Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Repetition inför Julafton.....

Av Elliot - 23 december 2009 01:03

Jaha, så kom då dagen D när vi skulle träna inför julen. Vi träffades hemma hos Mia och Christer och där var det myspys och ljus ...  

och änglar och demoner...

  

- "är det detta som är jul," undrade jag,- då e det väl inget speciellt!!!

Nej nu är det som så Elliot, sa Kulan - att eftersom du har käkat upp alla tomtarna så får det bli du som är tomte i kväll...

  

Nu blev det kvällen...

  

Nu varde ljus....


Men först skulle det ätas

och sjungas

  

" Tre goa rumpor i en ring.. tre goa rumpor i en ring , den som hon tappar skinkan till, den får mitt hela hjärta den får i magen smärta"...



Sen blev det äntligen dax för julklapparna och så en sång till...

  

"  Å körven och jag, Å körven och jag, allt upp på bästa mattan och ja  Å körven och jag, och körven och jag, allt upp på bästa mattan"...

  

Doris hängde på naturligtvis

  

" Det mystiska bettet i falukorven"

  

Sedan undersökte vi Mias skåp, men trots att Stella höll vakt så kom dom på oss och Dorran som är tjej började ju naturligvis bortförklara fast hon togs på bar gärning....

  

" Det var inte jag  matte"  bölade hon   hmpf typiskt tjejer.

JA så nu har jag tränat  inför julafton så nu kan jag det här   

Nu VILL jag ha julafton  minst  två gånger till i år, och jag vet att jag får som jag vill  he he

Morsning från Tomtedräparn

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

23 december 2009 02:30

Så himla söt du är i tomteluvan min kung. Inventering i skåpet, ska Doris kanske baka bröd? Julafton flera gånger per år, det låter väldans bra. Vi har inte haft någon än, men hoppas att det blir någon. Vi har hört ryktas om att vi blir helt ensamma ett par timmar på julafton. Något om att tomten ska hämtas. Trodde han blev körd av sina renar!!!!!
julpussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

23 december 2009 07:09

Herregud Elliot, vad du ser stooor ut där du sitter med Stella o Doris....eller är det dom som är små??? Mig inte veta någonting...mig vara lilla snömolnet!
FLERA julaftnar!!! Ja det vore nåt, men jag tror inte här i norr...Matte verkar lite less redan :(
Men imorgon är det iallafall julafton!
Puss till dej o Kulan!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

23 december 2009 07:54

Åh, vilken härlig för-övning innan jul! Julklapparna gick ju inte av för hackor heller. Snygg i tomteluva är du också. När matte försökte sätta luva på mig sa hon att det var som att försöka lägga en våt ål på en våt tvål...vad hon nu menade med det.
Inte så passande kanske att ha Tomtedräparn som signatur så här dan före dan.
Julpussar mitt i ullen från mig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Dorran

Dorran

23 december 2009 10:54

Ni ska sluta mobba mig, matte säger att jag fortfarande är valp, jag kommer att vara valp ända tills matte säger att jag inte är det! Jag är ingen lipsill, men om man spelar lite ledsen och gosar in sig hos matten så glömmer hon att hon är arg, vem var smartast nu då??!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

23 december 2009 12:51

Haha jag bara sitter och flinar i hela fejjan!! Ni är för sköna ni Boy and Girl´s....Jaha du Elliot julafton flera gången om, inte illa!! Själv ska jag ut och inhandla julklappar åt mina 2 demoner:) Dom fick ju ett av paketen igår...hmmm oj då det blev visst 2 julaftnar för dom med;) Näää har såååå mycket att stå i så jag säger
Tjoflax jag ska INTE köpa en Brax!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totti

Totti

23 december 2009 17:36

Det förstås att man måste övnings-jula lite när det är första gången. Jag står ju inför min sjunde julafton, så då behövs inget genrep. Hoppas riktiga julafton blir riktigt lyckad, också.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

23 december 2009 18:28

Verkar bara vara jag som får EN enda julafton! Orättvist tycker jag. Idag har det nästan bara städats här hemma. Lite skotta snö och hämta in ved också har vi gjort. Ha en trevlig julafton! Puss!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

23 december 2009 20:03

Ha nu en riktigt bra jul trots att du käkat upp alla tomtarna!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Torsten

Torsten

23 december 2009 23:02

Tassar bara in och gör ett kort avbrott i julstöket här hemma....
Önskar er en riktigt GOD JUL!!!
Pussa Kulan lite extra från mej....
Kramar från alla oss här i Piteå!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Milou och Tova

24 december 2009 00:07

Så bra du har fått det i ditt nya hem! Önskar dig en riktigt God Jul Elliot!
Milou och Tova

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards