Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Dagens Hjälte.....

Av Elliot - 7 januari 2010 01:48

Ja, jisses vilken dag...  Kulan gick upp tidigt i morse för att åka och jobba!!!!

Vaddå jobba, hon säger ju att hon jobbar på Koberg när det är varmt och gräsmattorna är gröna. Och... var det varmt i morse, och var gräsmattan grön??? nä nä bara vitt vitt... " du förstår Elliot att idag har alla golfarna poängpromenad" sa hon till mig " det är tradition på Trettondagen" förstår du.

Men jag hörde allt hur hon muttrade och svor för det var - 14 grader, det snöade och blåste.       " kör nu försiktigt" sa husse


  

Jag tittade efter henne när hon slirade iväg och undrade väl lite varför hon muttrade ,jag tyckte det såg riktigt roligt ut   


Efter några timmar ringde telelefonen och jag hörde att husse sa " Ta det lugnt, vi kommer"  Yes, tänkte jag nu blir det ut och busa . " Kom igen Elliot", sa husse " nu får vi åka och rädda Kulan för hon har fastnat i i en snödriva så vi får ta med snöskyffeln och skotta fram henne, och nu är hon riktigt ilsken "  Va kul, tänkte jag,,,  jag som är en jäkel på att gräva. När vi satt där i bilen så tänkte jag att jag kanske skulle sjunga lite för henne när vi kom fram så att hon blev glad igen, jag hörde en fin sångi julas " än slant hon hit, och än slant hon dit "...  då blir hon nog glad....  Efter en stund kom vi fram till Koberg, och där stog hon i all sin prakt, min egen Kulan och det riktigt osade om henne. Jag kan inte tala om alla dom orden hon sa,för då skulle min tunga bli alldeles svart.

  Jag kom på att det INTE var läge att sjunga min sång... 

Men stora starka karlar som vi är , husse och jag så grävde vi ju fram hennes bil till slut och då frös Kulan så mycket så hon var alldeles tyst. Men när vi väl kom hem och hon hade tinat upp igen så sa hon något riktigt vackert " Vilken tur  att du kom Elliot, du är allt en riktig hjälte"   " Och jag då,??? tyckte jag att husse muttrade".....

  



 
 
Torsten

Torsten

7 januari 2010 07:31

Vad skulle dom göra utan oss ??! Hjälten Elliot....visst låter det bra ! Fnissade lite grann åt Kulan, då sa matte: 'fy, Torsten, det var ju synd om Kulan...hon kunde ju ha frusit ihjäl !' Men jag tror att Kulan är en seg rackare så hon hade nog klarat sej! Tur att hon hade dej o husse iallafall!
Min mage är inte jättebra än...så det blir nog köttfärs idag också....bara det att jag är jättehungrig !!!
Ha en bra kall dag! (här är det -28 just nu)

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

7 januari 2010 08:04

Vad bra att både du och Snygg-Göte peppade mig på min deppar-blogg! Nu känns det mycket bättre, har inte fattat tidigare att det kan vara lika kul att vara bäst på olydnad!
Elliot- hjälte och affischpojke, jojomensan!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

7 januari 2010 09:23

Men wow vi förstår att kulan är stolt över dej Elliot..en riktig hjälte=)))
Mums vi blir sååå sugna på köttbullar när vi ser dej sittandes där med en stor skål=) du fick allihop va??
Och du är sååå snygg i sjal och mössa=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

7 januari 2010 11:05

Du är nog en riktig räddningshund, Elliot. Du hade väl en konjakskagge under hakan för att värma upp den nödställda med? Jag har hört att riktiga lavinhundar i Alperna hader det.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Stella o Doris

Stella o Doris

7 januari 2010 12:13

Ja det är allt tur att de har oss till allehanda bestyr, vår stora uppgift i livet är att se till att matte inte blir kall på nätterna så då agerar vi värmedynor, men inte blir vi kallade för hjältar, har faktiskt aldrig hört ett tack ens...

Nu är det snart över med luktagottperioden så då kan vi nog ses igen

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.e

 
Ingen bild

Mia

7 januari 2010 13:02

Tur att Kulan har dig Elliot!! men hälsa henne att nästa gång hon ska jobba ska hon kanske inte bara ha på sig kjol och nylonstrumpor när det så kallt!!!!

puss på dig

 
Ludde

Ludde

7 januari 2010 13:18

Du skulle nog sjungit för matte i alla fall. Då hade hon nog osat så mycket så snön smält och hela Koberg varit grönt. Bra att du och hussen är så duktiga på att gräva i alla fall... Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

7 januari 2010 14:46

men å va jobbigt å köra fast! tur att du hade två hjältar som kunde gräva fram dig! men va gjorde man förr eg innan mobilen?!!!
slafspussar
ps! tids nog kommer du förstå varför man vill tuta! men matte säger att vi inte fattar varför vi tutar men tutar gör vi!!

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

7 januari 2010 16:03

Gud vilken stilig hjälte vad du kan mycket en verklig mångsysslare som inte räds något. Mössa och halsduk det är inte dumt i kylan se nu till att matte klär sig ordentligt.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

7 januari 2010 16:27

Elliot dagens Hjälte!!!
Har du fått någon belöning???? Typ lite Lördagsgodis. Det kanske bara e här hos mig som det e Lördag hela veckan. Du Elliot om du har Torsdag i dag så kan du välan säga till matte att du vill att det ska vara Lördag i stället. Det e så jädrans bra med Lördag hela veckan så jag funderar på att införa Lördag hela månaden, men sen får det vara bra, man ska ju inte överdriva.
Nu ska jag smaska på mitt Lördagsgodis, mm smaskens!!!
Hejsan svejsan vi syns!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Sigge

Sigge

7 januari 2010 20:21

Självklart så var det ju du som utförde det stora grävarbetet!
Antar att husse bara agerade chaufför för att du skulle nå Kulans bil.
Hjälp mot snökockorna på tassarna är på väg med posten.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Prinsessorna

Prinsessorna

7 januari 2010 23:21

Wow, vilken hjälte. Du är alltså inte bara KUNG du är HJÄLTE också. Vi nickar och niger vördnadsfullt. Förresten har du pratat med Stella, vill hon vara Kronprinsessa?
Prinsessorna

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

7 januari 2010 23:24

klart som spat att du är dagens hjälte, men husse var säkert bra att ha med sig utifall att....

Snygg du är i dina vinter kläder...ser ut som en riktig vinter hjälte!
Kan säga att jag oxå har osat fint från käften idag med biljävlar som inte vill starta!
Puss och hej från en jävligt trött tjejj!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

8 januari 2010 00:02

Vilken tur att det finns kungliga riddare som räddar en nödställd matte. Du gjorde väl inte illa dina kungliga tassar när du grävde fram bilen? Tur att din salva är på väg.
kungliga pussar

http://lagottoflickorna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards