Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Elliot förstöraren.....

Av Elliot - 10 februari 2010 02:31

 

Kolla, har ni någonsin sett något så vackert....

 

  

Och den är min!!! Kulan köpte den till mig i dag.

Puss Kulan.

  

Den står på min nya plats. Det är Stella som har lärt mig att man skall ha en egen stol...  

Hon hade spenderbyxorna på sig idag, Kulan den här fick jag oxå... den var hel i 5 minuter.

  

den här fick jag oxå, den var hel i mindre än 5 min.

  

Tuggbenet är numera bara ett minne blott...

  

det är Kulans soffkuddar oxå... ja ja,va f-n  hon kan väl sy några nya, hon har ju gott om tyg.

  

Här skäms jag lite (men bara liite)

  

Smile Kulan... smile!!!

 

Här kommer en tilläggsvers på vår kampsång från Collietjejen Edith som bor i Paris

 

Och här kommer Ediths vers

Edith demonstrerar
Edith har fått nog
För sina svenska vänner
Vill hon ha snöfri skog
Edith galopperar
Till varenda pariserkrog
Sprider snöfritt budskap
För kompisar som fått nog

HUNDARNA SKALLA,,, SPAGROP ÅT ALLA!!!
 

 
 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

10 februari 2010 06:12

äsch inte behöver du Kung Elliot skämmas för lite trasiga kuddar och dyl:) du ser Kulan kan ju inte vara sur på dej då hon köper dej en egen kungakrona=)))
Vad snygg du blev som nakenfis=)
Vi kollade på era busbilder i snön med Doris o company, såg himla roligt ut! Och semlor fick ni också=)
Ha en bra dag!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

10 februari 2010 07:12

Du är ju en riktig 'mördar-maskin' du!!! Akta dej, så inte KUlan blir arg på riktigt!!!! Mattar som är arga på riktigt är inte riktigt att leka med!
Den där kronan skulle ju kunna sitta på en Prins också, eller??!
Puss på er!!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

10 februari 2010 07:32

Men Kung Nakenfis, du är en riktig marodör. Nu kanske Kulans hela årsbudget för Elliot-saker har gått åt och du har ingenting kvar. Utom kronan förstås. Den var fin! Först trodde jag att det var Kulans nya askkopp, att hon trillat dit igen, men det har hon väl inte?
Jag dödar gärna mössor och rosa vantar med dig om jag bra kunde hitta dig, Totten!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

10 februari 2010 08:07

Jo, du...Furminator är ett djävulsverktyg....den tar bort underull, men tack o lov behöver jag inte ens prova den, då den inte funkar på 'krull-tottar'!
Kram igen!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

10 februari 2010 08:39

Oj vad många leksaker du har fått. Men för sjutton Elliot ... du måste vara rädd om dina saker. Du verkar ha jättestarka gaddar som tuggar sig igenom vad som helst. Men den första grejen du fick - är den en krona som du ska ha på huvudet eller är den en ny form av matskål eller ... Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge

Sigge

10 februari 2010 19:08

Meeeeen Elliot!!!!!!!
Man ska vara rädd om sina saker.
Jag biter aldrig sönder nånting mycket bättre att ha skaerna kvar och roa sej med!
Som sagt passa dej så inte Kulan blir riktigt arg för såna mattar är inte att leka med

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

10 februari 2010 21:58

Jasså, du är en sån där tandatlet. Passa dig bara så inte Kulan filar ner gaddarna på dig... Mössor är en sak, men andra saker får man vara lite försiktigare med. Är det månne nya tänder som kliar? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

10 februari 2010 22:49

Det var då en stilig krona. Men eftersom du är kung så måste det va en sån. Vadå arg matte? Nähä, det tror vi INTE på. Dej går det aldrig att va arg på. det vet våran mamsing. Hon skrattade alltid åt dina hyss. Fast här bet du aldrig sönder nåt. Kan kanske bero på att vi höll dej i örat?
kungapussar

http://lagottoflickorna.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

10 februari 2010 23:58

Ja kronan var fin...men den har allt åkt lite på sné nu tycker jag efter dina framfarter som "kung marodör" Jösses till att sabotera! Tror Kulan får hitta på lite "hjärn gympa" åt dig så du blir trött i huvudet! För söt är du som socker...men du kan ju inte rida på den vågen livet igenom;) Puss på dig marodören!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totti

Totti

11 februari 2010 02:43

Men Elliot, fresta inte Kulans humör alltför hårt. Då kanske hon gör som min matte gjorde när jag var ung. När hon inte kunde hålla ögonen på mig så satte hon mig i en liten komposthage i köket, utan tillgång till skor, vantar, stolsben och annat smarrigt. Där fick jag bara ha mina egna leksaker. Hur trist som helst.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ressu

Ressu

11 februari 2010 14:51

Mina leksaker håller inte heller längre än typ fem minuter ... inte ens specialimporterade hundleksaker från USA.
Men du, akta inredningen - det blir lite trist utan kuddar och mattor och sån't. Satsa på semlor och annat gott i stället!

http://www.ressu.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

11 februari 2010 22:46

Så fiiin du blev i din nya frisyr!! Mycket klädsamt! men du, det blir ju väldigt Dyrt för din rara matte, när du biter sönder allt hela tiden......du kanske skulle öva dig i att bara slicka på leksakerna...typ...? Nej, det kanske är att begära för mycket :-)) Jag tror du kommer att växa ifrån det här så småningom..Flora hälsar att "lilla cocker Elliot " här är en bra buskompis.....men du är allt en stilig rackare!!
Kram på dig!!!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Bengta

Bengta

12 februari 2010 08:08

Synd vi inte kunde träffas på lördag men barnbarnet Miranda går före en kung så är det bara.
Elliot hälsa nu din matte att Smilla var också en marodör och sabotör det 2 första åren men sen la hon av med alla (nja nästan alla) dumheter. Men charna på du det kommer man långt med, smile.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Salle

Salle

13 februari 2010 06:12

Fadern så känslig hon är då Kulan: det är ju bara materiella ting för sjutton. Det vore långt värre om du började gnaga på hennes ben, eller hur ;)

MEN, du får överse med henne för hon är nog snäll, fast hon är en .... Du fick ju en kungakrona och det slår väl vad som helst :)

http://salle-salvatore.blogspot.com

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

13 februari 2010 19:51

Tjena Moss Ellliot!!!
Det händer kuliga grejer hemma hos er. Har ni haft Tomten på besök eller?? Nä, jag fattar, det e bara Kulan som e så jädrans generös, du kanske får ta det lite lugnt med att bita sönder och bara fjäska en massa, jag för då kan det ju bli mera presenter. Trevlig helg på er!!! Vi hörs!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snokas

13 februari 2010 21:30

å vilken stilig krona! det är väl fis att de inte ska kunna göra leksaker som håller för lite...lek!
lördagspussar

 
Totte

Totte

14 februari 2010 13:43

Har du en egen stol Elliot? vilken lyx!!!! det vill jag också ha! själv har jag en egen plats på golvet i köket under en gardin... där ligger jag nästan alltid när jag kopplar av ;-) Men det ser ju mycket trevligare ut att ha en egen stol. Puss på dig, och vilken söt bild i slutet när du ler! :D

http://lagottototte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards