Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

TJABBA... Zacco här..."Mitt liv som hacker"

Av Elliot - 7 oktober 2010 01:13

        


Ja, just det... ni läste rätt! Nu har jag hackat mig in och tagit över Elliots blogg för en dag. Det är därför som jag inte vill visa mitt ansikte, hackers skall ju vara anonyma. 

Men nu får det vara nog!!! för nu har det inte bloggats här på nästan en månad och chansen är ju stor att ni glömmer av mig...

Kulan har ju inte haft tid och Elliot  snorvalpen han är så himla bortskämd. Först har det varit resa till Gotland med snyggbrudarna

  

Här ligger Stella på båten till Visby och tycker att det var synd att det inte var jag som var ´med  istället för lillfjanten Elliot.

 

Det första Elliot gjorde när de kom fram till stugan var att locka in brudarna i sovrummet.  " Vill ha er i mörkret hos mig" sjöng han med sin falska målbrottsröst...

  

Men men, det hade han inget för. Dom stack upp på loftet och lade sig  

 

he he he.. där fick han stå och tråna

  

Stairway to heaven...

   

På lördagen var det tryffelsök. Kolla in här hur han fjäskar in sig hos instruktören hmpf.... Nej, nästa år så skall jag ta med mig Sigge svamphund  till Gotland och visa att vi kan lika bra som krulltottarna. Du Sigge, vi åker upp till Piteå först, till Torsten. Hans matte är ju frissa så jag tror att vi kan få henne att permanenta oss till ett billigt kompispris. Jag tror att hon nöjer sig med ett par grisöron som betalning, jag har även ett halvt uppätet oxben som hon kan få .  Sen åker vi till Gotland och sopar banan med alla Italienarna.  

   

Tänk er lite lockar på detta vackra goldenhuvud...

   

Neeeej Hugo.. du får inte följa med...

   

Doris var ju med på utställningen

   

Hon var jätteduktig

   

Men jag tror inte att hon tyckte att det var så där jättekul

   

Ska vi åka hem nu???

   

Tre fårskallar i samma vattenskål   

   

Här är Elliot jättestolt för han har träffat sin syster Isabella som var jättesöt   

 

När dom kom hem så fick Elliot åka på kollo till Mia. Jag har nu ringt till Mia och bestämt att jag vill oxå komma till henne på kollo.

Dom behöver inte bada mig när jag har varit ute, sa jag till henne, jag går själv ner från sängen när all skiten har ramlat av för jag gillar inte sandiga sängar. Jag har dock inte fått något svar från henne än

Kan inte förstå hur hon kan motstå mig....

 

Kolla på lillgrisen vad han myser med Mia...

 

och med Anton....

  

och med Emma o Johan

  

no comments.....

  

Och sist men inte minst detta... Anton gör bearnaissås... fattar ni hur avis jag är på Elliot eller....

 

Men nu måste jag få skvallra lite he he

  

Kolla på Kulans dyra ullfilt som hon har i soffan!!  den har han snuttat hål på lillfjanten , hur moget är det!!!

  

Ja nu får man hoppas att han trasslar sig ur filten och kan börja blogga själv igen.

  

Hej från mej och glöm mig ej...

 

 
 
Rudi

Rudi

7 oktober 2010 07:53

Tack och lov att vi har dig Zacco. Hur skulle vi annars få veta nåt om Elliot och dom andra? Du är ju värsta bästa bloggaren! Nu vet jag mer om Elliot än jag någonsin fått veta av honom själv. Man får ju en lite annan syn på honom efter dina avslöjanden! Bra jobba! Grävande journalistik på hög nivå!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bengta och Bella & Smilla

Bengta och Bella & Smilla

7 oktober 2010 09:24

Ha ha ha asgarv har jag skrattat så jag har legat dubbelvik inte lätt med min stora mage och onda rygg. Bästa blogginlägget hittills i bloggvärlden. Bella och Smilla hälsar att de gillar din attityd Zacco du får 10 (5+5) stjärnor av 5 möjliga!

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

7 oktober 2010 10:33

Zacco det bra att du kommer in och styr upp saker och ting, här händer ju inte mycket annars!!!!
På tal om kollo är du självklart välkommen!! Vill bara informera en liten detalj, bad ingår tyvärr inte i mitt program på kollot =)

Puss på dig Zacco the hacker!!

 
Stella o Doris

Stella o Doris

7 oktober 2010 11:54

Tur vi har dig Zacco så det blir något gjort!! Sen behöver du inte vara rädd att bli bortglömd det är ju så med både dig och din matte att har man väl träffat på er så glömmer man er aldrig :-))

Tycker gott att ni kan åka till Gotland nästa år, säg bara till Sigge att han får bleka pälsen lite oxå, inga svarta Lagottos...

Ha det bäst

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

7 oktober 2010 14:23

Ha, du det var snyggt gjort. Jag håller med dig, sätt lite fart i bloggen du, det var längesedan sist ju ! Nä du inte glömmer vi dig inte !
Undrar hur länge det dröjer innnan Elliott trasslar ur sig ur filten (fniss).

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

7 oktober 2010 20:09

P.S Zacco, glömde säga att på kollot hos mig så ingår promenader, mycket gos, samt pubkväll med en öl och korv =)

 
Sigge

Sigge

7 oktober 2010 21:43

Ja för f-n Sacco jag kommer!!!!!!
Vi fixar till oss hos Torsten matte, jag har ju miljoner med kilon svamp så jag kan betala henne i såna. Behöver visst tona pälsen eftersom det inte finns svarta lagotto.
Men nu kör vi PLANERING sen kan alla lagotto släga sej i närmsta vägg

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

8 oktober 2010 07:54

Tjena Zacco!!!
Kul med så mycket talang i hundvärlden. Matte hälsar att hon e avis, hon skulle också vilja hacka sig in lite här och där. Men mattes datakunskap är typ nada. Men du Zacco om du ber Elliot snällt så kanske du kan få en egen återkommande dag. Ha det nu så bra och hälsa Elliot så himla mycket från SNYGG-GÖTE en vän från södern!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Torsten

Torsten

8 oktober 2010 10:28

Jaaa för tusan, Zacco! Matte nickar frenetiskt här brevid...Vill du o Sigge konvertera till krullisar så ställer matte såklart upp, Hugo kan också komma, hon kanske kan lägga upp öronen på några spolar....hm, ja man får ha lite fantasi helt enkelt!!! Sen gör vi så att jag hakar på till Gotland också nästa gång, då kör vi gärnet grabbar!
Jag kan också tänka mej kollo hos Mia, det har jag önskat flera gånger....Man kanske kan göra en bokning?
Ha en bra helg, Zacco och hälsa Elliot o Kulan!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Totti

Totti

8 oktober 2010 10:44

Sån tur att du tog över Zacco, Elliot är ju lite trög när det gäller bloggen. För mycket pilsner och ölkorv, kanske. Det där med permanent är nog en bra idé. Och din färg funkar ju bra, du blir en perfekt orange lagotto (lite överviktig kanske). Sigge får satsa på blekning.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

8 oktober 2010 11:59

Hej Zacco, du är en stjärna som hacker. Så mycket information var det längesen jag fick läsa. Kom snart igen. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Buttons

Buttons

8 oktober 2010 19:47

Nej men gud så roligt gäng ni är, finns det plats för en liten långhårig kille på det där kollot ? jag tycker det verkar skitkul, men jag vill ju bada en gång i veckan förstås ?? pusspå alla svansar och ha en mysig helg

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

8 oktober 2010 22:57

Vilken tur att du skvallrade för mamsen. Klart man inte får hacka andras bloggar, men det var ju trots allt ett ädels syfte. Himla trevligt ni hade det på Gotland. nästa år kanske vi kommer dit, ska bara övertala mamsen. papsen har kommit hem men vi tycker han verkar så konstig. Kanske det har gått över tills i morgon.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

9 oktober 2010 21:57

Ingen risk att du blir bortglömd! Tror nog att man kan locka till Hugos öron och smuggla med honom också... Hackakramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan

Tessan

10 oktober 2010 22:48

Zacco SKOJAR DU?? Tror du verkligen att man kan glömma dig så lätt? Näää du är ju en störtskön typ ju! Kul att du hackat dig in här och skvallrat hur det "egentligen" går till där borta med "lillfjanten" och hand snuttefiltar!klart du kan åka och penta dig hos Torstens matte...fast jag tycker nog det var lite taskigt att inte Hugo får va me´det kallas för "hundmobbning", ni kan ju ta med honom som extra segel på båten så går det fortare fram...
Må gott och hälsa gänget!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ressu

Ressu

11 oktober 2010 10:08

Tur att du/ni har en kompis som den där Zacco.
Han är ju fena på det mesta, men tryffel .... tillåt mig tvivla! Men det ska bli kul att se honom nästa år, nypermanentad och fin.

http://www.ressu.se

 
Edith

Edith

17 oktober 2010 15:34

Hej Elliot, På något konstigt sätt så förstår jag precis vad dom franska hundarna säger och dom förstår mig och Hilda. Visst är det bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards