Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Jag...en "Nakenfis"

Av Elliot - 8 februari 2010 01:43

Men men.... vi börjar med det roliga först......

  

I går kom så äntligen Stella och Doris hit och hälsade på. Solen sken, Zacco kom och det gjorde Vamos oxå. Kan man ha en bättre lördag....

  

Plötsligt såg Zacco alldeles konstig och vrålade: Hjälp en JÄTTE-IGELKOTT!!!!! 

  

Men han ska ju alltid överdriva.... det var ju bara Stella 

 

Hur som helst så tappade han huvudet.... det är  nåt konstigt med Zacco, för han skall alltid tappa någonting. Är det inte huvudet 

  

så är det benen .....

  

Vi rejsade runt i snön

  

och allt var på topp   

  

Stella kan bli lite småsur på mig ibland, men jag tror att hon är lite sotis för att jag är lite kär i Dorran

  

Ja, lite kär är jag nog  

  

Visst är hon fin Dorranporran...  

Stella gav Vamos en örfil när han kom med skamliga förslag

  

men det gick över och här leker vi fånga Doris


Hon är helt galen, den donnan. Men jag tror hon gillar när alla killarna springer efter henne

  

No comments...

  

livet är en fest trala la la

  

Jiiihaaaa.....

  

här får vi lite godis av Vamos matte

När vi kom hem igen så skulle vi fika. Stella och Doris skulle stanna läääänge för deras husse var ju bortrest..

 

Och när husse är borta, dansar Doris på bordet. Sen var det Semledags. Men dom bilderna ligger på Stellas blogg

   

Och jag fattade fortfarande INGENTING vad som skulle hända. Men kära vänner, det här var mutor för att dom sen skulle plåga  och förnedra mig. 


KUNG NAKENFIS !!!!

  

Ja ni ser själva, här ligger  det som blev kvar av mig, förnedrad och tillintetgjord. Det enda som blev kvar är ett par långa ben och stora tassar.  Jag säger som Tage Danielsson: " Hur långt jag än spötter, så spötter jag på mine fötter " dessutom har jag blivit blivit prickig som en Dalmatiner

 

" Men Elliot " säger Kulan   " sluta tjura nu, du såg ju ut som en stor tova hela du...

  

KULAN... jag tänker fortsätta att tjura och jag tänker INTE tala om vad du ser ut som....

          


 
 
Torsten

Torsten

8 februari 2010 07:08

Nu har jag bestämt mej!!! Jag kommer att flytta till er! Passa dej, Kulan, för här kommer en Elliot till...fast ni får ju kalla mej för Torsten! Semlor vid bordet, det var övertygande....
Den där jäkla saxen, den kommer fram i tid o otid, och inte vet jag om man blir vackrare för det! Bara så du vet, Elliot....du får allt vänja dej, för vi kan inget göra åt det! Matte fnyser och säger att det växer ut så jäkla fort att man (=hon) knappt hinner blinka!
Ha en bra vecka!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Doris den vackra

Doris den vackra

8 februari 2010 07:16

Visst hade vi skitkul och visst var det gott! Det är så Elliot att pälsen växer snart ut igen, jag tror att det är så att mattarna låter oss roa oss ute och så måste de få roa sig inne, då rycker det lite päls men det är smällar man får ta...

Sluta sura nu, tänk på att vi ses snart igen

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

8 februari 2010 07:30

Hej Kulans lyxhotell. Vi kommer i april bokad in oss första helgen nej va fanken vi tar hela månaden vi vill helst ha ett dubbelrum någon lyxsvit. Gärna frukost på sängen men annars äter vi vad som helst var som helst så inga extra besvär för våran del det räcker med någon enkel oxfile då coh då. Matte får stanna hemma hon skulle nog bara gulla med Elliot för han är ju så söt. Syns

http://teamlagotto.blogg.se

 
Totti

Totti

8 februari 2010 09:19

Hej nakenfis! Se saken från den ljusa sidan: du torkar snabbare efter promenaden, får färre snökulor runt benen och i grenen, kan raca snabbare genom snön och de andra hundarna har svårare att få grepp om dig. När pälsen vuxit ut igen kommer du att böna och be kulan om en ny snagg.
Om det dessutom innebär semmelfest vid köksbordet med två kalaspinglor så skulle jag inte tveka en sekund.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

8 februari 2010 11:24

Vilken dag du har haft! Massor med kompisar att leka med och på det får ni semlor serverade vid bordet. Jag är mållös. Hur snäll är din matte egentligen? Nakenfisen ... hav tröst. Din päls växer snart ut igen. Tänk på att den är lätt att sköta nu. Men säg till matte att hon måste sätta på dig ett täcke så du inte fryser när du går ut. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Rudi

Rudi

8 februari 2010 15:28

Hörru nakenfisen, gaska upp dig! Alla kul polare du har och semlor vid bordet, allt det är värt en klippning då och då. Dessutom är det mycket värre för Zacco som tappar mer vitala delar än lite päls då och då. Du blev dessutom en ovanligt snygg dalmatiner.
Gräddslafs

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sophia

Sophia

8 februari 2010 16:24

det är inge kul med klippning! Usch, snart kommer matte klippa oss också :S

http://gottisar.bloggplatsen.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

8 februari 2010 22:20

Hahaha hohohoooo hihihihi!!!
VILKEN NAKENFIIIIIS!! Nää vi skojjar faktiskt den här gången,du blev ju faktiskt riktigt stilig i den frisyren...ja måste vi ju säga eftersom vi själva såg ut som nerklippta får strax innan Jul:) Men vi måste medge att det är riktigt skönt att vara utan all lång och blöt päls såhär års, och det fastnar inte riktigt lika mycket snö. Ja även om vi får duscha av benen och magen efter varje promenad med matte.... Men jävligt kul såg ni ut att ha när ni var ute och lekte,Dorran är väl som Primo, lite knäpp det är väl ett släktdrag;) Vi har just smakat lite semla av matte som kom hem nyss efter att ha varit med på Kickis kurs ( men Kicki låg visst hemma i feber så matte fick ta över, stackars kursare!) Nä nu ska vi vila lite innan kvälls promenaden
Tjingeling!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

8 februari 2010 23:32

Du blir ju så jäkla snygg hur pälsen än är. Kuligt med prickig Lagotto. Oh, så avundsjuka vi blev över erat kalas. Vi kommer också och stannar jättelänge. Så säg till Kulan att beställa massor av semlor.
semlepussar

http://lagottoflickorna.se

 
Ludde

Ludde

8 februari 2010 23:46

Jahadu? Kan man kalla dig Pricken nu? Synd på så mycket härlig päls, men den växer väl ut om nå´t år eller så. Ni hade ju kul i snön i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ressu

Ressu

8 februari 2010 23:51

Till bords med kalaspinglorna - med semlor - det var väl belöning som heter duga. Jag skulle inte klaga om jag var som du. Dessutom har du säkert märkt att efter klippet har du fått mycket lättare att röra på benen - åt alla håll.
Ha det gott!

http://www.ressu.se

 
Salle

Salle

9 februari 2010 06:10

Men fy hur du blir behandlad! Dags för att skriva om "hundarnas kampsång" tror jag:
Elliot demonstrerar, Elliot har fått nog! Eftersom det är du som är poeten så får du fortsätta...

Jag blev livrädd när jag läste om denna dåliga behandling för min matte sade häromdagen att jag hade EN tova: en som sträckte sig från huvudet ut på svansen och runt hela mig. Lika bra att fly innan hon också kommer på samma dumhet :)

http://salle-salvatore.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards