Kulans Elliot

Alla inlägg under december 2010

Av Elliot - 31 december 2010 02:01

  


     



Jag vill börja med att tacka för alla snälla och varma inlägg som vi har fått från er. Vi har trots allt haft en bra Jul    

Det blev ju bara en enda  julsång, så nu tänkte jag istället ge mig på en Nyårsdikt och då valde jag ju naturligtvis den mest kända   

   Ring Klocka Ring av Tennyson  Elliotson 

¨Ring, Zacco ring, till mig på nyårsnatten

Ring och säg att mösstanten tar på sig hatten

tillsammans går vi ut och kollar markens snö..

de gamla mössorna lägga sig ner för att dö.."

 _

"Ta på dom nya och släng dom gamla

så att vi på nya mössor nu kan samla...

i årets första skälvande minut

jag hoppas alla fjolårsmössor tagit slut"

_

så " Ring, Zacco ring,  till mig på nyårsnatten

 Spring, Zacco, spring och sno med dig kärringhatten....

tillsammans springer vi på markens snö

och hoppas att det aldrig mer blir tö...."

                                       Dikt av Elliot Andersson anno 2010

Nu önskar vi er alla ett GOTT NYTT ÅR        

 



Av Elliot - 17 december 2010 01:18

Idag är det Kulan som skriver!!!!

Vi hade ju som ambition , Elliot och jag att lägga ut en julsång varje dag fram till julafton, men ibland händer det saker som man inte styr över.

 Min älskade mamma somnade in i går kväll så vi hoppar över bloggandet några dagar

 

   

Av Elliot - 15 december 2010 01:00

Hallo musik-lovers.......

Jag har kommit på det!!!! Ja... ta mig sjutton jag har bestämt mig! Jag skall ge ut ett samlingsalbum med mina bästa julvisor.Det skall heta "Elliot tolkar julen"

Jag kommer att lägga ut en jultolkning varje dag  fram till julafton.

Jag börjar med en klassiker

 

"Nu är det jul här i vårt hus" Sjung med vetja..

   

"Nu är det jul här  i vårt hus

Zacco han kommer hopp tralalala

med tanten så trind

som halkar omkring, halkar omkring

Kulan står så rund och grann i stugan

Kulan står så rund och grann i stugan

tralalala,tralalala tralalalallalalallal

--

För nu är det Jul här i vårt hus

och Kulan hon bakar hopp tralalala

till kaffet med dopp

som jag äter opp, jag äter opp

Kakburken står tom och grann i stugan

Kakburken står tom och grann i stugan

tralalala tralalalala tralalalalalaaaa...

 

  

   Ja då ses vi kanske imorgon igen med en ny tolkning,

om ni vill, vågar och kan..... 








  

  

  

Av Elliot - 13 december 2010 02:27

Lucianattens köld är hård

stjärnorna gnistra och glimma..

Elliot vaknar på enslig gård

uti den sena timma

snön ligger vit på taken

Kulan är inte ens vaken

men Elliot vet att i natt är det lusse

och då skall man sjunga för Kulan och husse....

han sjunger för alla han känner

men speciellt för alla sina bloggisvänner....

  

 

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards