Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Snön låg vit på taket...

Av Elliot - 21 februari 2010 21:25

De tre sista dagarna har det ju kommit så otroligt mycket snö så nu kommer man snart inte ut.



Vi hade ingen gata när vi tittade ut i morse, så husse var ute och skottade och skottade och skottade

  

  

 Hälften av brevlådorna var bara borta.....

  

Här har husse till slut fått fram Kulans lilla fjantbil....

På eftermiddagen började det hända saker, då kom fam Johansson för att undsätta husse med att skotta taket ( för husse är höjdrädd he he )


 

  

Här  är Johan 

Emma och Anton klättrade oxå upp

  

Kolla vad kul dom har och jag fick inte va med


  

Jag kämpade

  

Och kämpade...

     

  

Det gjorde Mia oxå hi hi men hon stöp ju som vanligt medan jag som är lättare stog och skrattade...

  

  

Emma kämpade sig upp på altanen

  

som såg ut så här på insidan så snön gick upp till armhålorna på henne

   och jag fastnade

  

Johan hoppade ner från taket och landade mjukt

  

och här kommer Anton...

När vi var klara skulle vi gå in och fika och käka semlor... yes.

  

Det gäller att hålla tungan rätt i mun   vispen och koncentrera blicken

  

Jag hade räknat till åtta semlor, och åtta var vi med mig.. Kan det vara möjligt!!!!  ja ja ja

  

mmmmmmm ( men Anton retas med mig )

  

Maja  Elliot gräddnos 

Ja det har varit en spännande dag i Elliot Anderssons liv, klockan är mycket och det är -22 grader ute så nu säger jag Godnatt alla vänner.

 
 
Stella & Doris

Stella & Doris

22 februari 2010 07:35

Jösses, ni har ju mer snö än oss!! Om du vill så kan jag (Stella) komma och gräva lite gångar åt er, ser ut som både du och Mia skulle behöva det :-)
Va häftigt att se när de hoppar från taket, det skulle man inte kunna göra hos oss!
Elliot, du vet väl att semlesäsongen snart är över va???

Puss o kram hela dan

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

22 februari 2010 07:48

Jag tror banne mig ni slår oss sörmlänningar också i snömängd!
Hoppa från taket...så otroligt spännande! Synd att dom inte lädt dig också hoppa , Totten. Och du, mina kanin-skyddslingar (som förresten visst är 5 och inte 4 som jag räknat till) tuggar man inte på för att kolla vad de har för stoppning. Man tar sitt jobb på allvar och sköter om dom på bästa sätt :-)Klappar på dom och så...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

22 februari 2010 08:31

Jädrar i min lilla låda!!! Tänk att få hoppa från det taket...rakt ner i snön!
Tur att dom räknade rätt på antal semlor den här gången....dom skulle bara ha vågat nåt annat!!!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Totti

Totti

22 februari 2010 09:51

Ja jösses, det är inte ofta man kan hoppa från tak utan att slå sig. Ni har då fått mer snö än vi.
Jag tycker du ser stilig och manlig ut i din kortklippta frisyr. Och vilken tur att de fixat semla till dig också!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ressu

Ressu

22 februari 2010 10:40

Här hos mig kan man också hoppa från taket!
Men det är det ingen som kommer att göra, för matte (som gärna skulle vilja) har ont i ett knä och husse skulle nog aldrig komma på idén ens, fast han ska upp på taket och skotta.
Ha en bra vecka!

http://www.ressu.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

22 februari 2010 11:27

MEN så kul att åka rutchkana ner från taket, skulle jag oxå gjort! Har faktiskt gått i dom funderingarna här, men tror grannarna skulle ringa både hit och dit om jag gjorde det;) Är orolig för vårat tak oxå, men det är ju hyresvärlden som står för sådant...ja menar ifall ngt händer så tror jag inte våra föräkringar gäller...?? Semlog semlor...ska inte säga var jag satt en hel dag efter sista semlan jag åt....är liksom lite överkänslig i magen mot fett som i grädde:) Men gott är det!! Tycker Anton gjrde rätt som busade lite med dig och satte grädde på nosen..ni är ju så förbannat söta när ni ska slicka av den;) vore ju värre om han smetade in klister eller ngt!! En sådandär "rysk kullerbytta" som Primo skulle göra igår...det är så att när jag gick i skolan ( jag var duktig gymnast) men hade väl otur och skulle göra en sådan och fick nackspärr i 1 vecka! NOT skojjigt!
Nä nu börjar det ju bli en avhandling här så jag säger, tut tut!
Nja kram säger jag!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

22 februari 2010 15:50

Verkar som om semlekungen haft en fin dag. Inte får du väl lipa åt Anton heller. Skönt med skottade tak. Man sover bättre under sådana... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

22 februari 2010 16:11

Men huuuur mycket snö finns det i Sveriges avlånga land? Det tar ju aldrig slut. Snacka om rekordvinter. I Stockholm lär det vara kaos i kollektivtrafiken idag. Själv har jag 12 grader och lite sol idag. Faktiskt lite vår i luften. Jag skickar lite värme och sol till dig Elliot. Jag fattar inte ... efter den där kampsången har det bara blivit värre och värre. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge

Sigge

22 februari 2010 19:52

Tack för dikten!!!!!
Jag har kopoerat och lagt upp den på bloggen.
Matte har full förståelse för din höjdrädde husse.
Hon får svindel av allt som är högre än en köksstol.
Här var det 28 minus i morse det räcker nu!!!!!!!!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

23 februari 2010 01:14

Jädrans va snö!!!! Fy tusan så gott det såg ut med semla. Våran mamsing äter inte sånt så vi blir utan. i tror att papsen smygäter på jobbet. Jädrans orättvist.
semlepussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Frans matte

Frans matte

24 februari 2010 15:10

Men jösses vad mycket snö ni har! Det är ju helt galet! Här var det minus 31 grader i morse, hade det inte varit löptikar ute hade Frans aldrig gått ut. hehe. Roligt med tapeten ;) Vi hittade den hos en farbror som sålt tapeter i 40 år och det fanns 7 rullar kvar. Sen fanns det en massa andra tapeter som jag kände igen ifrån vårt hus ifrån tiden när jag var barn där i början av 80-talet. Nostalgi! Dock är de ju så grymt tunna och hopplösa när det är tapetklister på dem jämfört med dagens easy-up! Gaaah respekt till alla som satte upp sånna i hela husen! (när det inte fanns annat att välja mellan), och respekt till oss som frivilligt väljer att sätta upp sånna papperstapeter när det finns andra. =) Men snygga är de! ;)

http://uglybird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards