Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Zacco Tryffelhunden!!

Av Elliot - 18 oktober 2010 01:21

Jaha, nu ligger han i hårdträning Zacco, för han har gett sig  attan på att han skall bli en tryffelhund. Han är väldigt avis på oss krulltottar.   

"Kom igen nu då din lille permanentrulle" , sa han "nu skall vi upp i skogen och leta tryffel".

 

  

"Men Zacco, jag har ju sagt att det inte finns tryffel här", sa jag .

Skitsnack, sa han, det är klart att det finns tryffel, hela skogen är ju full med tryffelsvin!!!

Nää Zacco, det är vildsvin som är i skogen!

Äh.. svin som svin sa han kom igen nu och visa hur man gör, du som är så jäkla märkvärdig och har varit på kurs.

 

  

Kolla här vilket fint tryffelträd sa han jag tror dom växer utmärkt här uppe. Jameeeen sa jag dom växer ju inte i trädet utan under. Man måste ju gräva....

  

Så här skall man göra.... 

 

  

Aha.... sa han... och han grävde..

 

 

och grävde... 

    

och jag grävde.. 

  

och han bökade, för det har han hört att tryffelsvinen gör..

Nä nu skiter vi i det här, sa han, vi får träna mer i morgon  

det är himla jobbigt att leta tryffel

 

Så här såg det ut när vi var klara   

 

Förresten, på tal om tryffel.. när vi var på Gotland så träffade jag ju min syster. Det här kortet fick vi på mailen häromdagen från hennes matte.

  

Visst är hon världens sötaste .. min allra egnaste syster Isabella

 
 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

18 oktober 2010 05:44

hihihi...ska bli oerhört spännande att se om ni finner nån tryffel i skogen=)) verkar som att Zacco är en hejare på att gräva iaf. Jamen det syns att det är din syster på bilden...ni har samma blick liksom, jättefin är hon..precis som du Elliot

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

18 oktober 2010 07:36

Hohoho...Zacco...!!! Klart att han kommer att bli en ypperlig tryffelhund, tycker han visar klara talanger där! Det är bra Elliot att du lär honom, FASTÄN det inte finns nån tryffel! :-D
Och du...vilken snygg syrra du har!!! Vet du om hon är singel, eller???

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

18 oktober 2010 12:24

Hahaha, det var roligt att följa med er två på tryffelgrävande. Jag blev riktigt inspirerad själv, man kanske skulle kolla nästa promenad. Om din syrra verkligen är singel är jag också spekulant, fast hon kanske hellre vill ha en permanentrulle som Torsten förstås...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella

Stella

18 oktober 2010 13:40

Nu ska du inte sura, när vi för en gång skull hade roligt ihop!! Vissa saker är liksom heliga, de bloggar man inte om så deppa nu inte!!

Lite kul att se "proffset" Zacco så snett ute, det kan han ha!

Din syster är jättefin, förstår att du är stolt!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

18 oktober 2010 22:40

Jag tror att ni skulle bli ett bra tryffelsökarpar. Du nosar upp den och sedan gräver ni båda två. Hela Gotland kommer att se ut som en schweizerost sedan...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

19 oktober 2010 07:35

Zacco har helt klart tryffelfinnartalang, eller hur. Han verkar vara en mästare på att gräva.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Totti

Totti

19 oktober 2010 10:18

Om du är riktigt smart så tar du med Sacco till Gotland och låter honom göra grovjobbet. Du nosar rätt på tryffeln och han gräver. Hjärna och muskler i fin kombination. Vilket tryffelteam ni kommer att bli.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

19 oktober 2010 13:33

Jodå här är allt rätt lugnt för tillfället. Din syster är jättesöt dte måste jag ju hålla med om. På min kurs finns det en sådan som dig, fast den är bara valp ännu. Men den är busig jo men skojig att busa med, när vi får tillfällen till sådant.
Tryffel, skulle Zacco bli tryffelhund ? Då får han kanske också börja på kurs. Men smart av dig att låta honom gräva och du nosar upp en ev tryffel. Mycket smart må jag säga. Hittade ni ngt annat spännade i gropen då, jag menar dte kan gömma sig en massa intressanta saker där om man gräver tillräckligt djupt.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

19 oktober 2010 19:12

Hörru du!!!!!!!!
När jag och Sacco varit och permanentat oss hos Torsten matte och kommer till Gotland då du!
Lovar att du kommer att hålla dej för skratt sen.
För övrigt så växer det tryffel här!
Ja riktig ätlig läcker sån finns det ett par mil bort.
Nu drar jag o söker........

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Buttons å floridatjej

Buttons å floridatjej

21 oktober 2010 12:38

Gud vad ni jobbar och står i, så mycket energi har inte jag just nu. Fina till tusen är ni i alla fall.............puss på svansarna

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

22 oktober 2010 09:49

Hallå Kamrater!!!
Jag undrar om ni har hittat någon tryffel ännu? Om inte kanske ni ska leta efter något annat. Kanske alla mössor som försvann i vintras.
Helgkramar från Colliepysen!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

22 oktober 2010 13:05

Vi visste ju att du är väldans smart.Låt du Zacco göra grovjobbet. Ni är allt bra lika du och syrran,lika vackra båda två.
Trevlig helg och tryffelpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

28 oktober 2010 00:19

ASGARV! Viken jäkla tokfan han är Zacco!Tryffel uppe i träden...hmmm inte många rätt där inte!;)

Sååå bra att Kulan fick paketet skulle just mejla för jag blev lite orolig att det inte kommit fram!
Kramen till er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards