Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Årets badpojkar 2010... och midsommar i Borås

Av Elliot - 27 juni 2010 01:24

   I onsdags när vi var ute med Zacco och hans matte ( ni vet hon galna  mösstanten), så hörde vi att det bestämdes att Kulan och jag skulle få följa med dem till deras stuga ute på kusten på torsdagen för då var Kulan ledig." Elliot måste ju lära sig att simma", sa mösstanten  "fniss fniss" hörde jag från Zacco "du kan inte simma nananana... " 

Jaha, sa Kulan när vi kom hem, du får väl träna lite i din nya badbalja.


  

JAha, är det här jag skall lära mig att simma

  

F----n bara inte Zacco kommer och ser mig nu 


  

Kuuulan!!!! simmar jag nu??? 

    

  

Torsdagen kom med strålande väder , och vi kom med ett strålande humör. Kolla vilken fin gäststuga dom hade på tomten

  

Visst är det vackert

  

här ute på västkusten ....

 

Nya Uddevallabron 

 

Meeen för bövelen din lille krullebulle , vi skulle ju bada och inte glo på utsikten,  vrålade Zacco...

  

Kom igen nu och visa vad du går för din lille skit....

Jaa.. jag kommer ju....

 

Jag slänger mig i med dödsförakt....

 

   

 

Oooops  ...!!!

   

Hjääälp hur gör jag nu.  ZACCO!!!!!!!!

Jag kommer, jag kommer 

 

Ta de lugnt bara....

Gör som jag.....

  

Kolla vad bra det gick

   

Sedan skulle Zacco lära mig att dyka

  

här plockar han musslor och tång 


  

Usch nä., det vill inte jag 

   

      Snälla Zacco , vi kan väl busa i stället

   

Ja, kom igen då, siste man är en proppmes, skrek han

   

   

  Åh jäklar vad det kittlar gott  i muschen....

    

   

  

Vi simmade lite till.... 

  

He he, på tal om proppmes förresten ... kolla in tuffingen som inte vågar gå på bryggan ...

  

Hi hi, jysst stil du har grabben 

   

Den här bruden träffade vi när vi hade badat färdigt. Hon hette Bojan och hon tyckte att jag var väldigt stilig när jag var blöt...

 

   

Midsommarafton var vi hos Stella och Doris. Här poserar Stella framför ett jätteexemplar av petunia.  Nej det har INTE regnat, det är jag som har pinkat på krukan och det var INTE populärt.

  

Först åt vi jordgubbar och senare på kvällen grillade vi 

   

Fullt ös på Stella klös

  

Och på mig... 

  

och på Doris snoris ...

  

Här har jag fjäskat in mig i soffan hos Åke och Berit 

  

för i den här soffan var det fullpackat... 

  

Godnatt alla kompisar, vi skall titta in till er  i morgon, Kulan och jag för nu är det sängdax.

 
 
Edith

Edith

27 juni 2010 13:44

Hej Elliot, Vilka härliga dagar du har haft. Först tillsammans med Zacco som har en superfin stuga. Ni är ena riktiga baddare på att simma. Du kan ju Elliot. Den där träningen i röda baljan gav verkligen resultat. Sen firade du Midsommar tillsammans med Stella och Doris. Ni verkar ha det jättemysigt. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

27 juni 2010 16:14

Men för bövelen Elliot, du simmade ju i "Kalins" pool när du var jätteliten. Det finns bildbevis på våran blogg. Klart att takterna sitter i. Härligt har du haft det ser vi. Snart ska vi träffas hoppas vi
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Totti

Totti

27 juni 2010 21:24

Åh, hav, bryggor, tjejer...vad kan man mer kräva av livet? Ja, kanske ett märgben.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

27 juni 2010 22:15

Verkar inte vara så svårt att simma. Kanske jag försöker så småningom? Va härligt ni hade det. jag vill nog också åka till västkusten... kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ressu

Ressu

28 juni 2010 00:11

Bada i havet är absolut det bästa jag vet!
Och att simma och simma länge.
Märgben är blaha blaha jämfört med det, så var inte sne för att tjejerna festade på det innan du dök upp.
Min sommarhälsning lyder:
Hej hopp - ta dig ett dopp!
Ha det gott!

http://www.ressu.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

28 juni 2010 01:09

Men jägarns så skoj ni har haft! Fasen mina pojkar har ju inte fått bada ännu...det måste jag råda bot på:) Puss på dig kung Elliot..du passar ju utomordentligt i krona:)
Hälsa kulan och din tokige husse;)

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

28 juni 2010 16:13

Vi har också skaffat en liten barnpol åt hundarna nu :D Dock en uppblåsbar så får se hur länge den håller ;)
Men de har inte riktigt kommit på hur rolig den kan vara än!

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Sigge

Sigge

28 juni 2010 20:17

Hm, jag har faktiskt skickat en sjö till dej!
Men den kanske trokade ut på vägen för det var en ganska liten som jag tyckte att du kunde få.
Men vaddå du har ju ett helt hav att simma i, jag har bara flera hundra skogssjöar och ibland Mälaren

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

29 juni 2010 07:44

Det gick ju finfint där i vattnet!!! Jag minns när jag skulle simma första gången, jösses vad jag plaskade...men sen blev jag rena mästarsimmaren!
Jag vet...jag får också skäll när jag vattnar mattes blommor....men ska dom stå där bara, utan vatten ??!
Ha det gott!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

29 juni 2010 12:03

Hej Elliot, vad duktig du var på att gissa överraskningen. Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

30 juni 2010 00:35

Du är ingen mes Elliot. Jag gillar inte heller att simma. Doppa tassarna det kan jag, men simma, nej tack det vill jag inte alls. Busa i vattnet kan jag dock tänka mig att göra, bara jag har mark under fötterna.
Hoppas du haft en skön dag idag med.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Sophia

Sophia

10 juli 2010 01:11

Vart är ni här och badar? Vi bor ju inte så långt från uddevalla, kan vara kul att veta vilka ställen som är hundvänliga!

http://lagottonytt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards