Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Detta kan bara INTE hända.....

Av Elliot - 14 maj 2010 23:11

Kommer ni ihåg Sparven från Minsk, hon var för många år sedan världsmästare i gymnastik.... liten och jättesmal men en mästare på att gå ner i spagat....


Kommer ni ihåg min Kulan med bruten tå????   liten men absolut inte smal.... Nu har hon gjort samma sak, gått ner i spagat alltså. Att hon inte kan lära sig att man inte kan bli gymnast i hennes ålder. Det kunde ju räcka med tån tycker jag, men nej då.

I torsdags på jobbet halkade hon och gick ner i spagat så nu har hon "sprängt en muskel" på baksidan av benet som doktorn så vackert skrev till sjukgymnasten.Hon kan inte gå och inte sitta för det är den muskeln som går från knät upp till rumpan...och då FÖRSTÅR jag att hon har ont för den rumpan är inte liten..

Jag har förstått att hon har ordentligt ont så jag har inte lämnat hennes sida på flera dagar nu förutom när husse och jag går ut och pinkar. Jag tycker faktiskt lite synd om henne för det hade ju räckt med hennes brutna tå eller hur.

Därför blir det ju lite si och så med bloggandet för jag måste ju ha hennes hjälp med det

Kram alla kompisar från en deppig Elliot  

 
 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

15 maj 2010 00:03

NÄÄÄÄÄ stackars Kulan din...vad är nu detta för jäkla skit hon håller på med? Sparven från minsk och Kulan är liksom inte alls av samma skrot och korn ....Du får tusan i mig hålla i henne hårt för nästa gång är det väl skallen hon står på! Skickar massor med kramisar ,och du Elliot, ta nu väl hand om din fina fina Kula så hon blir "vanlig" igen FORT!
Puss på din söta nos...du ligger på stolen precis som Primo gör:)

http://minahundarochjag.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

15 maj 2010 00:42

Jaha, så då har din matte gjort något liknande som våran gjorde för många är sedan. Ja, då fanns ju inte vi men vi har hört det berättas. Det slutade ändå bra för mamsen, men hon fick tre frakturer på ryggraden. så snälla Kulan, ta det försiktigt.
läkepussar från oss

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

15 maj 2010 09:56

Ja du Elliot du får nog ha bättre koll på Kulan så hon inte skadar sigmer, det är inte så att du satte fälleben på henne för att få henne hemma från jobbet?

Vårda vår älskade Kula ömt!!

Puss o kram hela dan!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

15 maj 2010 10:06

NEJ, det är inte sant! Stackars dig och stackars Kulan också förresten! Men kan hon inte hålla sig på benen? Det gick ju tydligen bättre när det var snö och is ute. Kanske ska ni flytta till någon glaciär där hon kan hålla sig i form. Stötta och trösta nu så det blir fart på er igen! kramar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

15 maj 2010 19:12

Men stackars, stackars Kulan!!!!!!
Räckte det inte med tåeländet?
Hoppas att muskeln läker snabbt och att hon håller
sej på benen sen.
Ge henne en massa slafsiga pussar från mej.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Wille

Wille

15 maj 2010 19:32

Näe hur kan dte bli så tokigt ??!! Stackars din matte, och stackars dig. Hur länge ska hon bara ligga nu då ? Det måste göra jätteont alltså. Bra tt du finns där och kan trösta och gosa med henne. Fortsätt så, men se till att hon blir frisk

http://willebus.bloggagratis.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

15 maj 2010 21:11

Förbövelen Kulan!!!
Hur kan du hitta på så mycket knas. Hur gör man när man varken kan sitta eller stå?? Elliot nu hänger det på dig. Du får allt vara snäll pojke. Det kommer att löna sig i slutändan. Krya på rumpa, tå och resten.
Varma fluffiga kramar från Göte!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ludde

Ludde

15 maj 2010 22:39

Men stackars dig Elliot! Tur ändå att hon inte landade på dig, för då vet man inte hur det hade gått. Inte bra när man har en massa muskler som kan sprängas. Hon kanske tränat för mycket? Det är väl antagligen dags för rollator nu... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Hector

Hector

16 maj 2010 11:04

Nämen vad har din mjatte gjort, illa sig igen ! Så dumt. Man ska nog inte prova ngt som man inte riktigt klarar av ännu, det är dumt.
vilken tur att du trots allt har en husse som kan följa med på promenader nu, när matte din inte kan. Här är det ju så att ibland är vi ute med husse och ibland med matte eller mellanhusse.
Ha en skön dag och deppa inte för mycket. Din matte piggnar till snart hoppas jag. Gosa mycket med henne så ska du se att det går fortare.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Salle

Salle

16 maj 2010 11:09

oj, oj, oj....stackars kulan. Vilken tur att hon har dig Elliot!

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

16 maj 2010 15:37

Aj Aj Aj!! Stackare

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Torsten

Torsten

17 maj 2010 07:17

Men oj oj oj...Stackars, stackars Kulan!!! Nä, det där med spagat får hon nog allt lämna därhän...vilka ideér!!! Elliot, jag hör att du tar det på allvar, sköt om Kulan nu på bästa sätt, och se för tusan till att hon inte försöker sej på fler gymnastiska övningar!
Puss på dej Kulan...jag ska skicka varma 'blås' till din sprängda muskel!!!
Puss o kram till dej också Elliot!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

17 maj 2010 10:46

Nu får du rycka upp dig Elliot!!!
Stella och Doris kommer i kväll och det bästa av allt..... Lilla jag kommer också ;)

Kraaaaaam på dig "Totten"

 
Sigge

Sigge

17 maj 2010 21:01

Du Elliot om du tar en liten paus från omvårdnaden av Kulan så kan du tävla hos mej

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Lego

Lego

17 maj 2010 23:53

Men kära hjärtanes, vad är det vi läser!!!!
STACKARS Kulan :-(
Du gör allt rätt i att vakta henne NOGA, så att inte fler hemskheter händer din matte!
Vi skickar många krya på dig kramar *-Ö-*
till Kulan, här från Lund i Skåneland

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Totti

18 maj 2010 00:36

Uj,uj,uj, hur mycket elände kan det bli på en och samma vår? Vakta henne noga så att hon sitter still och inte hittar på några fler dumheter. Ohc sjung något vacket som tröst emellanåt.

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

20 maj 2010 16:31

Elliot...hitta inte på för mycket bus nu medans Kulan är Ur Funktion....;)Ha det gott och hälsa från oss alla...Ja Acke är lite ur funktion han med :(

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

20 maj 2010 18:01

men nääää så oturligt för Kulan! Fyyy det gör säkert jätteont..så var nu snäll Elliot och pussa mycket på henne!

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards