Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Japp så var påsken slut......

Av Elliot - 5 april 2010 23:12

Jaha, påsken är slut, Kulan är uppgrävd och lugnet har åter lagt sig över mitt Kungarike.....

På påskafton åkte vi till Borås för att hälsa på Stella och Doris, jag låg hela vägen i bilen och tänkte på hur glada dom skulle bli när jag kom...

  

"Jag är här nu tjejer, Kuuuungen är här" ropade jag när jag hoppat ur bilen och över staketet....

  

och där låg hon... Drottningen av Borås

på sin tron av den sista snön.....


  

Åh herregud, är du nu här igen suckade hon... 


  

Nä, jag är inte gud jag är bara kung försökte jag att skämta till det... ja ja, sa Stella "men håll dig borta från min snöhög"

   

Så jag rusade iväg till Doris snoris istället för hon blir alltid lika glad när jag kommer ( ja, det blir Stella oxå, men det vill hon inte erkänna)

  

Hej hopp i det gröna, min sköna viskade jag. Vädret var jättefint, soligt och varmt

  

och Moa och  Lennart lagade jättegod mat  medan Kulan och Lotta var ute med oss hundar

  

här får vi smaka..... jag är inte riktigt säker, men  jag tror att Stella var och tullade lite på vinet

  

för hon såg lite konstig ut en stund  nej jag bara skojar , vi hade faktiskt jätteroligt med mycket bus

 

  

På påskdagen kom Anton, och det är jädrans kul... 

  

Vi röjde runt på altanen med min boll.... 

  

Det var roligt att vara på altanen nu när snön är borta, för där har jag inte varit sedan i vintras när jag åt upp ljusslingan     

     

Ja vad kan detta vara ?????? men jag ser väl ut så... kameran ljuger ju inte sägs det, men f-n vet   !!!!

 

Lite senare tog Zacco och jag med Anton upp i skogen 

  

Fråga inte??? jag vet inte vad han gör.... 

  

Yipiiiii... här hittade vi en riktigt bra spagrop... 

  

häääärligt... 

  

Hittade en fin pinne.. 

 

visst är den vacker 

  

Fråga inte !!!!!! 

 

Jo, det var nog den här han letade efter.

Detta får bli DAGENS ZACCO 

  

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

6 april 2010 01:03

Skratt skratt och åter skratt. Du är ju bara för härlig. En gåva till mänskligheten är du.
skrattpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

6 april 2010 07:29

Vilken fin påskhelg du haft med bus och folk och fä! Grisen har jag inte döpt än, det har jag glömt mitt i allt firande. Måste tänka på det! Hälsa Rutger!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella

Stella

6 april 2010 07:43

DEN här gången blev jag ju glad när du kom!! Tycker att vi hade kul, lite hes blev jag bara...

På den där konstiga altanbilden ser du ut som Sid i IceAge, det är tyvärr ingen komplimang :-)

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

6 april 2010 08:59

Hehehe...Härliga dagar har du haft! Nu börjar jag också längta efter blöta bad och allmän sörja!
Ni är kuliga att se på!!!
Kraaaam

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

6 april 2010 09:50

Åh vilka härliga plasklekbilder. Tycker inte det är konstigt att Stella ser snurrig ut i blicken när hon får äran att umgås med en stilig kung, naturligtvis blir hon yr av lycka.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ludde

Ludde

6 april 2010 10:35

Det syns verkligen att du gillar att vara på altanen. Det blev ju en lustig bild - nästan som en tvåbening. Förmodligen håller Zacco på med nån slags pälsvård? Kul ser det ut i alla fall. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

6 april 2010 11:46

Här har det varit full fart ser jag. Vicken tur att du fick upp kulan ur gropen så ni kunde ge er iväg på påskfirande. Jo här har lugnet lagt sig också. Det kan vara skönt med ett par lugnare dagar efter en hektisk helg.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

6 april 2010 11:50

Men jisses, vilken tur att du grävde upp Kulan. Och din kompis Zacco, det verkar vara en kul prick. Vi har ju haft en sån storasyster förut. Och hon kunde göra allt möjligt tokigt.
Men nu har vi ju bara lillebror, och han är riktigt jobbig och tokig. Undrar sa flundra hur detta ska sluta.

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Edith

Edith

7 april 2010 11:37

Äta ljusslinga ... låter livsfarligt. Du verkar annars ha haft en bra Påsk. Jag har sorg idag för Hilda har åkt hem till sin husse. Jag tröstar mig med bilderna av Zacco. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Den lilla konfirmanden (Anton)

7 april 2010 21:05

riktigt kul hade vi elliot! :D pussar och kramar

 
Sigge

Sigge

8 april 2010 08:56

Svampen heter Stinksvamp men kallas även för liksvamp pga lukten.
Säj åt din granne att hon håller koll under sommaren.
Den visar sej först som "häxägg", om hon tar bort dom så blir det inga stinkande svampar.
Äggen är faktiskt ätliga och ska vara goda säjer de om testat, har inte matte.
www.svampguiden.com så finns det en del tips.
Gå till den sidan och sök på stinksvamp så kommer det upp tips från forumet

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

8 april 2010 15:41

näää vad avis vi blir när vi ser att ni ingen snö har, och en massa vatten att skutta runt i=)
ni verkar jämt ha så skoj du och Zacco=)
matte hälsar att det går bra..16 dagar utan ciggisar idag=)))
Ha en fortsatt bra dag:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

8 april 2010 17:21

Åh så kul med kleggigt vatten!

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Totte

Totte

8 april 2010 21:20

Ja Gunvald är en riktigt skön prick han! Stella får njuta mycket av den sista snön, själv har jag ingen snö alls kvar. Men det är rätt skönt ändå, jobbigt när tassarna blir blöta efter man varit ute.

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

8 april 2010 21:42

Vilken jädrans galen påsk du har haft. Jag blir helt matt. Jag får nog gå och lägga mig. ZzzZZZ äh du vi hörs i morrn!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ressu

Ressu

8 april 2010 21:59

Hoppas du håller Kulan ovan jord nu ett bra tag framöver så ses vi på riktigt i september om "Gud vill och skorna håller".
Visst är det underbart med vår! Det spritter i alla lemmar :-)
Ha en störtskön helg!
Killkram

http://www.ressu.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

8 april 2010 23:56

Ja du Elliot, du och de dina är ju inte kloka någonstans i skallen;) Skönt ni hade i "Borås"... förstår att Stella vaktade sin hög...det var ju inte så mycket kvar av den... Zacco är ju bara outstnading som alltid...tror han är född utan dom där hästarna... ja du vet dom som inte är i stallet....;)
Massor av kramar och pussar från oss!
nu somnar jag...Zzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Wille

Wille

9 april 2010 12:52

Har du somnat därborta ?
Näe matte är inte utbildad runläsare, men hon tycker det är spännande och har lärt sig en del om runor och dess texter. Eftersom vi har mycket runstenar häromkring så finns det också väldigt bra informationsblad om just runor.
Hur har du det annars idag då. Har du mulet som vi eller har du lyckats norpa solen idag ?

http://willebus.bloggagratis.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

9 april 2010 14:01

Ja men det är ju det jag "velat" säga hela tiden...jag är ju velig;) puss och kram, nu ut med odjuren i småregn och blåst!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards