Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Ännu en dag i Elliot Anderssons liv....

Av Elliot - 17 januari 2010 01:14

Jaha, då var det lördag igen. Idag har det inte varit så kallt, rena högsommarvärmen, bara - 2 grader. Vi ringde till Zacco och hans matte även känd som "Fula-möss-tanten" och sa att nu skall vi ut och busa


  

Först mötte vi en jättesnäll kille som heter Tudor, men han blev ju alldeles  förskräckt när han fick se Zaccos matte som för dagen var iklädd denna huvudbonad.

  

Nä killar, sa Tudor , se nu till att utplåna denna huvudbonad från jordens yta.

Vi lever ju i ett respekterat samhälle, det här går inte för sig. Vi instämde och sa att vi bara väntade på rätt tillfälle

 

Efter en stund  kom rätt tillfälle, vi fällde helt enkelt tanten  


Jag har den Zacco!!!!



   

Dagens mössa var väldigt seeeeeg....

   

Den blev bara längre och längre

   

och ännu lääääängre,, 

  

Där rök iallafall ful-rosetten

  

urk ,sa Zacco den va seg..... till slut hade vi allafall delat mössan broderligt

  

nu var det bara att gräva ner den i vår mössgrav där alla dom andra fulingarna ligger. Det skall bli väldigt spännande och se hur många det ligger här när snön har smällt.

Trötta och belåtna efter dagens mössjakt traskade vi hem


  

Meeen Elliot, vad du ser ovårdad ut, sa Kulan... Jag tycker faktiskt att jag är den snyggaste jag vet , sa jag. Men  vad hjälpte det!!!! Jag hörde allt hur hon pratade i telefon med Stella och Dorrans matte... kanske, kanske,,,,jaaaa vi skall åka dit imorgon. Meen då hände detta...

  

Duschen!!!!! varför det??? jag är ju ute i snön varje dag ju.... Ja men i morgon skall vi se om Lotta kan klippa dig, sa Kulan   VAAAAAA.... neeeeej

  

Och så tar hon denna förnedringsbild.

" Fan Kulan, var det nödvändigt att ta på mig ett rosa babyfärgat badlakan"

Jag är ju dock "Kung af Upphärad"

Ja, så här ligger jag nu som en "liten fluffig kanin" men se det fick hon ingen bild på .. " somliga straffar Gud direkt" för då lade kameran av  

Så ta nu en ordentlig titt på mitt vackra jag,  för imorgon vet man inte hur man ser ut.


  

 
 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

17 januari 2010 08:35

Vi förstår att det är Zacco's matte som håller mössindustin igång här i Sverige för hur många mössor har hon egentligen. Ah vi förstår hon ägnar nog alla kvällar till latt sticka nya mössor. Våran matte köper väldigt många handskar. Fy skam på din matte som har satt dig i ett rosa badlakan det passar inte för en kung vi tycker du ska ha ett vackert blått helslt med kronor på men inte babyblå eller ev rött det är kungligt. Puss

http://teamlagotto.blogg.se

 
Dorran

Dorran

17 januari 2010 10:22

Haaallllååååå, jag sitter här och väntar, var är du???

Nu har Stella skällt på mig, sagt att om jag ska ha en kille så ska jag ha någon som är manlig och INTE pryder sig med rosa handdukar.... Men Elliot, jag gillar dig oavsett :-)

Tur du kommer i dag, då kan du lära mig att döda mössar!

Puss och kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

17 januari 2010 15:08

Vi tycker så här
Allt klär en kung. Tänk den kungen som trodde sej ha kläder, fast var naken. Det hade varit förnedring. Vi tror nog att Kulan broderar en handduk med kungakronor på till dej. Lycka till med fortsatt mössjakt.
jaktpussar

http://lagottoflickorna.se

 
Rudi

Rudi

17 januari 2010 15:27

Snyggt jobbat med fulmössan! Speciellt rosetten var verdervärdigt ful, eller hur? Jag gillar hur du och Zacco samspelar.
Mössgraven bill vi se foto på när den tinar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

17 januari 2010 18:52

ALL respekt till dej och Zacco.....ni gör Svergie helt fritt från fula mössor!!! (Bara inte 'tanten' fryser skallen av sej)
Det där rosa badlakanet...var inte lessen, för min matte har sagt att även de starkaste och manligaste män passar i rosa! Det sa hon en gång när hon satt på mej en rosa scarves...inte långt därpå kom det en fiiiin scarves i postlådan från Kulan o Lotta (så då kan man undra???)
Du har säkert blivit snygg idag, Elliot.....eller hur??? Stötte du på Dorran? Väntar Stella på mej än? Ja, frågorna är många...
Ha det!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

17 januari 2010 22:52

Altså har "tanten" en uppsjö av mössor ni kan slita sönder?? tyckte faktiskt den där var helt ok! Själv gillar jag "fula" mössor;) så när vi ses någongång en vinter...så ska jag FAAAAN hålla hårt i mössan! Vaddå förnedringsbil? Du är ju bara skitsöt, klippning...kan nog vara bra för jag kan lova att tovorna kommer jäkligt snabbt i lång Lagottopäls!
Puss och kram snygging!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

18 januari 2010 00:33

Ja du mössdräpare! Må aldrig dina lockar sina,
om än mössorna förtvina
jag hoppas du får
ha kvar lite hår
och att spirorna dina
blir släta och fina
Men skamklipper dom dig
får du flytta hem till mig

Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Totti

18 januari 2010 01:51

Allt klär en skönhet, även rosa badlakan. Du ska se att tjejerna gillar dig bättre när du är nyrakad och väldoftande!

 
Ressu

Ressu

18 januari 2010 10:10

Rosa är ju färgen för alla brats på Stureplan .....
Var går gränsen för fula mössor? Min matte säger att det inte finns en enda mössa på denna jord som skulle vara snygg på henne. Men de behövs ju när det blåser och är kallt, så ta det lite lugnt med det i fortsättningen. Och så himla fula var de väl inte - speciellt inte den sista med rosetten.

http://www.ressu.se

 
Sigge

Sigge

18 januari 2010 20:39

Men hur många mössor har den där matten?
Verkar ju vara ett outsinligt lager.
Jag är sååå nöjd med livet har äntligen fått dejta mina blivande fru Giah idag

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

malte o snokas

20 januari 2010 09:43

nämen den va ju fin ju! huliganhundar!! hoppas mössägaren inte blev för ledsen!
tröstepussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards