Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Äntligen kom dom........

Av Elliot - 11 december 2009 00:56

Idah är det dagen D som i Dorran. Jag väntade och väntade, och plötsligt stog dom där som två änglar från skyn eller rättare sagt dyn om ni  fortsätter att titta.....

   Zacco kom ju oxå, det var ju brudar på gång. Jag fattar ju inte riktigt det där med brudar än, men han har lovat att lära mig lite när jag har blivit större. Än så länge kan du överlåta brudarna till mig din lille fjant, säger han

  

Stella hittade ju ett dike direkt. Kom lille Elliot viskade hon

  

Vänd bort huvudet och låtsas att du inte hör, lärde hon mig

  

Vi ropade på Dorran o Zacco och sen lekte vi "följa Stella" tills vi var riktigt skitiga allihop

  

Herregud, hon är snabb som en vessla Stella, hon fastnar ju inte ens på plåten, men jag hängde på...

  

Vi fick t.o.m med oss Zacco han brukar ge upp annars för han är ju lite större än oss men JIHAAAA här kommer han.

  

Sen måste han ju pinka där brudarna har pinkat, det är det han skall lära mig sen...

  

Här kommer en annan stilig kille som heter Yumma, han ville bara snacka med Stella men jag gick emellan för det var faktiskt mig hon var och hälsade på så det så...

  

Ge fan i min Stella.

Kom igen ropade Kulan nu får ni hem och duscha. Gissa om hon var trött efter tvagning av tre hundar.

  

Här har vi då Jungfru Maria efter duschen

  

Då blir det väl jag som är Josef

  

Och här är det lilla "Basusjärnet"  eh... jesusbarnet menar jag.

Stella fick åka med Mia hem "för hon skall skämmas bort lite" hon tycker att jag och Dorran är lite jobbiga ibland, men dom kommer imorgon bitti igen för så skall här naturligtvis sys igen. Hmmm... skall bli roligt att se hur det ska gå med tre hundar he he.

Gissa vem som skall vara mascot i Tomteverkstan

  


 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

11 december 2009 01:53

Men oj så kuligt! ni har haft det. Bra Elliot, låt inte andra pojkar sno dina tjejer. Dom är bara dina. Vi tycker nog lite synd om din matte som behövde "skura"(papsens uttryck för bada) tre voffsar. så härligt du ska ha det flera dagar nu. Du vet, häftiga brudar är det ont om.
Må så gott och kramar till vår Kung Af Upphärad

http://lagottoflickorna

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

11 december 2009 08:01

Vad kul vi hade igår!! Nu hoppas jag att du tar hand om mina tjejer, inga dumheter :-)
Jag saknar er jättemycket!! Hoppas att du och basusjärnet har sovit gott. Nänu ska jag hoppa in i duschen, göra mig klar och fara till Tallin!

Puss på alla goa nosar!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bella & Smilla

11 december 2009 08:22

Nog kommer det att gå undan i tomteverkstan idag med så många hjälpredor. Smilla kommer gärna också hon är en hejjare på att slita loss stoppning ur allt möjligt som kuddar och mjukisdjur. Har du kanske något jobb som passar. Fniss ni är ju bara för roliga man för skrattanfall här på morgonen. Stella som jungfru Maria haha.
Spring bilden på Zacco är kanonfin hälsar matte som inte förstår hur ni lyckas med att fokus på huvudet rena proffsbilden suckar matte avudnsjukt. Nu får du sköta om brudarna från Borås så gott det går och se upp med Jungfru Maria hon kan lura dig till lite av varje. Puss på dig Elliot och hälsa brudarna dina.

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

11 december 2009 08:37

Tjena moss Kulans Elliot!!! Du den där Stella, hm hon verkar coool. Lär dig så mycket du kan av henne. Du får rapportera.
Ha en kulig dag så hörs vi.

http://colliepojken.blogg.se

 
Torsten

Torsten

11 december 2009 08:46

Kulan, jag kommer och hjälper dej också....både med att sy och sköta hundar!!! Jag är ju expert på valpar och tycker att det är roligt med bus!
Sen kan jag fara o sova hos Mia....gosa lite med Stella-Bella, hehehe!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

11 december 2009 16:43

Vilken kul flock du har hamnat i Elliot-ulltott! Min flock är liten och ganska rolig, fast jag kan bli avundsjuk på mycket bus när jag ser foton på det. Vi håller med om att fast-bilden på Zacco är väldigt proffsig. Min matte har köpt en proffs-kamera idag, men det kommer nog att dröja vääääldigt länge innan hon förstår sig på den och kan ta snygga foton!
Bus-tott från Rudi

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

11 december 2009 20:04

Lyllos dej som får bo ihop med två snygga brudar nu.
Tror jag kommer jag också!
Stella ska du verkligen lyssna på.
För hon är lika bra som jag på inpackningar i spagropar och det är en mycket viktig hundkunskap

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Totti

Totti

11 december 2009 21:35

Vilken helg! Och den har bara börjat! Vet inte vilken bild jag gillar bäst, Sacco-rejset, jungfru Stella eller den skäggige tomten! Måste titta en gång till och skratta lite till! Ha det!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

11 december 2009 22:24

Ja jösses i herrens hage dom "två vise männen" härhemma har packat sina sandaler och vandringsstavar och säger att dom minsann måste till upphärad...det måste ju bli en helhet på julkrubban:) Men STOPP säger jag, först utställning sen får ni( eller ja Primo) skita ner er bäst tusan ni vill och vandra till "krubban" om ni orkar.....

Trevlig helg!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

11 december 2009 23:30

Lika bra att jag packar också, för det ska ju vara TRE vise män. Jag kan nog ta husses sandaler, för vi har samma storlek.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards