Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Egentligen så är jag fantastisk...

Av Elliot - 3 februari 2010 01:38

VAD ÄR DETTA???? 

Rätt gissat !!! en askkopp

 

VAD ÄR DÅ DETTA ????

   

Rätt gissat!!!

nämligen en tom askkopp!!

Jaha tänker ni nu, det var ju väääldigt intressant.

Men... nu är det så att jag måste faktiskt få skryta lite över Kulan, för hon har nämligen slutat  röka för två veckor sedan, och den här askkoppen har stått på trappan.

Och jag är faktiskt fullt övertygad om att det är min förtjänst

  

Jag tittade henne djupt i ögonen och sa: "Nä Kulan, nu får det vara nog med de här dumheterna. Skall du orka och gå ut med mig så lägger du av...

"Jaha" sa hon "det är ju du som är Kung och bestämmer , så då gör jag väl det då"  Och jäklar i min lilla låda, hon har inte tagit ett bloss sedan dess, jag har full koll. Jag säger som Snygg Göte, jädrans va jag är bra på allt jag gör ,

jag är inte bara mössdödare jag är rökavänjare oxå 

 

Här snöar det och snöar och snöar, i kväll när vi gick ut husse och jag så blev jag alldeles chockad MINA BEN HADE KRYMT, jag trodde jag hade förvandlats till tax (förlåt Malte o Snoken)  men jag hade snö upp till magen. Stackars er taxgrabbar, hur sjutton bär ni er åt??? Pinka går ju forfarande ann, men resten... ja det har jag vägrat idag, jag håller på mig som flickan sa...  Men Kulan drog ut mig nu i natt för hon trodde jag var nödig, men icke ..  Jag vägrar. Jag tänker ligga här i soffan och tjura.

  

 

  

Godnatt alla vänner  

 

 

 
 
Torsten

Torsten

3 februari 2010 07:22

Respekt, Elliot!!! Fy fan, va du är bra!!! Vi säger 'Bra gjort' till Kulan, tur att hon har dej, en braig kung!!!
Kulan, fortsätt att titta djupt in i Elliots ögon, han besitter en väldigt bra egenskap! Duktig är du!
Elliot, du vänjer dej vid snödjupet...Snart skiter du som jag där ute i djupsnön :)
Ha en bra dag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

3 februari 2010 07:39

Men Elliot-totten, din merit-lista bara sväller! Rökavvänjare, det är faktiskt det bästa man kan vara mot dem man tycker om. Min matte rökte som en skorsten i 25 år, sen slutade hon tvärt för 18 år sen och började jogga i stället. Hon kom på att det var ett smartare sätt att må bra på:-). Hon blir aldrig trött, det är en bra egenskap för en matte.
Och du, skita i meterdjup snö, det måste man bara lära sig. Kämpa på!
Puss på trynet!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sophia

Sophia

3 februari 2010 11:30

Bra gjort med rökningen!! =)

http://gottisar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Flisa & Lena

3 februari 2010 11:46

Vilken Elliot!!! Det är bra, fortsätt peppa kulan så går det jättebra.

 
Primo

Primo

3 februari 2010 11:55

Men tala om för mig hur jag ska göra samma sak med matte?? Ja få henne sluta med ciggen altså....

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totti

Totti

3 februari 2010 12:17

Hm, passa dig så att inte Kulan hyr ut dig rökare över hela landet. Nej, förresten det törs hon nog inte, för hon kanske börjar igen när du inte är dör och spänner ögonen i henne.
Lycka till i den nya rökfria tillvaron!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

3 februari 2010 17:41

Fantastiskt duktigt! Nu orkar Kulan säkert gå med ut och trampa upp ordentliga platser i snön där du kan göra tvåor utan att vada i snö... Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

3 februari 2010 18:56

å va duktig kulan va!! duktigt gjort!!
vi skuttar i snön, blir den för djup så sjunker vi o då får matte a) bära b) skotta gångar...
slafs

 
Sigge

Sigge

3 februari 2010 19:52

WOW va duktig du är!!!!!
Kulan är också superduktig som lyckas!!!
Men Elliot jag behöver hjälp.
Det är dags för ett hunduppror igen mot vidriga vädret.
Men vi behöver en kampsång.
Du som är så duktig på sånt kan du skriva en???

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

3 februari 2010 20:45

Elliot - du gör storverk. Att hjälpa sin matte att sluta röka ... det är stort. Du är värd en medalj. Fortsätt stötta matte. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

3 februari 2010 21:46

Nu jädrar blev jag så glad att jag nog måste sjunga min lilla visa för dig Kulan... Fin Kulan bra Kulan inte röka mer. Frisk Kulan, pigg Kulan, hurra va bra hurra!!! Elliot va tusan ska jag säga?? Jiiiha!!! Kram på er och kämpa på!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

4 februari 2010 00:41

Vi hurrar också för rökfria Kulan. du är då en jäkel på allt du. Men vem kan motstå dom bedjande ögonen.?
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

4 februari 2010 08:55

Suck va du är söt Elliot. Rökavänjningscoach också ja man förstog ju direkt att du skulle bi något alldeles speciellt.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ressu

Ressu

4 februari 2010 11:01

Snyggt jobbat Elliot! Fortsätt så! Det tjänar ni på både du och Kulan.
Vi lovar att titta in ofta för att kolla hur det går.
LYCKA TILL till er båda!

http://www.ressu.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

4 februari 2010 11:47

Men vad bra gjort av både dej Kung Elliot och Kulan!!!
Ojoj hoppas du inte får magknip om du vägrar göra det där andra!

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards