Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Det mystiska bettet i falukorven......

Av Elliot - 14 april 2010 22:09

Jag börjar med att visa en liten filmsnutt där Stella och jag  har en liten diskussion om livet i största allmänhet, och om det är hon eller jag som bestämmer  hemma hos mig.. det är ljudet på som gäller alltså....


Jag tror F-n har flygit i mig, det säger åtminstone Kulan. Häromdagen var det skinksteken och idag kunde jag bara inte låta bli falukorven!!!! 

 Kulan höll på att skiva korven när telefonen ringde,,, kan jag hjälpa det eller ?????  Och med tanke på längden på hennes telefonsamtal så var risken stor att  korven skulle härskna så då gjorde jag en insats för att maten inte skulle behöva förfaras....

Det otursamma är att hon fick med det på bild (utan att hon själv visste om det) Jag hörde att hon sa i telefonen "  han är så gullig, han ligger i sin lilla säng och tuggar på Mia (grismia alltså)" och så tog hon ett kort på mig....


Ja, sedan upptäckte hon ju att det fattades en körva- snärt som hon inte hunnit skiva.. " ELLIOOOOOT, inte nu igen" skrek frågade hon snällt.

Det var då hon kom på att det inte var min gris jag tuggade på... Men vaddådå gris som gris eller ??? suck....


Ja, men nu har jag bestämmt mig för att inte stjäla något mer denna veckan     


Jo så var det då dax för Dagens ZACCO .

Bilden igår var ju inte så vacker så jag tänkte visa att han även kan se " normal" ut... blöt men söt!!!!

  

  

 Godnatt alla vänner

 
 
Torsten

Torsten

15 april 2010 07:14

Ni är ju bara för roliga, du o Kulan....Oj, vad vi skrattar just nu!!! God idé att ligga lågt resten av veckan, sen måste du ju tänka på figuren också....beach 2010 närmar sej!!!
Ha det bra idag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

15 april 2010 07:22

Tjena Grabben!!!
Du angående din diskussion med Stella, jag måste ju säga att det mer låter som om hon grälar lite smått med dig. Nu till korven, det e väl klart att du ska ha en bit av korven. Du e ung, du e kung du behöver mycket godsaker. Ja det e bra för dig. Det e välan inget konstigt med det???
Kram från Farbror Göte!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Salle

Salle

15 april 2010 08:42

Men är det då inte helt otroligt att hon då helt plötsligt skulle ha tid för dig? Kunde hon inte bara ha fortsatt att snacka i luren... Hade du fått fem sekunder till så skulle hon aldrig ha upptäckt det! Jäkla otur du Elliot!

http://salle-salvatore.blogspot.com

 
Wille

Wille

15 april 2010 10:01

Fniss, en frände hör jag. För några veckor sedan lyckades jag nämligen med konststycket att få en oväntad bit korv jag med. Inte ens jag hade det i tanken, när jag slängde upp min lkesak på skärbrädan i vårt kök där husse höll på med middagsmaten. När jag sedan drog i leksaken (husse såg det inte direkt) så följde korven med !!!! Den försvann fort i min mage kan jag säga.
Diskussionen med Stella, ja dne var rätt häftig tycker jag. Men ni gav varandra svar på tal också det hördes ju. Kul att ses sådär. Kul att se dig "LIVE" tycker jag !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

15 april 2010 10:21

Det är bra Elliot, nu har vi ju filmat bevis på att det är JAG som bestämmer, överallt är det JAG som bestämmer.. Sen är det ju så att JAG kan bestämma att du kan få dig lite falukorv, jag ska prata med Kulan om detta, eftersom det är JAG som bestämmer!!

Kram på dig korvekillen

http://blondinstella.bloggagratis.e

 
Edith

Edith

15 april 2010 13:18

Vad sjutton ska man göra? Falukorv är ju det goaste som finns, eller hur. Då är det svårt att hålla tassarna i styr. Lätt slinker falukorven ner på golvet och ner i korgen. Inge' konstigt med det. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

15 april 2010 14:08

Jag håller med dig varför tjoa och gasta över lite korv!! hälsa Kulan "en korv är aldrig fel" :)

Puss på dig, saknar dig!!!!!!

 
Sigge

Sigge

15 april 2010 20:49

Vadå, korv är ju den ultimata hudmaten!
Va sjutton gnäller hon för.
?
Samma sak med skinksteken, absolut var den till dej!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

15 april 2010 21:55

Det verkar vara knepigt att vara kung i Upphärad. Fick du bara en liten bit av falukorven? Matte var och handlade idag, och hela falukorven var till mig sa hon. Dessutom hittade jag ett falukorvsträd idag, så det kanske är dags för ett kungligt besök här hos mig? Korvdoftande kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

15 april 2010 22:47

Gris som gris apselut!Det var kul att lyssna på er diskussion, och roligast var er dialekt! Puss!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

15 april 2010 23:30

Verkade vara kuligt prat du och Stella hade. Var det kanske planeringen av falukorvstjyveriet?
Mattarna får verkligen skylla sej själva som pratar i telefonen utan att ge oss lite korv. Bra att du förser dej själv. Våran mamsing har skrattat en lång stund ska du veta.
korvpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Totti

Totti

16 april 2010 09:11

Aha, är det så man ska göra för att få en smakbit. Tack för tipset! Myket enklare än att göra konster eller harva runt på lydnadsplanen.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Tessan

Tessan

16 april 2010 16:40

Haha disskuterade om livet!! Kan ju översätta till dig eftersom du visst inte kan italienska...hon bad dig DRA ÅT HELV....!!:) jaja sånt är livet du elliot inta alla älskar oss:) Garvar åt ditt mattjuveri...kan tala om för din matte att efter ca 2½ år...lärde jag mig att ALDRIG gå ifrån en tallrik eller lämna ngt på diskbänken...Ni är så jäkla tjuvaktiga! Men jösses såååå förbannat goa! Kul att du gillade bilden på macrolagottotussen...haha väldigt sällsynt och ovanligt svår fotad:)Kramis till er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totte

Totte

16 april 2010 23:56

vilken härlig diskussion du och Stella hade! matte kände igen ljudet, precis så låter det när jag och Toni konverserar :-) förstår att du inte kunde motstå falukorven för det är ju bara SÅ gott! Matte hälsar att hon tycker du och Kulan skriver i bloggen på ett skitskojigt sätt, er blogg är bara så rolig :D

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

17 april 2010 09:45

Jisses vilken diskussion ni hade där. Ja hur är det nu...vem bestämmer hos dig..egentligen. Jo det är nog du, eftersom du bestämmer att falukorven är din. Fortsätt så. Du får väl bjuda Zacco på lite korv också ;o)

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Totte

Totte

17 april 2010 15:58

Grattis i förskott! ja du måste ha en kungstårta, prinsesstårta funkar inte till en kung som du ;-)

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Ressu

Ressu

18 april 2010 14:30

Tjena' grabben!
Här om veckan försökte min matte lära mig apportera falukorv!??? Ett otroligt töntigt projekt - dömt att misslyckas! Det finns ju gränser för vad man ska behöva utstå. Frestelser är till för att bejakas!
Ha en bra vecka!

http://www.ressu.se

 
Wille

Wille

18 april 2010 22:13

Ja just det vi har ett blivande födelsedagsbarn här. Hur är det därborta, har du ätit upp korven helt ännu eller kan det finnas en liten bit kvar till en annan ?

http://willebus.bloggagratis.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

21 april 2010 00:03

GRATTIS Elliot!!!
Vi var först ;-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards