Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Suck... Ännu en uppäten gris....

Av Elliot - 12 april 2010 02:12

Nej då, det är inte som ni tror... 

  

Mia är forfarande bara lite lagom lemlästad och vid god vigör

 

 

 

Och Rutger är hel och ren....

 

 

Nej, det är värre än så...!!!

Det var nämligen så att idag så hade Kulan lagat en skinkstek till middag.. och gris som gris tänkte jag, klart den är min. När hon gick in till husse för att tala om att maten var klar så tänkte jag

"att jag börjar väl då......"

 

  

 

Jag blev inte så populär om man säger så....Eeeellliiiooot, vad gör du, vrålade Kulan ( jäkla dum fråga förresten, det såg hon väl) husse vände sig om och jag såg att axlarna skakade och han försökte behärska nåt konstigt ljud som lät som ett fniss så då blev Kulan förbannad på honom oxå.

Jag fattar inte vad hon bråkade om, det fanns ju varsin bit till dom oxå...   petitesser sa jag och gick ut på altanen och tjurade 

 

  

Jag vet att om jag tjurar så kommer hon och fjäskar   efter en stund för hon kan inte vara sur på mig. he he

Lite senare tog vi en promenad med Zacco och då var det första hon sa till hans matte : "veeet du vad Elliot har gjort"??? f-n det är väl inget att göra så stor affär av.....eller!

 

Vi tog en liten match med bollarna. I dag stog jag i mål ... 

 

Zacco sprang åt fel håll 

  

 


Så jag fick lira lite själv... 

  

Jaha det var min söndag det...

 kan bara upplysa om att jag fick bara en yttepytte liten portion mat i kväll   men Kulan och husse fick äta en rejäl kvällsmat

Oj jag höll på att glömma

DAGENS ZACCO

   

Godnatt mina vänner 

 
 
Torsten

Torsten

12 april 2010 07:16

Klart att du ska äta om du är hungrig....Kulan får väl skylla sej själv, hon sa ju att maten var klar!!!
Tänkte komma o lira lite boll med er nån dag, ni verkar behöva lite förstärkning!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

12 april 2010 08:00

Ja, herregud, gris som gris säger jag också! Har dom vant in oss på grisar får dom väl stå sina kast. Pipgrisar, grisöron, skinkstek - hugget som stucket. Fortsätt så!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Totte

Totte

12 april 2010 08:17

Tack för gratulationen Elliot! du fyller väl också år snart? när fyller du år? :)

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

12 april 2010 09:49

Jag brukar inte heller börja äta förrän matte säger att maten är klar, men då är det ju meningen att man ska hugga in. Omtämksamt av dig att lämna ett par bitar till Kulan och husse. Det var väl därför hussen blev så glad... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia

12 april 2010 12:08

Vad snällt att du lämnade potatisgratängen till Kulan och husse!!!
Fattar heller inte vad dom gnäller över :)

Puss på dig Elliotten-Totten!

 
Wille

Wille

12 april 2010 15:56

Ja du väntade på varsågod så vad gjorde du för fel? Var den god ? Det tror jag i alla fall om man ska jämföra med den skinstek jag fick smaka i påskas. Den var jättegod.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Doris den vackra

Doris den vackra

12 april 2010 21:53

Ojdå, så har aldrig jag gjort, kanske skulle prova.....

TAck för presenten min kung, nu ska jag tänka på dig varje gång jag leker med den

Puss o kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

12 april 2010 22:55

Mamsen har likadana skakningar i axlarna som din husse när hon läser detta. Undrar om det är nån sjuka? Så jädrans duktig du är som kommer när Kulan säger att maten är klar, det hade vi också gjort. En riktig gottegris är du, jaja, gris som gris.
gottepussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

12 april 2010 23:18

Ja är det dukat så är det och maten är klar så då ska det väl ätas eller? Inget fel i det men väldigt snällt av dig att lämna ett par bitar?

http://teamlagotto.blogg.se

 
Totti

Totti

13 april 2010 02:45

Förstår inte vad de bråkar om. Det var ju serverat? Men så hisklig Zacco såg ut. Jag blev riktigt rädd.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

13 april 2010 18:40

Ja tänk så sura de kan bli...hussar och mattar. Det var väl inget att bråka om. Vi hade en syrra förut som hette Maja (hon är i hundhimlen nu) och hon åt en rejäl bit av julskinkan för många år sedan. Hon stod mitt på julbordet och åt av hjärtans lust. Det är välan inget konstigt med det...som Göte skulle ha sagt. Dagens Zacco fick matte att le, hon gillar honom.

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

14 april 2010 21:17

Götepetter vilken historia!!!
Jag säger som jag brukar, det e välan inget konstigt med att du ville dela middagen med Kulan och husse. Snålkulan det e vad jag säger!!!!
Killkram från en tusan till go colliepys!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Salle

Salle

14 april 2010 21:38

Inte undra på om du tar för dig när maten står på bordet! Med så lite kvällsmat så måste du väl stoppa i dig det du kan få tag på: mat, grisar, mössor osv. ;)

http://sallesblogg.elvinsson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards