Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Även jag har varit valp... åsså lite om min knäppe kompis Zacco

Av Elliot - 2 januari 2010 21:49

Ja, jag kan ju inte göra en årskrönika eftersom jag bara är 8 månader, men jag kan visa er lite valpbilder som Mamsen Pia har skickat till Kulan.... Men jag börjar med en väldans fin bild på mig som Tottis matte Britt-Marie var så snäll att skicka hit. Det är från Tryffelhelgen på Gotland i sommras där jag var med

  

Har ni någonsin sett något så sött (Kulans ord)

  

Jag började tydligen redan som liten att dräpa allehanda ting   

  

Ingen foppatoffel men mycket godare....

  

Va säger du om detta Torsten nästan som ditt älgben


Nu återgår vi till "nutid" jag måste ju visa  att jag har en synnerligen knäpp kompis, nämligen Zacco  

   

Jag tror att han är en sån där självlplågare, för han slår sig alltid själv med allehanda saker....   

   

men en jäkla bra kompis är han.....

   

idag var det full rulle i snön

   

Här kommer "Hajen 1"

   

Hajen 2

   

Titta Primo, Smilla och Dorran och Torsten, jag kan oxå skutta 

  

Nu skall jag ta dig din lille fjant...

  

Sa du nåt eller.....

  

Smyger på ett stort byte...

  

Ehhh kanske skall hålla mig lugn, för han var lite större än mig

  

Bäst att hålla mig på avstånd

  

Nu kommer jag Kulan, det är nog bäst att jag håller mig till min galne kompis

  

  

Nu sticker vi hemmåt, jag skall bara.....

  

Jag säger som Kulan sa till  Torsten förra vintern


Svårt är att leva, svårt är att dö

svårt är att skita i meterhög snö...

 

 
 
Rudi

Rudi

2 januari 2010 23:00

Åh vilken bra dikt! Precis det problemet jag hade nyss.
Du, din kompis ser verkligen väldigt knäpp ut, men så roligt ni verkar att ha tillsammans. Inte behöver du något Dogis med en sån bästis!
Valpbilder kan ju vara lite genanta, men dina var bra. Tuff kille!
Nattpussar på trynet från mig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Tessan

Tessan

2 januari 2010 23:14

hahahahaha JÖSSES han ser ju hel galen ut din polare! Vilka härliga bilder ni fått till, och japp jag ser du är snart lika högt i luften som vissa andra:)
Hoppalång Elliot får du väl kalla dig;)

Du den dikten minns jag, haha underbar och ack så jävla sann!
Puss på dig sötnos!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

2 januari 2010 23:41

Hahaha, vilken höjdhoppskille du har blivit.!!!
Störtkuligt med en kompis som ser lika farlig? ut som du.
Visst var du redan sötaste av de söta som bebbe? Mamsen har många fler bilder på dej som hon ska skicka.
bebbepussar

http://lagottoflickorna.se

 
Stella

Stella

2 januari 2010 23:47

Att du var söt som valp visste vi ju redan, vi träffade ju dig då :-)
Nu ser du ju mest galen ut och den som är galnast är ju helt klart Zacco....
Den där store kille ska du nog passa dig för, han ser ju inte direkt snäll ut...

Pussar till dig sötnosen!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

3 januari 2010 00:33

Jösses, så det svänger där borta i "Vilda västern". Ni verkar ju mer vilda än tama! Sån tur att vargjakten är över för den här gången. Nån kunde ju tagit fel! Härliga snöbilder, i alla fall.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

3 januari 2010 09:09

Jag tror att jag gillar Zacco!!! Han verkar störtskön ju!
Ja, jäklar vad du hoppar...du kanske kan ta över efter mej sen, ja, med snödans och sånt!
Fina bilder har ni minsann fått ihop!
Kramar på er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ludde

Ludde

3 januari 2010 15:23

Vilka härliga valpbilder! Jag tycker nog att hopp- och skuttbilderna var kul också. Matte fnssade när hon läste dikten, även om jag inte har lika stora problem...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards