Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

I´m back......

Av Elliot - 14 januari 2010 01:18


Jaha, så har det då gått ännu några dagar i mitt kungliga liv. Har vilat mig lite och gnuggat geniknölarna, det tar på krafterna att vara poet, så idag hoppar jag över diktandet så att ni inte tröttnar.


  

Ungefär så här ser ett geni i arbete ut....


I går åkte Kulan och jag in till stan, gissa om jag blev glad när vi åkte hem till Min ( ja ja, Stella) vår Mia. Där samlades alla mina undersåtar och bara tyckte om mig. Jag fick passa dom medans Kulan åkte och handlade.

  


Du behöver inte skynda dig Kulan för vi skall ha julgransplundring

  

Men för bövelen Anton!!!... hon glömde inköpslistan. Här ringer jag och talar om vad Kulan skall handla medan Anton kollar in min avslappnade stil.

Men nu till julgranen

           

yippiiii ska bli kul

  

Men vad hör jag då... nej nej Elliot dom får du inte ha. Nähä , då kan du plundra din gran själv så lägger jag mig och tjurar istället

  

Mia försökte att få mig glad igen men jag tjurade vidare...

  

Uj vad hon pussade och fjäskade , men näää jag skall va sur hela kvällen..

  

Ha ha Mia jag bara skojade lite, jag är inte alls sur, bara jag får lite godis...

  

och lite kvällsmacka, jag tror inte Emma märker nåt för hon är så inne i TV:n förmodligen nån snygg kille i rutan.

JAha det var igår, och vad har jag då gjort idag....  

Inget speciellt, har bara dödat husses örngott igen he he he. Då blev Kulan lite sur på mig och sa att hon skulle skriva en elak dikt om mig på miiiin blogg...

  

Elliot var en stor poet, satt och dikta när han ....  


Skit Kulan säger jag då  



 
 
Torsten

Torsten

14 januari 2010 07:08

Nä, Elliot...du får inte vara sur på Mia, hon som är så snäll!!! Bra att du har koll på Kulan, allt tur att hon har dej när hon glömmer inköps-listan :)
Sen tror jag nog att du ska vara försiktig med husses örngott, gör man samma sak för många gånger blir det snart en gång för mycket! (bara så du vet)
Hoppas du o Kulan får en riktigt bra dag!
Puss o kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
Stella

Stella

14 januari 2010 09:02

Ok då Lilltotten, vi får väl dela på Mia.... men jag ger mig inte helt, hon var MIN först!!!

Nu slutar jag snart lukta gott så då kan vi ses igen!! Har hört ryktas om Lagottoträff, dit tycker jag du ska följa med, det är vuxna grabbar med där, de kanske kan lära dig ett och annat....

Puss o kram hela dan

Dorran hälsar naturligtvis

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

14 januari 2010 14:46

Dasshumor kallas så´nt där... Du får nog ta det lite lugnt med husses sängkläder så du inte begåvas med nosgrimma!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

14 januari 2010 14:48

Hoppsan då, ännu ett örngott? Det är till för örnar har vi hört, inte till Lagottokungen.!!! Men det kanske du vet. Det är väl därför du dödar det, så husse ska slippa såna. Bjud in en örn för tusan.
örnpussar

http://lagottoflickorna.se

 
Rudi

Rudi

14 januari 2010 17:06

Jädrans, julgransplundring...det har jag aldrig varit på. Måste se til att bli bjuden till sån nästa jul. Du det där örngottet kan husse och matte ha nästa gång de ska putsa koppar eller silver eller så. Då är de nog tacksamma att du fixat så fin trasa!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Prins Frans

Prins Frans

14 januari 2010 18:58

Hejje! Tufft att du hittade till min blogg! Är du kung på riktigt? Matte kallar mig för prins så jag är väl en sån, men kung, det är ju ännu tuffare! Jo, min matte tvingar mig att sova med hjälm (nattmössa, tratt, strut, parabol...) om nätterna... Jag får in korvkanalen och leverpastejskanalen bland andra med parabolen och sen är det ju rätt bra chans att man träffar med den om nån kastar nått som en bit godis. Nackdelen är att man fastnar i allt som man försöker passera i lägenheten... River liksom saker... Inte så kul. Nosgos från Frans

http://uglybird.blogg.se

 
Prinsessorna

Prinsessorna

14 januari 2010 23:06

Förstår att man blir trött när man diktar så fint som du gör överallt. Men Kulans dikt till dig var allt lite småtaskig, nog är du väl värd en finare dikt, kung som du är.
Puss från Sessorna

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Ressu

Ressu

15 januari 2010 12:07

Jasså du Elliot, du tror att du är en fågel ...
jag menar du tror att örngott är mat.
Vem vet - det kan mycket väl vara så - vad vet väl de här tvåbeningarna om vad vi gillar att äta .... Ta bara Bellas och Smillas kalasande här om dagen och mitt glupska blå-påse-ätande igår. Huvudsaken är väl att vi inte blir sjuka eller får problem med matsmältningen.
Fast allra bäst är det väl när vi är sams med vår "service-personal" - det brukar kunna rendera en och annan godsak det också.
Ha nu en riktigt fin helg

http://www.ressu.se

 
Ingen bild

malte o snokas

15 januari 2010 18:44

å va kul ni har!!
vi tycker hatten är jättefin!!
matte ser så rar o snäll ut, är det hon som är kulan? vår matte har oxå en kula, den ahr blivit lite stor nu efter helgerna...
slafspussar

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

15 januari 2010 19:09

Tänkte dikta ihop ngt, men känner mig för stressad...lagar ju Pizza samtidigt:) Tror inte det gick ngn större fara med dig hemma hos Mia,säkerligen fick du allt smaka på ngt smarrigt! Ser att du oxå har dasshumor..blev lite sådant hos oss oxå igår;) Näää hälsa kulan att jag ska sätta mig och kolla igenom lite "bilder" från CD:n ikväll, är ju sååååå nyfiken men inte haft ork eller tid!
Pussar till er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

15 januari 2010 21:06

Elliot hur fan e läget????
Jag upptäckte att du och jag har samma taktik. Vi surar så folket får fjäska. Jag älskar när dom försöker få mig på bra humör. För tusan jag e ju alltid på bra humör men jag e en tusan till lurig collie. Jag vill bli mutad med godis så att jag ska bli på glatt humör, som jag redan e. Så himla finurligt.
Ha en trevlig Fredag för tusan!!!
Killkram från Snygg-Göte!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

16 januari 2010 20:08

Hallå snyggaste killen!!!XXX Inte behöver du dikta hela tiden, det duger gott att titta på bilderna, vill bara önska en riktigt härlig januari helg Puss puss från lilla Flo!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards