kunde ju räcka med tån tycker jag, men nej då.

I torsdags på jobbet halkade hon och gick ner i spagat så nu har hon "sprängt en muskel" på baksidan av benet som doktorn så vackert skrev till sjukgymnasten.Hon kan inte gå och inte sitta för det är den muskeln som går från knät upp till rumpan...och då FÖRSTÅR jag att hon har ont för den rumpan är inte liten..

Jag har förstått att hon har ordentligt ont så jag har inte lämnat hennes sida på flera dagar nu förutom när husse och jag går ut och pinkar. Jag tycker faktiskt lite synd om henne för det hade ju räckt med hennes brutna tå eller hur.

Därför blir det ju lite si och så med bloggandet för jag måste ju ha hennes hjälp med det

Kram alla kompisar från en deppig Elliot  

Av Elliot - 9 maj 2010 01:50

Äntligen.... är jag tillbaka!!!

"Det e mycke nu Elliot", säger Kulan "tiden räcker inte till"  "Nähä " tänker jag "och inte skorna heller he he he" Så här har hon sett ut på fötterna denna veckan!!!!! En 35:a och en 45:a ja herreguud.

Jag har sjungit för henne varje dag "Hon haaade foooten i en potta och kunde inte kooomma loss"... Om ni tittar på den svarta så ser ni en massa små hål.. gissa vem som har åstadkommit dom   

 

  

Eftersom Kulan hade brutit sin tå, så kom Anton och Mia hit  häromkvällen för dom tyckte ju naturligtvis  jättesynd om henne MIG.... Emma hade skickat med en kulig leksak så vi var ju tvungna att ringa Zacco och gå ut och testa den 

 

 

Anton och Zacco testade hållbarheten 


  

och jag testade så att det gick att slänga med den...

 

  

kolla in mig... han har inte en suck 

 

  

jo det hade han... och som vanligt så skall han ju stjärna sig så fort kameran är framme... linslusen

  

Jodå, jag kan jag oxå, "kom igen  nu då Kulan, du kan väl steppa lite för oss he he he"

  

He he he vad du ser löjlig ut  i dina 45:or....jag tror jag bryter ihop

 

 

  

Nja egentligen så är jag ganska snäll mot henne, så här kramas vi lite.....

 

Zacco skrattar inte så högt åt henne... han bara småler 


  

hans matte har en flaska med vatten  som man kan dricka ur, jättehäftig tycker jag 

Och nu till dagens överraskning... Gissa vem som kom idag  och hälsade på

 

  

Tataaaaa.........

  

Plötsligt dök dom bara upp, Stella och Doris och samtidigt kom Vamos. Kan det bli bättre????

  

Här är det full sula... ja jisses, Stella är helt galen

  


  

Jag ääär sååå lyyyycklig......

  

Doris oxå

  

  

Kolla in den här bruden... det är allt något speciellt med henne..

  

Vamos ser alldeles betagen ut

  


  


 

Fullt ös medvetslös  ....

  

uj uj viiilken brud

  


  


  

Ja jag säger då det, kan man ha det bättre i denna världen !!!! 

 

DAGENS ZACCO 

  

    

Av Elliot - 4 maj 2010 01:19

Ja hon är riktigt klantig  Kulan.... plötsligt i går kväll började hon bete sig så här..


Sen skrek hon en massa ord som inte passar sig sig här för hon slog i tån och det visade sig att hon brutit den. Så nu går hon här och haltar och tycker jättesynd om sig själv.

Vi återkommer en annan dag när hon är på bättre humör  

 

 

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards