Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Min vän "Tuffe Sacco" och jag....

Av Elliot - 18 februari 2010 21:59

Idag har vi passat Zacco. Vi har haft jättekul hela dagen, men när han skulle ligga hos min husse..... Där gick gränsen alltså.



 

Sedan blev det lite pinsamt för Zacco såg ett kort på mig som Kulan tog igår, där jag ligger och sover med mina gosedjur....


 

Nej meeeen,,, vad är detta, sa han du kommer aldrig att kunna skrämma katter din lille fjant...

 

Eftersom Zacco är så stor och tuff (om han får säga det själv) så skulle han ha en lektion i "konsten att skrämma kattkräk"   Ja men du har ju en katt själv, sa jag. Ja just det och den skrämmer jag skiten ur varje dag , sa han. Katten tror att det är han som bestämmer hemma förstår du, men det har jag tagit ur honom för längesen. Han vågar inte ens komma nära mig, kattskrället....



 

Detta är "kattskrället" han heter Moltas Eriksson.


Nu är det som så att jag har kommit över  några väldigt hemligstämplade bilder som jag har smygit undan. Jag har inte vågat visa dem för Zacco, njaäe, inte för att jag är rädd för honom men det skulle nog bli väldigt pinsamt för den store tuffe grabben.....



  

För här ligger han och gosar i sin snuttefilt...

  


 Oj vad han ser tuff ut     

Men nu mina vänner kommer det bästa......



 

Ja,herregud vad den katten är rädd he he he  

  

Nej, han är inte så tuff min kompis han är en riktig mysgubbe och jättesnäll.

  

Så jag tänker lugnt leka vidare med min Kalle-kallenin

I lördags var vi ju och hälsade på Stella och Doris. Dom tyckte ju naturligtvis att det var såååå  himla roligt att jag kom och hälsade på

  

Så här himla glad blev Stella

  

Sedan undrade hon om jag inte skulle åka hem snart.....

Vi hade faktiskt väldigt roligt fem lagottisar men dom bilderna ligger på Stellas blogg

Pyzz och Godnatt





















   

 
 
Rudi

Rudi

19 februari 2010 08:02

Hej Totten! Hoppas att du aldrig växer ifrån gosedjuren. Dom är oumbärliga i hela hundlivet! Zacco och hans katt beter sig som jag och min katt, men aktare´om jag får se en främmande kisse....då j-ar blir det jaga av! En av livets kryddor!
Hälsa polaren Zacco från mig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Doris den vackra

Doris den vackra

19 februari 2010 08:06

Bry dig inte om Stella, hon har ingen hyffs i kroppen, ogästvänlig är vad hon är, till skillnad från mig, jag ÄLSKAR när det kommer kompisar hit!!!

Haha Zacco är ju en riktig mjukis, gud så jag ska reta honom nästa gång vi ses, han och Stella kan hålla sig till varandra och vet du Elliot, då blir det ju DU och JAG som får hålla ihop, me like:-))

Ha en underbar fredag!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

19 februari 2010 08:30

Matte tycker att Zacco är skitgullig! Särskilt där han ligger med kissen o sover....Det var bra att du visade hans rätta jag, för alla är vi ju mjukisar innerst inne ;)
Trevlig helg!
Pussar till Kulan och mjukiskramar till dej, Elliot!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Totti

Totti

19 februari 2010 14:45

Men Elliot förstöraren, du lever inte upp till ditt namn? Varför är dina gosedjur så hela? Har du inte förstått att vitsen med gosedjur är att snabbt slita upp dem och dra ut det vita luddet som finns inuti?

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

19 februari 2010 20:47

Ni är allt bra söta båda två!!!!
Men nu måste vi göra nåt åt all vidrig snö.
Jag har skrivit brev till Kung Bore och lagt i min blogg hoppas han läser!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Laurence

Laurence

19 februari 2010 21:58

vilken sötnos du är Eliot.

http://saphira

 
Ludde

Ludde

19 februari 2010 23:08

Vilka härliga gosedjur du har. Man kan väl nästan kalla Zacco för gosehund också? Så sött som han ligger med lilla kissen...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

19 februari 2010 23:24

Hoppsan vilket avslöjande. Hoppas du är långt borta när kattsrämmaren ser bilderna. Duktig Elliot som dödar gosedjuren. Kulan kan väl sy nya.
Gosemyshelg
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Ressu

Ressu

20 februari 2010 00:09

Gosiga djur i massor - stora, små, levande, rosa, lurviga, krulliga, hela och trasiga!
Hoppas ni får en fin helg och klarar er från snökaos!

http://www.ressu.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

21 februari 2010 00:35

Hahaha ho ho ho asgarv!!!! Jo du så var det med den tuffe Zacco;) Gosa du med dina nallar,kaniner och allt du har...Primo han gosar med skor och tofflor:) tar gärna upp en toffla i fåtöljen och lägger huvudet på....KNAS!

Ska in på Stellas och Dorrans blogg nu och kolla....Natti!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Prinsessorna

Prinsessorna

21 februari 2010 10:35

Åh vilken trevlig kompis du har. Precis så såg vår storasyster ut. Men hon bor tyvärr i hundhimlen nu, vi saknar henne jättemycket. Ni är allt bra kaxiga ni killar, låtsas att ni skrämmer katter och så är ni såna mjukisar. Men det är bara trevligt, killar ska vara mjukisar, med gosedjur och snuttefilt. Tycker vi i alla fall.
Puss från Sessorna

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Edith

Edith

21 februari 2010 13:05

Hej Elliot, det var ett tag sen jag hörde av mig. Matte och husse har varit bortresta och jag har bott hos Lillmatte. Hon har skämt bort mig ordentligt. Du är lyckligt lottad Elliot som har så många hundkompisar. Den där Sacco verkar vara en riktig mjukis ... egentligen. Han är på pricken lik min bästis Hilda som bor i Stockholm. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

21 februari 2010 16:13

hihihi..vilka mysbilder:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Salle

Salle

21 februari 2010 22:51

Men hallå där: rymde du med kaninen eller :)

http://salle-salvatore.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards