Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Nu är vi friska....

Av Elliot - 6 mars 2010 23:27


Jaha, då är Kulan på benen igen och livet återvänder till det normala...


   

Hon har t.o.m lekt lite med en bild av mig, lite häftig tycker jag själv.

I går kom Mia som tur var så att det hände något för nu skulle det tråk  sys igen, men först var det promenad som gällde för det är det viktigaste..

  

Jag leker med min "Knut" i väntan på att någon kompis eventuellt skall dyka upp. Zaccos matte var oxå sjuk så han kom inte men en som aldrig ger upp det är Vamos

  

  

Kom igen Vamos kom igen.... vrålade jag...

  

du kan få låna min boll...

  

neeeej sluta kittlas. 

  

solen sken men det blåste som attan i mustachen

  

he he "moppemusche" ( väldigt svårstavat ord) ..

Nej du Elliot nu får vi gå hem och sy nu har vi inte tid med det här längre sa Mia. Va f-n  det bestämmer väl jag, det är ju jag som är vice VD i syfabriken tyckte jag....

  

och det syddes och syddes. Här är jag uppe och kollar så allt går rätt till, men som Vd har man ju rätt att ta det lite lugnt så

  

så jag lade mig och övervakade mina anställda i stället

  

Det är ett tungt jobb man har med löneförhandlingar  och övertider

  

ja, jag slumrade väl till en stund med det är väl inte hela världen. Kulan fick tag i mig innan jag ramlade av stolen

  

så jag tog en bit snuttefilt och lade mig på för jag är ju tvungen att kolla så att filtarna är sov-vänliga.

Då plötsligt kommer det nån..

  

Min Eeeemmma hade slutat tidigt och kom och överraskade mig

och så var hon hungrig.. och vem är inte hungrig

  

Dom käkade faktiskt kalvstek ,tror ni att jag fick nåt ???  Ja,  jag fick smaka liiiite men men det hade allt suttit fint med en hel portion. Kan inte hjälpa det, men jag blev lite småsur. Och då frågar Emma om hon kan fåen puss!!!!

  

Nähä du.........






  

 
 
Salle

Salle

7 mars 2010 00:32

Tack o lov att Kulan frisknat till. Har saknat dina tokiga upptåg :) Hälsa Kulan att om hon vill ha fler som testar filtarna så kanske jag kan göra mig tid till det, jag också ;)

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

7 mars 2010 01:07

Asg åt din fina tunga du visar åt Emma:) Du vi har ett stort tak över altanen därför har ingen snö kommit ända in....Husse och jag har just letat efter hans ena skinnboot´s ( eller hur tusan man nu säger?) till slut tittade jag bort över vår lilla tomt och ser att den var så fint uppställd på Primos "nya" vaktutpost ( den stora snöhögen i hörnet på tomten:) ) Han är hopplös på att bära omkring ALLT! Knasbollar är ni allt era Lagottotjuvar;)
Näää nu somnar jag snart, är ju inte så "viktig" som dig med VD-post och egen arbetsstol som man kan sova på;)men likförbannat trött!
Puss på nosen!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

7 mars 2010 01:16

jösses jag måtte vara förvirrad och trött...gick till baka till min blogg....hur fasen skrev jag till visan...funkade ju inte alls att sjunga den ju????? Fick göra om lite...men fan hel snurrig är jag ju...och jag har ej druckit ngt:) Sov sött.....nu ska jag sova!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totti

Totti

7 mars 2010 10:16

Du får nog be Kulan sätta sysaxen i mustaschen också, så att inte skägget skymmer sikten. Det är inte lätt att vara både kung och vd, förstår om du är trött. Du borde ha en rymligare tron att tryna på!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

7 mars 2010 11:27

Man måste ju bli skittrött av att vara Vice VD....Du gör helt rätt i att vila lite!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

7 mars 2010 12:21

Vad skönt att höra att Kulan är på banan igen. Men vad är det dom syr egentligen ... Kulan och Mia? Det undrar jag. Dom verkar ha en väldig syenergi. Vilken balans du har som får plats på en "köksstol". Jag skulle ramla av direkt. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Dorran

Dorran

7 mars 2010 17:00

Halllllå Elllllliot, var är duuuuu??? Här går jag och luktar gott och bara väntar, se nutill att komma hit, strunta i vad våra mattar säger, vi vet ju bäst!?

Det är bra att du börjar visa humör, får man för lite kalvstek så blir det fan inga pussar!!!

Kram på dig killen min!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

7 mars 2010 22:38

Skönt att Kulan är på fötter igen. Hoppas att det fortfarande fungerar med ickerökningen. Nu har hon ju varit duktig jättelänge. Kanske dags att du ger henne en löneförhöjning? Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

8 mars 2010 01:01

Det är allt reda med dej. Bra att du håller koll på dina anställda.
Inte nog med att du är kung, du är VD också. Bra jobbat.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

8 mars 2010 10:23

Så bra att du äntligen lyckats göra Kulan frisk igen. Om du är chef och arbetsledare kan du väl försöka få dig en bättre och pampigare stol ser ju ut som om du ska trilla ner. Snygg fart musche passar bra på dig en kille med fart.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Rudi

Rudi

8 mars 2010 18:15

Såna där coola foton kan ju min matte ta med sin nya kamera också. Senkan man förglägga som man vill.
Jag håller med alla andra om att en tron ska du ha, det får de väl sy en till dig! Kräv det! Annars blir det puss-strejk.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards