Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Jag har satt lite knorr på tillvaron.....

Av Elliot - 1 mars 2010 00:04


I fredags var Kulan borta hela dagen... hon bara lämnade husse och mig på morgonen och var borta jäääättelääänge, men när hon äntligen kom hem så hade hon köpt en "säng" till  till mig + godis  och så det bästa av allt...


  

Taataa.....  en egen gris . Gissa om jag blev glad. Och Kulan blev glad för nu har jag haft den i 3 dagar utan att bita sönder den

  

Den är med mig överallt och jag bara älskar den

  

  

  

Kulan har blivit förkyld och har feber så grisen och jag har legat hos henne i soffan och grymtat  hela dan, så till slut grymtade Kulan oxå, något om att "sluta nu Elliot  jag orkar inte höra mer" 

  

Kulan frågade om grisen hade något namn?  Nääää sade jag skall den ha det???? Ja du tycker ju jättemycket om den så det är väl klart sa hon då . Jaa. så då döpte jag den.... men då blev hon arg och sa

Men Elliot DU KAN VÄL INTE DÖPA GRISEN TILL MIA!!!!

( varför inte det, jag älskar ju faktiskt Mia och då tyckte jag att det var  det finaste namnet)    Kvittar tydligen vad man gör så är det inte bra   

Nej, tänkte jag, nu skiter jag i Kulan och lägger mig i soffan en stund. Finns det något bättre än att lägga sig och njuta av en GOD bok he he he

 

  

   

Nu säger jag och "Mia" godnatt alla kompisar  

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

1 mars 2010 01:35

Vi skrattar så vi kvider, du är ju bara för kulig. Mia var ett väldigt kärleksfullt namn, och tänk att grisen fortfarande är hel efter tre dagar. Det måste vara rekord väl? Böcker SKA läsas med stor omsogt. Gosa nu med Mia och säg till matte att hon ska krya på sej.
grispussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

1 mars 2010 07:38

Vilken fin gris!!! Och hållbar sen! Och så mysigt att den tydligen grymtar också, så kan du och Mia undrhålla familjen hela tiden! Kulan blir nog snabbt frisk om ni håller konsert för henne. Härligt med en ny favvo-sak!
Grymt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

1 mars 2010 08:30

Mia är väl ett strålande namn!!! Lilla grisen Mia...jo, det är jättebra!
Böcker är ju till för att läsas och dom ska definitivt se lite använda ut.....tycker du lyckas bra!
Krya på dej, Kulan!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Doris

Doris

1 mars 2010 09:00

Mia var väl ett bra namn, undrar vad vi ska döpa vår gris till, hmmmmm, matte kanske???
Hoppas nu att du kan hålla grisen hel, vår har tydligen hängt med i över ett år....

Ge Kulan en krya på dig puss från oss i Borås

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.e

 
Laurence

Laurence

1 mars 2010 09:04

vilken fin gris. Krya på dig matte.

http://saphira

 
Ressu

Ressu

1 mars 2010 10:42

Elliot, Elliot, Elliot - du är väl för härlig.
Min gris är också hel - sen ett år tillbaka - men det beror på att jag inte gillar den speciellt mycket .... Hör av dig när/om din gris går sönder så kan du få ta över min. Jag skickar den på direkten. Den har inget namn ännu, så du kan få döpa den till vad du vill.
Hälsa matte att hon ska krya på sig!

http://www.ressu.se

 
Totti

Totti

1 mars 2010 12:08

Jag har tilåtit mig att fuska lite på ditt område, diktandet:

Eliiot har hamnat i bokslukarålder
Hjälp, skicka Kulan en uppfostringfolder!
Grisen, den söta, har han döpt efter Mia
Och Kulans hem stylas om till en stia
Livet med Kungen är bitvis ett hårt ett
Men söt som han är, är allt snart förlåtet

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

1 mars 2010 12:58

Ooh vilken söt gris du har fått. En sån vill jag också ha. Mia är väl ett jättefint namn på grisen. Hälsa till matte att hon ska krya på sig. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

1 mars 2010 12:59

Åh, tack Totti för den jättefina dikte, Kulan kiknar av skratt

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

1 mars 2010 14:49

Mia var jättefin. Ni passar så bra tillsammans. Hihi. Krya på Kulan ordentligt. Med sång och slick går allt över...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia

1 mars 2010 22:37

Känner mig hedrad att du döpt grisen efter mig :))
Hälsa Kulan att krya på sig!!!

Kram på dig "Totten"!!!!

 
Frans

Frans

2 mars 2010 08:15

Men det är ju helt fantastiskt vilken fin gris! Ni borde oxå varit här och gjort tassavtryck på "walk of fame" i vår hall medan spacklet inte hade torkat! Jag försökte även att ta en sväng i golvlimmet men då blev husse vansinnig och jag hamnade i badkaret innan jag hann blinka!!! Tydligen var det onyttigt med starkt lim under tassarna. Skithusse... Jag tror jag ska försöka bli adopterad till någon som förstår mig och min kreativa sida. Du verkar ha en bra familj? Vill de ha en något för stor dvärgschnauzer?

http://uglybird.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

2 mars 2010 11:47

Först och främst ASGARV åt "Tottis" fina lyrik:)

Du är säker på att du inte tillhör gnagarfamiljen? Ja du vet typ små möss och annat "gnag".....;) Ja du älskar väl böcker som jag gör....då blir dom lite slitna efer ett tag...ja för dig går det väl fortare än "ett tag" he he...Grisen passar utmärkt att heta Mia, som du säger du älskar ju henne:) hade en sådan hemma men mina odjur gillade inte det konstiga "oink oink" ljudet...lät som om man trampade på en And eller ngt liknande... Hälsa Kulan att hon ska krya på sig själv hade jag bara feber 1 dag och jätte ont i örat igår ( tror det var örat eller ngt därikring har aldrig haft problem med öron) Kramis på er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Sigge

Sigge

2 mars 2010 20:54

Självklart ska grisen heta Mia!
Perfekt namn!
Tack snälla för den fina födelsedagsdikten jag fick!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

3 mars 2010 07:06

hihihi...jättefint namn på grisen! Och vad duktig du är som "läser" böcker!!! Och sen tycker vi inte att Kulan ska grymta för det var ju hon som gav dej "Mia"=))))
Hoppas Kulan kryar på sej fort nu då!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

3 mars 2010 11:01

Tjingeling Elliot!!
Jädrans va kul att titta runt hos alla mina bloggarvänner. Det har hänt en del under OS, men du e dig lik. Döpa grisen till Mia det va fint tycker jag. Själv hade jag döpt den till Göte så klart. Jag ska vara lite flitigare med att umgås på bloggen nu när OS e slut. Så du Elliot vi hörs snart igen.

http://colliepojken.blogg.se

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

3 mars 2010 11:10

Det är visst inte bara vi som har fått tillökning. Vi har fått en lillebror och du har fått en "Gris-Mia". Du är väl riktigt rädd om Mia nu. Inte bita henne, bara gosa.
Ha det bra din Mia

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Carina

Carina

3 mars 2010 11:52

Vilken härlig gris du har fått, den får du verkligen vara rädd om :-)

http://tysonochganget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards