Kulans Elliot

Alla inlägg under december 2009

Av Elliot - 11 december 2009 00:56

Idah är det dagen D som i Dorran. Jag väntade och väntade, och plötsligt stog dom där som två änglar från skyn eller rättare sagt dyn om ni  fortsätter att titta.....

   Zacco kom ju oxå, det var ju brudar på gång. Jag fattar ju inte riktigt det där med brudar än, men han har lovat att lära mig lite när jag har blivit större. Än så länge kan du överlåta brudarna till mig din lille fjant, säger han

  

Stella hittade ju ett dike direkt. Kom lille Elliot viskade hon

  

Vänd bort huvudet och låtsas att du inte hör, lärde hon mig

  

Vi ropade på Dorran o Zacco och sen lekte vi "följa Stella" tills vi var riktigt skitiga allihop

  

Herregud, hon är snabb som en vessla Stella, hon fastnar ju inte ens på plåten, men jag hängde på...

  

Vi fick t.o.m med oss Zacco han brukar ge upp annars för han är ju lite större än oss men JIHAAAA här kommer han.

  

Sen måste han ju pinka där brudarna har pinkat, det är det han skall lära mig sen...

  

Här kommer en annan stilig kille som heter Yumma, han ville bara snacka med Stella men jag gick emellan för det var faktiskt mig hon var och hälsade på så det så...

  

Ge fan i min Stella.

Kom igen ropade Kulan nu får ni hem och duscha. Gissa om hon var trött efter tvagning av tre hundar.

  

Här har vi då Jungfru Maria efter duschen

  

Då blir det väl jag som är Josef

  

Och här är det lilla "Basusjärnet"  eh... jesusbarnet menar jag.

Stella fick åka med Mia hem "för hon skall skämmas bort lite" hon tycker att jag och Dorran är lite jobbiga ibland, men dom kommer imorgon bitti igen för så skall här naturligtvis sys igen. Hmmm... skall bli roligt att se hur det ska gå med tre hundar he he.

Gissa vem som skall vara mascot i Tomteverkstan

  


Av Elliot - 10 december 2009 00:57

Jag skall banne mig ta kontakt med hundombudsmannen för nu är jag trött på det här.... är det meningen att man skall ha en matte som bara syr och syr eller....

 

Ja ja OK... vi var visserligen i skogen med Zacco i två timmar och hittade nya stora ängar att springa på, och stora gropar att bada i

   

Men jag  VILL VARA UTE HELA DAN................ fattar du det Kulan!!!!

ja ja visserligen var husse ute i skogen med mig oxå men han tar ju aldrig med sig kameran TRÅKMÅNS!!!    

och visserligen hälsade jag ju på hos Mia och gullade med Anton

  

jag fick vara i hans rum bland ACDC och döskallar, det var lite häftigt  

Kollade in deras gräsklippare....   

Sen hämtade jag Christers träsko men där tog det roliga slut.   

När vi kom hem lekte jag med min självgående godisboll, den är kul. MEN DEN SKA VA FULL MED GODIS HELA TIDEN!!!! 

   JAg hatar den där jäkla grisen. Han har elaka ögon tycker jag så Kulan får vända den med rumpan ut .

  

Men sen börjar hon att sy igen, då gör jag så här he he he  

Och så här... Dom går allt att bita sönder Torsten. Kulan säger att jag är orättvis för även om hon jobbar så gör hon det ju hemma och husse är ju oxå hemma, men jag vill att dom skall leka med mig HELA TIDEN.

  

Men så säger hon att jag har världens goaste pussnos och så får jag jättemånga pussar.

 

Så nu tror jag att jag skall hjälpa henne att packa alla paket som skall skickas, och hon har lovat att det bara är nu till jul som hon har så mycket att göra så nu har jag bestämt att hon nog är ganska bra ändå.

OCH I MORGON KOMMER STELLA OCH DORIS  YIPIII


Av Elliot - 9 december 2009 01:25

Gissa vem som kom till mig idag? Jo,Anton. Han mådde inte bra idag för han har migrän, så Kulan åkte och hämtade honom för hon sa att om han bara fick träffa mig så skulle han må bättre. Och hon hade rätt för när han och jag hade sovit ett par timmar så piggnade han till och följde med ut. "Iprenmannen"....släng dig i väggen för jag är mirakelmedecinen.

  

Åh Anton du är min hjälte

Zacco var oxå med i skogen

  

Här hittade jag ett dike och fick fullkomligt fnatt, men det enda som syns är min ända för Kulans lånekamera hinner inte med. SKITKAMERA. F´låt Lotta men så är det!!!

  

Släpp pinnen din lille fjant morrade Zacco, men det sket väl jag i. Han skall inte tro att han bestämmer för att han e störst.

  

OK då din lille lurvetuss, vi kan väl hålla båda då för annars börjar du väl gråta

  

Hade inte din matte varit med så hade jag bitit dig i hälsenorna, sa han.

När vi kom hem så åkte jag naturligtvis in i duschen igen.... Fattar inte varför, jag hade ju redan badat.

  

Som straff tuggade jag på Kulans fula foppatoffel igen.

   

Sedan torkade jag av mig på husses tröja för INGEN bestämmer över mig Kungen af Upphärad.

Hej tjingeling I´m the King 


Av Elliot - 8 december 2009 00:39

Idag var det äntligen dax igen och ta ett riktigt "gött" bad med Zacco. Regnet har öst ner hela natten och alla spagropar växer fram som svampar i skogen...

  

Kolla... visst ser det riktigt hälsosamt ut.

Kulan har ju lånat Lottas kamera och har missat lite inställningar, så de flesta bilderna blev helt kass, typiskt fruntimmer!!!

Väääldigt dålig bild, men jag vill bara visa hur roligt jag hade när jag spann loss i dyngan

   

Jag kom inte riktigt upp i Stellas nivå, men skam den som ger sig

   

Kom igen då Ingela... fram med gottiset för sjutton, hur länge skall vi behöva stå här och tråna .

   

Va, va sa du tappade hon  nåt eller.... 

 

Det är MITT din mespropp hit med det annars sliter jag strupen i bitar på dig..

Näe, han är alltid snäll min kompis för han låter alltid mig vinna, det kallar jag en riktig vän  

Senare i eftermiddag så sa Kulan att vi skulle åka till mormor Maij. Stella och Doris har varit och hälsat på henne tidigare så nu var det min tur. Fick lite förmaningar av Stella " nu måste du sköta dig Elliot" sa hon, "för mormor Maij är väldigt gammal och dålig men hon är väldigt snäll"  Klart att jag sköter mig, det gör jag alltid sa jag, förresten tror du hon har nåt godis att bjuda på???

   

Jag hoppade upp jätte försiktigt i hennes säng

   

hon tyckte att jag var väääldigt fin och mjuk

  

Häftig säng du har Maij , jag tror jag stannar här och nannar på dina kuddar

  

Kulan , vi kaaan väl stanna en liten stund till.....

Jag tror mormor Maij tyckte att det var jättekul när jag kom för det är så tråkigt att bara ligga där.. så jag har bestämt att jag skall åka med igen

Puss o kram

Elliot

Av Elliot - 6 december 2009 23:52

Tjena

Det blev ingen blogg igår för kulan var trött, tror fanken det hon stog ju marknad hela dagen och blev beskådad., och inte fanken var det nån som köpte henne he he. Men jag tyckte allt att det var väldigt skönt när både hon och Mia kom hem på eftermiddagen.

Men så vidare värst trött kan hon ändå inte varit för på kvällen lockade hon mig med sin allra lenaste röst "Kom Elliottentotten så skall vi göra dig fin " Godtrogen som man är så kommer man ju,  men va i he...te VI HAR OXÅ EN TORTYRKAMMARE... Så dusch blev det med shampo och allt. "Du måste ju vara fin imorgon Elliot när du skall träffa brudarna" sa hon " då skall man va ren och fin och lukta gott" och jag skötte mig ju som vanligt exemplariskt, det är ju bara att tiga och lida. Jag blev lite sur när hon sa att jag såg ut som  en dränkt katt ..hmpf.. "du är  nog inte så vacker själv när du står där" tänkte jag, men jag sa inget jag bara skratta lite inombords  

Och så äntligen for vi iväg till Borås, Glad i hågen sprang jag in och pussade på Stella    och Doris      men vad händer då!!! jo då hör jag den lena rösten igen " Kom Elliottentotten" och så åkerman in i en ännu större TORTYRKAMMARE för nu skall man bli klippt oxå. Men det var faktiskt inte alls farligt

  

  

Titta så fin jag blev där jag ligger hos Lotta, jag ser allt att Dorran beundrar mig :-)


Efter klippningen  gick vi ut. Det finns en stor fotbollsplan där man kan springa

  

Kolla vilken fin väst Stella hade köpt till mig " Det måste ju synas att vi hör ihop" sa hon

  

Så jag hör ihop med Dorran oxå.. två brudar.. man är väl Italienare   


  

Loootttaaa, har du nåt käk eller...

  

Yes det finns mat i Borås oxå.  Det blev en lyckad dag  med mat o bus

  

Stella var lite sur för hon ville nog ha mig för sig själv,  men jag viskade till henne att hon inte behövde vara sotis    och jag vet var hon och Dorran skall va när deras tvåbeningar skall på "hundfri semester" ( smaka på det hemska ordet). Jo jaaaag skall passa dom Hurraaaa. Så då syns vi snart igen.

Nu är vi hemma nöjda och trötta och min husse tyckte oxå att jag varit så duktig idag så jag fick en cigarr.

  

Syns i morron


Av Elliot - 5 december 2009 02:04

Ja, det är sant. Kulan och Mia skall stå på julmarknad idag lördag. Men jag fattar inte... Det är väl ingen som vill köpa dom ???

Jag har minsann hört på nyheterna att det bara är unga tjejer som säljes där.

Vad i jisse namn skall min Kulan där och göra då....


Idag blir det inga bilder för kameran är på lagning, så vi får väl se om vi kan låna nån kamera någonstans.

Skickar bara en bild på mig där jag sitter på en affisch  i New York. No big deal..

  

Vill oxå berätta att jag skött mig exemplariskt idag, men det beror nog på att Anton har varit här och busat med mig hela dagen :-)

Morsning järnvägskorsning

Elliot


Av Elliot - 4 december 2009 00:08

Halloj

Idag skulle husse klä in vår altan med ljusslingor med 160 ljus, som Kulan varit och inhandlat

  

Vi hjälptes åt alla tre och trassligt blev det, men till slut var det klart. Är ni klara ropade husse ... Jag och Kulan stod och tindrade och husse sa högtidligt "Varde ljus.. och det varde Mörkt .  Nej inte riktigt mörkt för halva  altanen lös och andra halvan låg i mörker  

Här ser ni varför. Det var detta jag hade hjälpt till med   Men Elliot sa Kulan,,,, men vaddå jag fixade ju så att dom har 80 reservlampor ju.   

Men den halvan som lyser blev ganska fin tycker jag

  

Sen att det blev mörkt på bortre långsidan är väl inte hela världen, eller??

När jag sedan var med husse i trädgården så kom det en tjej förbi med en doberman.  Tänkte att jag kunde hälsa lite, men det tyckte varken tjejen husse eller dobermannen. Eftersom jag precis då fick bomull i öronen så hörde jag ju inte att dom ropade så jag stack efter. Synd att jag inte kan ta egna kort för då skulle ni fått se på Kulan, jäklar vad hon sprang. 50 meter på ca 10 sek tror jag. Ellliiiooot du skrämmer livet av mig sa hon när hon fick tag i mig ,,,,,Vadååå!! det var ju dobbermannen som morrade , inte jag,sa jag och gick in och tuggade sönder hennes fula foppatoffel

Annars har det varit lugnt. Vi var i skogen med Zacco och hans matte

 

Här är spagropen som jag badade i häromdagen, men idag var det is på den

   

Zaccos matte skulle vara rolig och slängde i våran boll men han ville inte gå i och jag lekte Jesus så jag gick uppe på vattnet. 

   

Äsch jag skiter i bollen , vill kärringen ha den så får hon väl hämta den själv ,sa han och roade sig med en pinne istället.

   

Här kommer hon....

   

och vi hoppades och hoppades att hon oxå skulle leka Jesus för hon kan INTE gå på vattnet det vet jag. Ganska blöt blev hon    

Vi ses imorgon igen

 

 

Av Elliot - 3 december 2009 02:14

I kväll slog det över totalt på dingKulan. Hon skrek och viftade till mig och husse : Det har landat ett UFO!!!!

  Ja, inte vet jag,inte vet jag  men nog ser det mystiskt ut sa jag till husse. Nej Elliot det är inget UFO sa husse, men vi kan gå ut och kolla om du vill. 

  

Månen sken och det var såå vackert så vi styrde kosan mot skogen och UFO:t

  

Det var ju bara grannens träd DingKulan.

  

Vi gick förbi Zaccos hus, fast han sov för länge sen men hans matte har ett konstigt djur i trädgården " Det är en Ren, förstår du Elliot " sa Zacco tidigare idag men jag tror att det är en GET. Han skall alltid va så duktig Zacco, jäkla Messerschmitt.

  

Idag har det var "underbart "väder som Kulan säger  - 6 grader och rimfrost så vi tog en tur till skogen.

  

Vi busade lite

  

Zacco vilar sig lite mellan varven. Visst är han fin min kompis

  

Fast lite knäpp är han oxå...

  

Plötsligt kom Vilde Ville, det är en skön typ

  

Vi kramades lite och sen bar det iväg upp i skogen

  

Jag var helt slut när jag kom hem. Tog en powernap med husse i soffan

Min egen altan   

kollade in min egen altan...   

tittade ut över mina ägor....

   

såg en flygmaskin, den skulle nog till Torsten för den flög mot norr..

    

 Till slut vill jag visa Kulans nya fårskinn.

Godnatt

Presentation


Man är väl Itaienare...

Förra året vid denna tiden...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards