Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Det är måååndaagmorgon.......

Av Elliot - 29 juli 2010 23:33

  Japp, så va det... "Imorgon är jag ledig Elliot,"  sa Kulan "och då skall vi först sooova lääänge och sedan ska vi ha kul resten av dagen."

  

Jaha och så blev det... här ligger vi och gottar oss. Ja, det är ju jag som ligger så jag syns    ( observera att husse har tagit bort sin kudde, annars tar den slut   )  Kulan ligger under alla täcken och och snarkar.

 När husse med väääldigt mjuk röst har förklarat att han har kaffe färdigt så vaknar hon äntligen.

JAG VILL TRÄFFA ZACCO säger jag med en inte lika mjuk röst. Ja ja ja, vi ska men jag kan väl få vakna först grymtar Kulan. Och så kommer dom då äntligen, Zacco och hans matte...

  

Hon är så ful så hon får inte vara med på bild !!! Nej jag bara skojar, hon hade köpt en "fitnessboll" som det så vackert heter och den var jättestor så att vi inte skulle kunna bita sönder den. Hon hade faktiskt köpt två men Zacco lyckades knäcka den på 4 minuter blankt.

  

Huhhh den var väääldigt stor!!! Den var lite otäck och alldeles svart


  

"Kom igen då din lille fege f-n" ropade Zacco  men jag tyckte att han kunde få leka med fjantbollen själv.

  

Kolla här... han ser ut som en fjantig gympakärring tyckte jag och bestämde att Denna boll skulle jag ICKE befatta mig med.  

Kolla här, den är bra för magmusklerna Elliot!!!   Ja, ja sa jag men jag behöver inte träna mina magmuskler men du kan ju träna din gubbmage.

  

"Ja, men den är bra för hakorna oxå", sa han. "Ja men ge den till Kulan istället då" , sa jag,  "så får vi se om den har nån effekt."

  

 

Nej, tacka vet jag en tom flaska. "Ha ha Du är rädd för den stora bollen, erkänn det" sa Zacco

   

Så vi tog och lirade lite vanlig fotboll en stund i stället  

   

När vi lirade som mest så ropde kärringarna mattarna på oss . 

  

Jag kommer.....

  

Jag med....

  

"Kolla en freesbee" skrek Zacco, " men jag ser ju inget"

Allvarligt talat... ibland undrar jag om han har alla hönsen hemma   !!!

  

Det var en stooor  freesbee

  

  

När vi gick hem träffade vi två andra kompisar. Låt mig presentera Zorro

  

Och Tudor.

Ja, jäklarns vad kul vi har och vad många kompisar vi har, vi rockar fett Zacco och jag....

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

30 juli 2010 00:55

Så jädrans härligt du hade det i sängen. Och lika bra med dina kompisar ser vi. Vi har ju lite att styra med familjen von Snügg, men dom sköter sej verkligen bra. Snart kommer fortsättningen.
Kommer du inte snart och hälsar på oss?
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

30 juli 2010 09:06

Zaccos matte verkar ju lika knäpp som Zacco själv! Härligt med knäppisar! Attans vilken busdag ni hade! Den där stora bollen vet jag inte om jag hade klarat av, men frisbeen var ju hur fin som helst! Och kompisen Zorro...mmmm!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella

Stella

30 juli 2010 11:22

Jaha där ligger du och här sitter jag, alldeles i höglöp.......

Nä du, varken Zacco eller mattarna verkar ha alla hönsen hemma, men kul har ni ju och det är huvudsaken...

Gillar verkligen Zorros tassar, ser jättegosiga ut!

Kram på dig Elliottentotten

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

30 juli 2010 11:56

Hej Elliot, vad jäsigt du hade det i sängen på morronen. Ser härligt ut. Vad duktig Zacco är med fitnessbollen. Han måste ha övat mycket. Ser inte helt lätt ut att jobba med en sån stor boll. Jag gör som du ... håller mig till petflaskor. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ludde

Ludde

30 juli 2010 22:42

Vilket lir med den stora bollen. Förstår att du blev lite skraj och tog till flaskan. Vilka mysiga kompisar ni träffade. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

31 juli 2010 12:02

Gud, vilka fina bollar och vilken jättefrisbee...precis i min smak! Han är väldigt rolig Zacco, roliga uttryck!
Ha det fortsatt fint och hälsa min favvo Kulan!
Kram på er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Wille

Wille

31 juli 2010 14:57

Tjena Elliot, kul att höra att du är i farten igen ! Har matte semester nu då ?
Det var en stor boll och en stor frisbee ni hittade ! Jösses ja. Näe en vanlig fotboll är nog bättre, framförallt kanske den håller bättre att bita i. Skoj med nya kompisar !
Här är det semester och värsta latmansk dagarna !
Vilka gröna gräsmattor ni har. Här är de bara bruna och tråkiga för våra gräsmattor gillar inte värmen och torkan som varit.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

31 juli 2010 20:40

Trevligt med livstecken från dej.
En sån där boll skulle jag kunna tänka mej.
Måste påminna lite om tunnrullning att använda den

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

1 augusti 2010 01:08

*ASG* För fasen den där Zacco har verkligen inte alla flingor i paketet!! Vilka grimaser den galningen kan göra! Ja du har tur att du fått en sådan härlig bästis, önskar Primo hade ngn sådan och leka med för Acke får han inte igång och hanar i egen ålder vill han INTE leka med...Han föröker få igen gamla tikar...men dom vill väl fan inte leka med honom....suck!
Kramis till er alla galningar dör borta i byn!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

1 augusti 2010 08:35

Meeen jösses vilken snygg kille som ligger i sängen;) vilka magrutor!!!!! Zaccos miner är ju bara för roliga och bilderna underbart härliga=))
ha en skön söndag=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

2 augusti 2010 10:19

Härligt med mysmorgon!!

Som sagt undrar om nå´n av er har plogat ända fram ;) huvudsaken är att man har roligt!!
EEElliot du vill väl jättegärna komma till örn och hälsa på?? Tjata lite på Kulan!! för jag lääääängtar efter dig

 
Sophia

Sophia

3 augusti 2010 07:25

Hej!

Matte har införskaffat alla hemska grejer från www.parma.se :)

Ja, täcken, filtar, sockar m.m är jättekul!! =D Men matte har inte bildbevis på det :P
Leksakerna och napparna från mattes dotter är också extremt kul, men där har hon heller inga bildbevis så hon kan inte sätta dit mig för det ;D

http://lagottonytt.bloggplatsen.se

 
Salle

Salle

4 augusti 2010 09:54

Häftig logga. Precis som gjord för en Kung i farten :)

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Ressu

Ressu

4 augusti 2010 23:45

Rulla in en boll och låt den rulla,
här ska fixas en och annan galen fest
Rulla in en boll och låt den rulla
och Zacco han ska bli vår hedersgäst
Vi ska hoppa hela långa dagen
och skaka loss valkarna från magen ....

http://www.ressu.se

 
Totti

Totti

5 augusti 2010 11:08

Här kommer lite kli på magen från matte genom cyberrymden! Bra att du håller igång och tränar. Har hört rykten att vi kanske ses på Gotland i höst igen.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

11 augusti 2010 08:18

Hej Elliot, Hoppas allt är bra med dig och att livet leker. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ludde

Ludde

15 augusti 2010 21:10

Förstår att du inte vill skriva om kloklippningen. Jag gillar inte heller att klippa klorna, men jag är ju mottaglig för mutor, så jag håller mig helst vaken då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards