Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Höst-korvträden står i full blom......

Av Elliot - 2 november 2010 02:18

Herregud vilket väsen det var här i morse..... telefonen ringde och jag hörde Zacco vråla !!!

" Nu är det dags och hoppa upp ur loppelådan din gammle krulltott för idag är det en alldeles speciell dag"

För idag är det 1 november och det är dags för  höstkorvträden att slå ut, och det händer bara vart 10:ende år, och just idag är det vart 10:ende år, men det måste vara exakt kl 11.08 för sen skrumpnar dom ihop .

  

Och jäklar vad vi sprang... här skall inga korvar förfaras.

  

Kolla nu och lär av en som är korvexpert, sa han. Det finns nämligen falska korvar oxå och dem vill vi inte ha.  Det vore ju illa om du skulle hitta den giftiga farligkorven eller falsk varmkorv, även kallad hot dog.Den känner man igen på det konstgjorda skinnet.

  

Hjälp mig att hålla ner  den här grenen så jag får undersöka....

  

Njaaa... det skulle kunna vara ett "Grandiflora mini robusta" även kallat för prinskorvsträd men jag är inte säker

  

Men kolla!!! jag tror bannemej att vi har hittat ett alldeles äkta  Wienerkorvsträd.  Schhh... om du dämpar dig lite så kan du höra ett svagt joddlande när det blåser i grenarna.

  

Men Zacco, jag når ju inte sa jag.

  

Lugn lugn, jag fixar det här...  

Kolla nu , sa han, så skall jag trolla lite för dig din lille fjant.. titta nu vad vackert dom har slagit ut..

  

simsalabim....

  

så finns det inte ens ett korva skinn ...

Ja sådan är han min kompis. Men han plockade allt ner några korvar till mig oxå :-)

 

Förresten i lördags var jag i Borås och hälsade på brudarna. Stella hade födelsedagskalas lite i förväg för hon fyller 3 år idag tisdag Hurra,hurra,hurraaaaa.....

  

Vi tog en promenad vid Pikkesjön. Här står Dorran och poserar

  

Och här står vi :-)

   

Två galna bävrar eller!!!

  

Jag hade liiite svårt för att ta mig upp.

 

Det var ju Hallowin i helgen

 

  

och det syns väl på den här bilden he he he...

  

När vi kom hem igen efter badet  så hade VÅRAN MIA kommit och då blev det ju riktigt kalas :-)  

Lotta hade dukat jättefint till tvåbeningarna

  

Men vi fick ändå det bästa.. bakelse på kycklinburgare,frolic,kaviar älgchips och hjärtan på toppen

Kan man ha det bättre!!!!

 
 
Ludde

Ludde

2 november 2010 08:47

Vissa har det bra där nere i södern. Blommande korvträd och mumsiga födelsedagsbakelser! Vilken härlig badhelg du fick! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

2 november 2010 11:37

Tacka Zacco för att korvarna inte förfors i skogen! Att han har sån koll på tid och rum! Det kan man inte tro annars...:-)
Den där bakelsen hade jag redan dreglat över hos Stella, men jag kan dregla lite till, det är ok! Ha en fantastisk tisdag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

2 november 2010 23:46

Ja jädrans så mycket dregel det blev. Ni har det ju bara så himla bra.
Dregelpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Buttons å floridatjej

Buttons å floridatjej

3 november 2010 02:53

Hejsan snyggingar,
Korvträd ?? såna har jag aldrig sett, ska be Matte köpa ett nästa gång vi åker till trädgårdshandlarn......dom växer sig säkert bamsestora här där det är så varmt ........eller ?

puss på svansen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

3 november 2010 07:32

Nu har jag försökt flera gånger att lämna en kommentar här, men det verkar inte funka....Envis som jag är försöker jag igen!
Vill ju bara påpeka hur avundsjuk jag är på korvträd, bakelser, kalas....ja, ALLT!!!
Sen vill jag också påpeka hur snygg du är på tavlan som numera hänger ovanför er soffa....Skitsnygg!!!
Kramar till er alla!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Torsten

Torsten

3 november 2010 07:33

Yesss!!! Där satt den, det funkade! :)))

http://prinstorsten.blogg.se

 
Stella

Stella

4 november 2010 16:10

Hej och tack för senast, det var ju faktiskt riktigt trevligt!!

Synd att korvträden blommar så sällan där i Upphärad, här i Borås kan det allt bli oftare!!

Håll tassarna så kanske vi ses i helgen lillskiten :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

5 november 2010 07:55

Korvträd - det har jag aldrig sett förut. Finns inte att hitta här i Frankrike. Eller kanske!? Jag ska hålla ögonen öppna när jag går ut min långsväng idag. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Patricia

Patricia

6 november 2010 06:46

Oj, vilket härligt korvträd och fina bilder.
Sådana skulle vi också vilja ha hos oss.
Så klart du får länka till oss, vi länkar gärna till dig också.
Vov från grabbarna boys!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Älsa o BollnäsTrollet

Älsa o BollnäsTrollet

6 november 2010 07:26

Wow!!!! Vilken tur att ni hittade alla korvarna innan dom skrumpnade ihop!!! Oj jösses vilken bakelse....nu dregglar vi rejält.
matte hälsar att vi tar faktiskt inte så stor plats som ponnyhästar i sängen som det kanske ser ut;)
ha en skön lördag:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

9 november 2010 23:25

Jag bara skakar på huvvet och säger...ni är då fanimig inte kloka någonstans!!!:)Underbara korvbuskar och underbara galningar till hundar..OCH en galen kulan;)
puss och kram hela dan!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards