Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Poesin flödar.... och ännu en mössa är död

Av Elliot - 11 januari 2010 02:16


Ja, jag tackar för alla resensioner på min debut.... så på mångas begäran följer här nedan fortsättningen....


  


Midvinternattens köld VAR  svår

stjärnorna gnistra och glimma

Elliot VAKNAR på kunglig gård

långt fram på förmiddans timma

väcker sin husse som stöna och blinka

"upp med dig gubbe, nu måste jag pinka"

men "klockspelet" fryser och börjar att klämpta

"vi skyndar oss in" höres Elliot flämta

is under tassen hörs "klippeti klapp"

under magen syns gul liten isetapp

Snön ligger vit på taken

men inte fanken är Kulan vaken...

 

Men det skulle bli bättre frampå dagen, för gissa vem som kom och ringde på dörren. Jo,Anton, Emma och hennes kille Johan

  

Jag blev ju alldeles jätteglad...

  

Det här med Emma är ju lite speciellt

  

Hon är nämligen den enda jag pussar på munnen (jag är nämligen inte så "pussig" av mig utan mest kramig) Men nu är det så att Emma har diabetes och redan på julafton upptäckte människorna här att jag pussade Emma vid tre olika tillfällen. Alla tre gångerna låg hennes blodsocker väldigt högt. Så idag när jag plötsligt började pussas så sade Kulan till Emma att mäta sitt blodsocker, och mycket riktigt så låg det på över 16 vilket är alldeles för högt och då måste hon ta mer insulin.

Kulan har tidigare läst om detta fenomen med oss hundar, och det verkar som det stämmer.

Joo, sedan ringer det på dörren igeeen.. och gissa vem som kommer indundrande

  

Jo, den här galningenoch här har han tagit halva min säng ..suck....

men än värre är ju hans matte, hon ni vet "fula-möss-tanten, och idag var det värre än vanligt

  

Jag tror hon gör detta för att få mig tokig... och alla skäms så vi låtsas att vi inte känner henne

  

Men jag övermannade henne och stal fulingen

  

Kom igen nu Zacco , en gång för alla... vi kan inte ha det så här

  

Yes, jag hör hur det knakar

  

ritch ratch filibom bom bom..

  

Kolla min fina hatt  

 

  

Emma passade på att prova innan vi satte tänderna i den en sista gång 

  

och förpassade den dit alla fula mössor och hattar bor, vi har en hel samling här.

Sedan var det dax för hemgång för jäklarns vad vi frös om tassar och fötter

  

Sjölv duschar jag mina med ljummet vatten, faktiskt väldigt skönt

  

Dom  andra valde att göra så här.

 

 
 
Stella o Doris

Stella o Doris

11 januari 2010 08:51

Poesin blir bara bättre och bättre!

Du Elliot, fixa en ritning över Ingelas kåk så kommer vi och hjälper dig med ett litet inbrott, behöver ju helt klart rensas i de garderoberna!

Gott att se att du tar hand om Emma, det blir nog en Lagotto till i släkten när hon flyttar hemifrån!

Kramar i massor

http://blondinstella.bloggagratis.e

 
Rudi

Rudi

11 januari 2010 10:25

Superbra att du fick med min gula istapp i nya poemet! Jag tycker att såna detaljer oftast saknas i modern poesi! Snyggt jobbat!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

11 januari 2010 10:26

OCH Luddes klockspel! Magnifikt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

11 januari 2010 14:07

Vilken poesi, som ren magi!
Jo det där maed att hundar känner av diabetiker är helt rätt.Kompisens lagotto har gjort så med henne,väckt henne på natten när han kännt att hon börjar bli riktigt dålig. Så det är häftigt att du visar på detta!
Vill se ditt fina halsband...ett kort tack!
Mössan gjorde ni rätt i att döda...hmmm den var icke så nice om man säger så;) Tjolahopp med din gulfärgade snödropps snopp:)

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

11 januari 2010 17:01

Härliga dikter! Inte ett öga är torrt! Vi kanske kan vara med i Maltes orkester och spela klockspel? Bra jobbat med Emma! Nu kan du tituleras Kung Doktor Elliot också...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

11 januari 2010 17:52

Du är ju grabben hela dan. Vilken poesiådra du har utvecklat. Så humla kuligt så vi har bestämt att du ska ha en stol i Svenska Akademin.
akademipussar

http://lagottoflickorna.se

 
Torsten

Torsten

11 januari 2010 22:14

Men du, jag måste få gå en kurs i poesins konst hos dej.....Du har verkligen fått kläm på det där!!!
Du kan titulera dej både som poesi och diabetes-hund....icke att förglömma KUNG!
Puss på er, ni roliga!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

11 januari 2010 22:57

Jädrans vad jag e imponerad!!!!
I dag e du five star Elliot. Det e vad du är.
Kram från Göte en tusan till collie

http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

Totti

12 januari 2010 02:23

Mössmördare, poet och kung! Jag bugar av beundran!

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

12 januari 2010 09:53

Elliot för tusan, jag e rörd till tårar. Vilken fin dikt jag fick i min blogg, jag bockar och bugar. Tack som faaan!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

12 januari 2010 16:28

Jajamen nu mår jag bra i ryggen igen=)
Men jösses vad du är bra på poesi!!!! OCH vi blir såå imponerade av att du känner av hennes blodsockernivå!!! Wow det finns kurser för sånt tror vi...vore väl nåt för dej med den "näsan"
puss på nosen till Kungen af Upphärad från oss=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Prinsessorna

Prinsessorna

12 januari 2010 16:47

Vi är djup imponerade...diabeteshund...diktare...mössdödare (den var verkligen ful) och framför allt "KUNG" af Upphärad. Jo vi har tänkt på det där med att fixa frisyren. Men det är ju så himla tråkigt. Men det är klart att vi måste vara fina till alla kungliga bröllop. Tror du att vi blir bjudna?
Kram från Sessorna

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Legolas

Legolas

13 januari 2010 12:17

Hej Elliot.
Vilken poet du är!
Och diabeteshund med. För dig finns det minsann inga gränser inte.

Den där stjäla mössa leken verkar rolig.
Själv är jag en jäkel på att sno mina mattars vantar. Det är också himla kul att göra. Hehe

Kram och tass Legolas

http://Legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

13 januari 2010 20:52

Bra jobbat Elliot!!!!!!!!
Matte är diabetiker men ännu har jag inte markerat hennes blodsocker.
kan ju ha att göra med att hon går på tabletter och inte är lika känslig som den som tar sprutor.
Jättebra att även du blir hjälpt av mattes tassalva.
Det är så skönt att slippa isklumparna om gör ont.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ressu

Ressu

13 januari 2010 23:30

Eders Kungliga Höghet ....
mottag en ödmjuk hyllning från en undersåte:
Snyggt jobbat grabben!
Ta vara på den gåvan!

http://www.ressu.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards