Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Även hundar kan hacka tänder....

Av Elliot - 11 mars 2010 01:48


I dag har det varit en ganska tråkig dag.... kan ni tänka er det, jag som alltid har roligt. Grått och trist väder med snålblåst. Men.... så plötsligt i eftermiddags  ringde Anton , han hade bakat muffins så han och Mia tänkte komma ut och fika. Blev jag glad eller.....     fika som är det bästa jag vet.  Men först skulle vi gå ut när dom kom. Vi träffade Zacco och Yumma och jädrans vad jag blev nermulad i snön, men kul var det. Tyvärr inga kort för det var ju mörkt.

Meeen vad jag började frysa när vi kom in, det har inte hänt på hela vintern trots att det iblan varit -25 grader och idag låg det på nollan. Kulan blev alldeles rädd för jag skakade som jag frös.

  

Husse tände brasan

  

Jag ligger alltid framför den ( Kulan tror att jag egentligen är en katt ) hmpf...

men jag fick inte upp värmen.

  

Fick sitta hos Anton och fika insvept i min filt

  

Sen fick jag låna Antons tröja (och Kulans mössa men det var väl kanske lite överdrivet)

  

Till slut fick jag upp värmen igen, men det tog en timme och Kulan kunde lugna ner sig. Hon trodde att jag höll på att bli sjuk, men även en hund kan väl frysa eller.... och man blir väldigt ompysslad vill jag lova :-)

 
 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

11 mars 2010 06:11

Men stackars dej som frös så!!! Vad skönt att du fick låna tröja och mössa, du blev väldigt snygg i det=))
Sen kollade vi i förra bloggen när du busade med din vän=) helt underbara bilder!!!!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

11 mars 2010 08:27

Tur att det finns brasor och kläder :D
Matte tycker att du är jättesöt i jacka o mössa...!
Du kanske fick en chock när du blev nedmulad av dina polare, hälsa dom att du faktiskt är ganska liten än!
Puss o kram hela da'n!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

11 mars 2010 09:06

Men vilket äventyr! Stackare, men du blev ju väldans bra ompysslad av alla och , du mössdräparn...du klär i mössa :-) Hehehe!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

11 mars 2010 11:53

I bland kan det vara bra att nästan frysa ihjäl. Ja man får gosa, man blir så jädrans ompysslad och extra älskad. Killrkam från Farbror Göte!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Wille

Wille

11 mars 2010 12:54

Vilken tur att du har en matte och Husse som pysslade iom dig så när du frös. Klart man fryser om man blir nermulad sådär. Det är inte skoj. Då är det skönt att man får komma in och värma sig både med filt, tröja, mössa och framför brasan dessutom.
Hoppas du får en varmare dag idag nu.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

11 mars 2010 18:37

Ja du lär dig då fort... Vet redan hur du ska göra för att bli ompysslad och för att få en muffin kanske??? Dig har vi lärt upp bra :-)

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

11 mars 2010 22:05

starkars liten, jag förstår dig, jag fryser själv men eftersom jag är människa är det ingen som pysslar om mig. Den mössa känner jag igen från ett barn på mitt jobb.

http://saphira

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

11 mars 2010 22:27

Men lille gubben ( haha eller hip hoppare ser du ju ut som) har nog aldrig varit med om att ngn av mina hundar frusit så!! jo Acke när han är nybadad då kan han frysa lite....Men du fick ju all omvårdnad som bara finns för en söting som dig! ja förjävligt söt är du iallfall, hoppas nu du inte får mer frossa....Ett tips bara sådär...alltid bra att veta sin hunds "normal temp" för då vet man ifall febern har stigit om det skulle vara ngt någon gång....Kan inte säga att jag vet Primos...men har fått det tjatat åt mig flera gånger att ta reda på det...Ackes temp tog jag ju massor när han var nyopererad. Vanlig temp är mellan 37 och 38 grader på en hund...Ja det var bara en parantes på det hela:)
Pussar i massor till dig Elliot och kram till kulan och husse!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

11 mars 2010 23:04

Jojo, en lockig katt - kan knappt hålla mig för skratt. Tur att brasa och varma kläder fick dej varm efter blåsigt väder. Goda muffins med Anton och Mia, Nu ska jag knoppa i min bia...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Salle

Salle

12 mars 2010 00:21

Så jäkla snygg du var i tröja och mössa. Riktigt läcker och senaste mode, eller hur ;) Är du nu riktigt smart (som jag tror att du är) så kan du bli ompysslad på samma sätt varje dag. Låtsas bara att du fryser så får du det du vill ha: gott att äta framför en sprakande brasa ;) Kan inte tänka mig bättre liv :)

http://sallesblogg.elvinsson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards