Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

E´ julen slut nu......

Av Elliot - 28 december 2009 22:56

Ja, nu är julen slut, säger Kulan så då gjorde jag slut på den siste tomten. En tomtehund??? som jag sparat hela helgen

 

Tänkte att jag skulle kolla om han hade nåt i huvudet, men det var inte mycket, och nu är det ännu mindre.

 

Oj oj, nu ropar husse och undrar vad han skall ha för kudde i natt

 

Ja, inte vet jag, inte vet jag... kan väl inte hjäpa att den låg i vägen eller...  petitesser säger jag.

 

Måste visa en jätte"kulig" he he julklapp som Kulan fick av Anton

 

 

En Rattmuff   

"The bitches car"står det på den och så en jättefin  nyckelring till hennes bil (Ford fiesta)  Själv fick jag en fin skylt att hänga i halsbandet , som Mia köpt, namnet på en sida och tel nr på andra

  

 

Nå för att återgå till dagens aktiviteter.

 Igår rymde jag ju med Zacco för han hade en date med en "lukta-gott-brud" inte vet jag varför, men jag hängde ju på. Kulan blev hysterisk när hennes lille gosse försvann rakt genom skogen och det tog en kvart innan dom hittade oss på trappan till "lukta-gott-bruden", no big deal tänkte jag ..... Så idag fick inte Zacco vara lös, patetiska kärringar ,sa han till, mig men jag fattar ju nada.

Det blev så att Kulan och jag tog med oss husse ut istället "för han springer nog inte iväg efter brudar" sa Kulan .

   

Jag hade jättekul på fotbollsplanen med snöbollar

  

Dom övade  inkallning och det är jag jätteduktig på ( när inte Zacco är med) men jag vill ju ha godis  när jag kommer

  

Får jag inget godis så gör jag så mot Kulan....

Plötsligt hörde jag nåt....

  

Smög mig sakta på mitt byte...  tills jag  såg vem det var

  

Det var ju min kompis "Vilde Ville"

  

Jädrans vad jag blev glad...

  

Det blev Ville oxå, han kastade upp mig i luften av lycka..

  

Vi busade omkring en bra stund

   

hämtade handskar....

   

och hade allmänt roligt

I eftermiddag  har jag legat och slöat och tänkt på Ville, vem vet vi kanske träffas imorgon igen.

 

Sist men inte minst så vill jag visa det frimärke som postens har bestämt skall bli årets märke 2010

  

Tjing tjong yllekalsong

 

 

    

 

 
 
Stella och Doris

Stella och Doris

28 december 2009 23:39

Den där Ville känner vi igen, rolig kille det där!!!

Ja, tänk vad kul det skulle se ut om din husse började springa efter brudar, då skulle nog Kulan bli paff :-)

Puss o kram från Borås

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

28 december 2009 23:48

Så himla roligt att läsa om dina äventyr. Mamsen fnittrar, äntligen lite liv i henne. Det har varit väldigt skralt med det ett par dagar. Men du, inte hänga på gangsters, inte bra alls. Tänk om polisen tar dej för något sedlighetsbrott? Nä, låt husse jaga brudarna (förlåt Kulan) och håll dej till Vilde Ville. Heljyst rattmuff tycker mamsen.
pusselipussar till Kungen Af Upphärad

http://lagottoflickorna.se

 
Ingen bild

Totti

29 december 2009 00:51

Hi hi, du lär dig nog också att rymma hem till snyggtjejerna så småningom. En gång låg jag och sov på gräsmattan bredvid mattes solsäng, när det kom en liten vindpust. Jag for upp som ett skott och iväg. Matte rusade efter och hittade mig tyvärr ett kvarter hemifrån, med en snygg pudeltjej som gått förbi på en parallellgata.

 
Torsten

Torsten

29 december 2009 07:15

Åååå, ditt lilla busfrö!!! Du kanske inte ska käka på husses kudde...du vet, han kan bli sur!
Ville verkar ju vara en rolig prick! Man blir glad av era bus-bilder!
Ha en fin snöig tisdag!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

29 december 2009 09:10

Rolig dag du verkar ha haft. Ville vill jag också busa med! ja, visst är det roligt att sno vantar. Det är alltid ett bra trick för att väcka upp tradiga mattar och hussar. Frimärket ska jag köpa och använda hela året. Absolut!
Idag ska jag hälsa på i mitt gamla dagis, så jag är lite spänd inför det.
Kram

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

29 december 2009 17:01

Vilken höjdar dag du har haft. En bra dag innehåller både schysta polare att leka med och att bita sönder något. Det måste husse förstå. Jag säger, go Elliot go!!!
Nu tassar jag vidare....Vi syns en annan dag!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

29 december 2009 19:41

Hmmmm fan du är ju värsta sabotören! Matte säger att vi aldrig tagit sönder så många grejjor som du..och på så kort tid!! Fast vi fattar ju inte vad det är att göra så mycket väsen av?..saker, finns ju dom som gör nya, eller...? Gillar när Ville slänger opp dig i luften..måste vara släkt med Hulken eller nå´t för han är ju en tvärtass hög...:)

tjillevippen snö på nästippen!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Smilla

Smilla

29 december 2009 21:24

Varning, varning inte käka på husses kudde det går bra några gånger sen blir det inte kul det vet jag har testat mattes några gånger. Just nu ligger jag lite risigt till har titta lite väl närgånget på mattes handskar, hm nu igen.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Totte

Totte

30 december 2009 00:12

Åå, så härliga bilder på dig och "Vilde Ville" och Årets frimärke 2010 var väldigt fint det också!

http://lagottototte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards