Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Rund... skulle jag... hmpf..

Av Elliot - 15 januari 2011 16:10

Jaha, då är man på banan igen.... eller rättare sagt Kulan är på banan igen.

     

 Hon har legat i influensa sedan nyår, men så plötsligt häromdagen  så slog hon upp ögonen och sa " men Elliot, nu får vi nog börja tänka på vad du äter, det var hemskt vad du är rund" !!!!!  Jaha, nu är kärringen frisk tänkte jag, husse och jag som har haft det så lugnt och skönt.  Ska jaaaag börja tänka på vad jaaaag äter... nä nä snacka för dig själv tänkte jag, men det sade jag inte för jag är ju väluppfostrad.

Sedan var hon plötsligt så frisk så då skulle jag klippas.....

En bärkasse päls senare så sa hon : " meeen liiillle Tottelotte du  var ju inte tjock!!!.. det var ju bara päls.... Det visste jag väl.. så då kunde jag inte hålla mig längre.. "Tror du det hjälper på dig om du klipper dig?" sa jag he he he.

  

Nej, inte fasen är jag tjock inte.

   

Detta är min favvo-ställning...

Jag vill oxå passa på att skryta lite. Stella och Doris fick ju en egen bok av Mia i julklapp

   

Det fick jag oxå 

  

Med en massa bilder i... Tack gulleMia.

Häromdagen när vi gick ut så såg vi detta fenomen på himmelen.

  

 En regnbåge mitt i vintern

Jag slutar med att visa en filmsnutt på Zacco och mig när han var här häromdan så att ni ser att nu är det fullt ös igen


 

 

 
 
Edith

Edith

15 januari 2011 16:53

Vad härligt att läsa att Kulan är på banan igen och du också förstås Elliot. Nej ... tjock kan man inte anklaga dig för att vara ... du är smal och tjusig som få. Och Zacco ... snygg som bara den. Hilda hälsar speciellt till fina Zacco. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Rudi

Rudi

15 januari 2011 17:13

Välkomna tillbaka, båda två! Vi saknar er när ni inte finns i bloggosfären! Tjocka eller magra, det spelar ingen roll. Fast du der attans smal och snygg ut tycker jag! Kulan syns inte under filten, så hennes tjockhet kan jag inte uttala mig om. Filmen var bäst!!Myyysigt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella

Stella

15 januari 2011 17:55

Matte rusade till telefonen och beställde klipptid på stubberten, tror dock inte det hjälper på henne :-))

Tycker inte det var så mycket ös på dig och Zacco, nej då är det mera både ös o klös när jag kommer!!!

Ha det bäst, puss o kram hela dan!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Salle

Salle

15 januari 2011 19:17

Håller med föregående talare. Verkar mer som två soff-potatisar (kan gälla för bilden med din matmor också :) Vi borde absolut träffas så du får öva på "ös"! Här blir det inte så mycket av den varan längre... Min tant - ursäkta matte - börjar bli gammal och stel, i alla fall i dag ;)

Har lite funderingar för matte skrattar helt hysteriskt när hon läser din sida... Tror du att jag bör förhindra henne att se den. Hon kanske håller på att bli tokig, tänker jag ;)

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

15 januari 2011 20:01

Va skoj att du är tillbaka och fått upp matten från soffan!
Tjock är du absolut inte, din kroppsform är perfekt!
Den där regnbågen kallas även snöbåge. Det har med snökristaller att göra. Hade en här också långt före jul och matte meteorologkompis har förklarat för matte som sen självklart glömde hälften

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

15 januari 2011 21:44

Det var en konstig sång ni sjöng! Härligt att kulan är kul igen! Vi har saknat er så... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Totti

Totti

16 januari 2011 03:40

Käre vän, så skönt att Kulan är på benen igen så vi får veta vad ni har för er. Så rart du och Sacco gnabbas, härligt att ha en sån hundkompis.
Solfenomenet kallas också halo. Matte lyckade plåta två tredjedelar av en sådan tidigare i vinter. Hon såg bara två solar från sovrumsfönstret.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

16 januari 2011 13:23

Hej och välkommen åter i bloggvärlden, jag har saknat dig måste jag erkänna. Det var attans vad ni snackar du och din kompis, här går det i tysthetens tecken för matte har huvupine men skoj att höra hur ni babblar.

Det där med tjock fick jag oxå höra här om dagen men matten tog mig i försvar och sa att det är nog bara päls, hon kunde ju skippat ordet "nog" för det hade jag klarat mig utan.

Taxkramisar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

17 januari 2011 12:46

gud vad ni ligger nojsar,;-) härligt att matten är på fötter igen, du har nsturligtvis varit mycket saknad.... blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

17 januari 2011 15:22

Nämen Elliott, varför gömde du dig inte när Zacco ville leka kurragömma, för det var väl därför han räknade där bakom tassarna ????
Ser att ni har skoj och det ska man ju ha eller hur ! Häftigt väderfenomen, vi såg en sådan här för ett år sedan då vi stod och väntade på bussen tillsammans med lillhusse. Rätt snyggt faktiskt.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

18 januari 2011 07:08

Skönt att Kulan har piggnat till....Men jag förstår att du o husse haft det lugnt o skönt under tiden, det brukar liksom va så!
På filmen lät du precis som jag, hehehe....jag har också massa ljud för mej när jag leker, torkar mustaschen o sträcker på mej! Däremot undrar jag varför Zacco ligger och håller för ögonen, är det Kulan han inte vill se eller är det så att tassarna inte räcker till öronen???
Puss o kram!

Ps. HImla fina album som Mia har gjort!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

18 januari 2011 07:34

Det där med elstängsel lät ju inge vidare. Bäst att se upp. Ha' en bra dag!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

19 januari 2011 00:35

Vi tror att Zacco gömmer sej för spökena!!!!!????
Ni är så härliga tillsammans. Våran tid går åt att hålla Tjockebengta på plats, så vi hinner inte blogga
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

20 januari 2011 09:41

åååå där skulle vi också viljat vara med..i bädden med er snyggisar...skoj att se er i filmen.näe tjock är du verkligen inte=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

23 januari 2011 13:24

Men så skönt att kulan är på g igen!! Ja inte fasen är du tjock...smal som en ranka! Mina däremot är kralliga grabbar...Acke har bullat upp sig efter kastration även om han äter lite och Primo...ja han har alltod varit en stor kille...men där är det nog mest kroppsmassa...
Här klipps oxå...sååå tråkigt!
Du den där Zacco är nog inte riktigt riktig!;) Haha en skön lirare och ni ser verkligen ut att älska varandra!
Tjoflöjt på er!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

26 januari 2011 14:37

Är din matte sjuker ännu, för vi saknar dina skojsiga inlägg. Hoppas att Kulan snart är frisker så vi får höra lite mera om va du sysslar med. Matte har tusen frågor när det gäller din ras, så hon har varit ute och läst på. Hon tycker nämeligen att du är en perfekt hund efter strävhårstaxar förstås, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards