Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

I Natt jag drömde......

Av Elliot - 4 januari 2010 01:50

Jo det var så att häromdan så sa Kulan " imorgon Elliot, så skall du få åka med ut på golfklubben och se vart jag jobbar"  jag blev ju jätteglad för hon har berättat att där ligger ett stort slott som heter Kobergs Slott och där bor Kungens syster Desiree, ja Kungen af Stockholm alltså, och efter som jag då är Kungen af Upphärad så drömde jag om att bli bjuden på lite fika eller så på slottet, och så drömde jag att Torsten var med för han är ju Prins.


  

Så här ser slottet ut 


Kulan har sagt att där finns jättestora gröna gräsmattor så jag tänkte väl att det kan bli gott att få springa på lite gräs som omväxling mot all snön.....

  

för på golfbanan är det alltid varmt och skönt

och så drömde jag att vi skulle gå in på Kulans jobb och äta lite som anstår  Kungligheter som Torsten och mig ....

  

Dukat och klart......

MEEEEN..... vad är detta...

   

Det såg inte varmt ut....   

var f--n är dom gröna gräsmattorna

   

Kuuulan, du har ljuuuugit för mig  

 

Precis lika mycket snö som hemma ju....

Jag var myyycket besviken på Kulan när vi åkte hem, och det hjälpte inte att hon sa att det snart är så grönt och fint och varmt och.....

   

Lade mig och tjura  och sa att om jag inte får leka med Zacco idag så ska jag tjura ända tills det blir sommar

   

och här kommer han... han fick så bråttom så han glömde öronen hemma      

Tjena Zacco, här är jag..har du med dig din leksak???

   

Självklart!!!

   

Kom igen då din lille fjant, sa han ( psst, här ser han ju riktigt normal ut)

  

Vi fajtades en stund..

  

  

he he he

  

  

Men va f-n, här luktar det köttbullar!!!

Zacco kom hit och hjälp mig..

  

Ja jädrans, hjälps man bara åt så hittar man köttbullar som någon har gömt.

  

JAg tror det var Ingela som gömt köttbullarna, hon hade antagligen haft dom i sin särdeles fula mössa, som jag länge velat döda... 

  

Yeees, äntligen fick jag tag i den

   

Du skall döden döö, mössjävel...  Nu tyckte Kulan att jag hade svurit alldeles för mycket , så nu var det slut på det roliga och det blev hemgång

Godnatt

  

 
 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

4 januari 2010 04:31

Men stackars dej Elliot...med så mycket snö på golfbanan!! Äsch det blir snart grönt ska du se=)
Men jösses vilka (h)underbara bilder på dej och din kompis Zacco!!!!! Sååå fina och roliga och så härligt att ni haft sol...här är det jämt grått!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Totti

4 januari 2010 05:50

Men hörru, kompis! Gaska upp dig. Passa på att njuta av snö och kyla. Det är mycket skönare än sommaren. Då är det varmt och flåsigt, och fullt av fästingar, flugor och mygg.

 
Torsten

Torsten

4 januari 2010 07:47

Men sablar så elakt av Kulan att luras så.....Men du Elliot, att drömma är egentligen inte så fel, då kan man få båda delarna...eller???
Härlig snöööö har ni och t.om en liten sol som skiner!
Ha en bra måndag! (Snart är det helg igen)
Puss o kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

4 januari 2010 09:03

Vilket bryskt uppvaknande!! Men det såg ut som det var buskul i snön oxå! matte tjatar bara om våren o gnäller på att det är kallt hon fattar inte hur härligt det är att knasrulla på en frostig krispig gräsmatta!! Vi länkar till er om det går bra!
slafspussar

 
Rudi

Rudi

4 januari 2010 09:24

Vilken mysig dröm, speciellt middagsdukningen. Annars håller jag med Totti om att sommaren mest är pest för oss hundar. Snörull och snörejs , det är livet det!
Snömul i fejset på dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella o Doris

Stella o Doris

4 januari 2010 10:47

Vi har minsann varit på Koberg på sommaren, när det är grönt och varmt, Stella har t o m suttit med vid bordet inne i restaurnagen, det du!!!

Ja det var en jävligt ful mössa, tur att du tog död på den, men känner vi Ingela rätt så har hon säkert fler fula mössor på lager...

Puss o Kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.e

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

4 januari 2010 13:39

Den drömmen var inte dum men en snöklädd golfbana är bättre för då är det oftast inga knäppisar som slår med pinnar på hårda bollar. Vilken tur att Zacco kom och muntra upp dig och du mössor som är röda påminner alldeles för mycket om tomtar så dom ska bara dödas. Hörru du finns det mer köttbullar i snödrivan man kanske skulle ta sig en tur dit för det finns inte här dålig kvalitet på snön kanske.
Snöpussar!

http://teamlagotto.blogg.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

4 januari 2010 14:56

Tjenare Kung Elliot!!!
Du jag vill ju också följa med, jag e ju förtusan Greve von Fornborgen jag passar välan utmärkt ihop med dig och Torsten. Du nu vill jag tacka för att ni bryr er och tänker på oss när vi har det lite jobbigt. Nu till mössan kan man vara helt säker på att den inte uppstår igen??? Jag tror allt att du va grundlig i ditt mössmord. Nu tassar jag vidare så hörs vi. Kram från Snygg-Göte en tusan till collie!!

http://colliepojken.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

4 januari 2010 15:32

Det är då tusan så rolig du är. Mössdödaren Elliot tillika Kung.
Det är inte fy skam. Om du har lite tålamod så blir det härliga gröna mattor att gräva i. Men det är kanske inte tillåtet där? Köttbullar i snön? det har vi aldrig varit med om, lyllo dej.
köttbullspussar

http://lagottoflickorna.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

4 januari 2010 16:09

Dom snyggingarna du undrade över är systrarna Mimmi och Krölle.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Sigge

Sigge

4 januari 2010 19:16

Hur slutade det med mössan?
Är den riktigt död?
Köttbullebuskar brukar jag ju hitta men i snön har de aldrig visat sej här.
Kanske är olika i olika delar av landet.
Såg nånstans att du hade bekymmer med snökockor under tassarna.
Säj åt din matte att hon smörjer dina trampdynor så slipper du dom.
Jag luktar numer alltid kåda om tassarna.
Matte kokar ju salvor så kådsalvan hamnar på mina tassar och ingen snö fastnar.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Prinsessorna

Prinsessorna

4 januari 2010 19:21

Hallå där "Kungen af Upphärad" här kommer en hälsning från två söta prinsessor. Vi hittade dig hos Göte von Fornborgen, han är vår kusin. Ja alltså hans matte och vår matte är systrar, fattar du? Attans vad lurad du blev, det var inte snällt av Kulan. Vilken fin kompis du har. Vi hade en sån storasyster förut, som hette Joy. Men nu bor hon i hundhimlen. Vi saknar henne jättemycket.
Voff voff på dig

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Ludde

Ludde

4 januari 2010 21:55

Ja du Elliot. Kulan skarvar nog lika mycket som den där uppochnertanten jag mötte. Jag undrar om det inte är möss du borde döda? Fast de flesta mössdödare jag träffat har varit katter... Mjau på dej!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards