Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 24 december 2009

Äntligen Jul....

Av Elliot - 24 december 2009 01:17


God Jul


 

Säger Emma och jag till er alla

 

Ja nu äntligen är det jul. Här har det lagats mat hela dagen,

det har varit så många goda dofter, rena tortyren om  ni frågar mig.

  

Jag har inte lämnat köket på hela dagen, man vet ju inte om det dimper ner nåt. Men Kulan har vakat som en hök över mig för jag är inte att lita på säger hon.  

Det var härifrån dofterna kom... och i ugnen fanns julskinkan.

  

Känner nåt.....

  

Jäklar... hon tog mig på bar gärning ...  trodde hon var och pinka men hon stog och smög på mig, väldigt fult gjort  tycker jag.

 

Dom  litade inte på mig när jag hälsade på Mia häromdagen heller, för då ställdes pepparkakshuset upp jättehögt jäkla taskmörtar!!!

 

Japp så var maten klar och då släpa dom in ett stort träd, yes, tänkte jag, äntligen har dom fixat ett innedass till mig så jag slipper frysa häcken av mig. Men icke sa Nicke detta träd skulle behängas med ljus och kulor, fattar nada...

   

En fick jag tag på iallafall....

   

ja ja, den blev väl ganska fin men jag fattar inte riktigt varför, när man ändå inte får pinka på den suck... 

 

Sedan sa husse något vääääldigt fint..

  

han sa att jag var den BÄSTA julklappen han har fått någonsin..

och visst är jag väl fin, egentligen skulle nog alla vilja ha mig i julklapp ...

  

Nu ser det ut så här utanför så det blir garanterat en vit jul i år.

Godnatt alla och dröm sött om tomten , nu har det redan hunnit bli Julafton

  

 

  

 
 
Stella och Doris med matte Lotta

Stella och Doris med matte Lotta

24 december 2009 10:21

Ja du Elliot, många goa dofter blir det så här i juletid!!

Ja visst var du den perfekta klappen till morfar, jag tror nog att du tycker att morfar var en bra klapp till dig med!!

Vi ses i morgon Totten, då jäklar ska det firas Jul!!

Kramar till er alla från oss alla!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

24 december 2009 11:55

Vilken underbar julklapp du är :-)) Var nu en snäll pojke och kissa inte på granen så kommer nog tomten till dig! Stora Kramar till dig och hela din familj!!!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

24 december 2009 13:57

Haha du är precis som en lagotto ska vara, men nosen uppe på diskbänken! Primo försökte sig på skinkan igår:)

Och du, klart du är den absolut finaste julklappen man kan få, finns inget som slår en sådan "klapp"!!

Ha en himla bra jul, jag ska skala potatis till Jansson snart men först lite kaffe i magen!
Puss och kram hela låååååånga dan!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totti

Totti

24 december 2009 19:22

Antingen har ni väldigt låga diskbänkar eller är du en väldig hög lagotto. Så där högt når inte jag? Fast jag skulle förstås aldrig komma på tanken att sno nåt från diskbänken!
Glad och God Jul på er!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

25 december 2009 00:04

Mamsen är SÅ stolt över dej. Klart en äkta Lagotto ska sno om det finns en chans. Men du, kissa inte på granen, ett litet råd bara. Tänk att våran sorg blev till sån lycka för din husse och matte. Men man ska ju dela med sej av all lycka, säger alltid mamsen.
Tusen kramar och pussar till dej Kungen Af Upphärad och till din underbara familj.

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

26 december 2009 01:04

Det var väl en tjusig gran ni fick. Synd att du inte når upp till pepparkakshuset, men du kommer nog på råd. Diskbänken ligger ju bättre till...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards