Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Jag är inte bara Kung... jag är poet oxå....

Av Elliot - 10 januari 2010 00:48

Tomten av Viktor Rydberg  Elliot Andersson

 

Midvinternattens köld är hård

stjärnorna gnistra och glimma

Elliot sover på kunglig gård

drömmer om tomtar och pinnar

drömmer om stickade mössor fula

drömmer om Zacco, som han skall mula

Snön ligger vit på taken

och isen den fastnar i baken....

  

Midvinternattens köld är hård

stjärnorna gnistra och glimma

Kulan hon kör en igenfrusen Ford

som hon har tinat i timmar

  

Snön ligger vit på taken

Kulan ,hon fryser om baken....

Elliot sover på snuttefilt

drömmer om Torsten, en Pitepilt

snön ligger vit på fur och gran

Elliot drömmer och fryser som f-n

  

Ja snön ligger vit på taken

inte ens tomten är vaken

  

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

10 januari 2010 08:41

Vilken tusan till poet du e Elliot, jag e fan rörd till tårar. Det va så vackert. Nu vill vi har en dikt om dagen. Det fixar välan du. Du e ju kung, då kan man man ju ha en spökskrivare till hjälp. Ha en tusan till bra Söndag så hörs vi!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Rudi

Rudi

10 januari 2010 10:10

Vilken kioskvältare, Elliot! Och min matte jobbar på bibliotek, så hon borde veta. Få ihop en litet häfte så ska hon sprida det bland låntagarna, och du blir världsberömd i hela Sverige! Än så länge läser vi debuten gång på gång, den blir bara bättre!
Poesipuss på dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella & Doris

Stella & Doris

10 januari 2010 11:15

Inte visste vi att du hade en poetisk ådra, en riktigt vacker dikt du fått ihop, vi gillar det med att Kulan fryser om baken:-)

Fortsätter du så här så förtjänar du allt att vara Kung!

Puss o kram hela dan!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bengta, Bella & Smilla

Bengta, Bella & Smilla

10 januari 2010 11:29

Ja vad månne bliva av denna förnäma lagotto Elliot. Hela världen väntar med spänning på vad som ska komma, vilkentalang.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Salle

Salle

10 januari 2010 11:47

Ja Kung Elliot: vem fryser inte som f-n :)

Tack för din kommentar. Det känns skönt med att få stöd i en annars så fattig (på mat) och kall (-25 - -30) värld: kanske jag nu i alla fall kan få lite mer värme om jag får mer mat ;) Såg dig och vad du fick häromdagen: en stor skål med köttbullar. Gissa om jag dreglade!

Jag blir avis på att du är så duktig på att skriva! Vilken fantasi :) Har du den om tomtenissarnas öde också ;)

http://salle-salvatore.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

10 januari 2010 11:49

å vilken bra dikt! skriven av en riktig kung dessutom! en cigarrökande sådan! puff puff!
slafs

 
Totti

Totti

10 januari 2010 14:47

Jag är stum av beundran. Vilken poet! Jag har hört att de ska samla in kärleksdikter till Victorias och Daniels bröllop och har kontaktat kända svenska diktare. Har de ringt dig än? Annars gör de säkert det vilken dag som helst!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

10 januari 2010 19:11

WOOOOOW!!!!!!!!!!
Du kommer att bli världsberömd!
Verkligen en superdikt!
Kan jag bestäla en kärleksdikt tills mitt stundande bröllop med Giah?
I morgon ska det landa hjälp till dina frusna tassar.
Matte hälsar att hon sett påfyllning från din matte

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Torsten

Torsten

10 januari 2010 19:30

Sitter här och garvar ihjääääl mej!!!! En kunglig poet.....fy fanken va bra du är!!!
Frys inte ihjäl, kompis!
Kramar till er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ludde

Ludde

10 januari 2010 21:13

Inte illa! Snart ser vi nog dig också bland stjärnorna på slottet...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

kulans bror

10 januari 2010 22:29

Vadå poet! Hanär ju halvt SKÅNING!!!!

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

10 januari 2010 22:37

Har alltid älskat originalet...men din version är genial!!!
Och Elliot du är så fiiin under din snuttefilt, en tvättäkta poet :-)) Kraamar från Borås

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

10 januari 2010 23:39

JÖSSES JAG SKRATTAR IHJÄL MIG!! Snälla Elliot kan du inte skriva en egn diktsamling för alla hundar i sverige?
Helt underbart!!
Puss

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

10 januari 2010 23:40

Glömde säga att du är underbart söt som Kung med juvelbeströdd krona och havanna rulle!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

11 januari 2010 00:23

Nu jäklar har vi skrattat oss sjuka. Magen är i kramp och tårarna rinner, hahahaha. Du är då en sån kungapoet som världen aldrig har skådat tidigare. Börja nu med dina memoarer. Det ska ju börjas i tid.
Massor med poetiska pussar

http://lagottoflickorna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards