Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Uttråkad.....Kulan bara syr och syr

Av Elliot - 10 december 2009 00:57

Jag skall banne mig ta kontakt med hundombudsmannen för nu är jag trött på det här.... är det meningen att man skall ha en matte som bara syr och syr eller....

 

Ja ja OK... vi var visserligen i skogen med Zacco i två timmar och hittade nya stora ängar att springa på, och stora gropar att bada i

   

Men jag  VILL VARA UTE HELA DAN................ fattar du det Kulan!!!!

ja ja visserligen var husse ute i skogen med mig oxå men han tar ju aldrig med sig kameran TRÅKMÅNS!!!    

och visserligen hälsade jag ju på hos Mia och gullade med Anton

  

jag fick vara i hans rum bland ACDC och döskallar, det var lite häftigt  

Kollade in deras gräsklippare....   

Sen hämtade jag Christers träsko men där tog det roliga slut.   

När vi kom hem lekte jag med min självgående godisboll, den är kul. MEN DEN SKA VA FULL MED GODIS HELA TIDEN!!!! 

   JAg hatar den där jäkla grisen. Han har elaka ögon tycker jag så Kulan får vända den med rumpan ut .

  

Men sen börjar hon att sy igen, då gör jag så här he he he  

Och så här... Dom går allt att bita sönder Torsten. Kulan säger att jag är orättvis för även om hon jobbar så gör hon det ju hemma och husse är ju oxå hemma, men jag vill att dom skall leka med mig HELA TIDEN.

  

Men så säger hon att jag har världens goaste pussnos och så får jag jättemånga pussar.

 

Så nu tror jag att jag skall hjälpa henne att packa alla paket som skall skickas, och hon har lovat att det bara är nu till jul som hon har så mycket att göra så nu har jag bestämt att hon nog är ganska bra ändå.

OCH I MORGON KOMMER STELLA OCH DORIS  YIPIII


 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

10 december 2009 02:10

Det var då hemskt vilken tråkig dag du har haft, haha. Tror att du har blivit väldigt bortskämd.!!!!!! Givetvis är väl en foppatoffel ingen match för en äkta Lagotto, lätt som en plätt. Vi slaktar papsens träskor på löpande band, sen gömmer vi dom i trädgården. Lyllo dej som ska vara med Stella och Doris.
gosepussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

10 december 2009 07:14

Men gud så duktig du var som fick sönder foppatoffeln....nä, jag har inte lyckats med det, fast å andra sidan så syr ju inte min matte förståss, så det kanske beror på det :)
Vi lagottos som bor ensamma med våra hussar o mattar, vi VILL ha uppmärksamhet heeela tiden och det är väl inget konstigt med det, det är bara för dom att gilla läget liksom, eller vad tycker du, Ellliot!
Ha nu en toppendag och säg åt Kulan att sluta sy!
Ps. Hälsa STella o Doris (mest till Stella)

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

10 december 2009 07:45

Ja du, det var en riktig tråkdag du haft :-). Jag har också några godis- leksaker, och jag håller med, de är ju bara roliga när de är fulladdade. Sen blir de ju bara tråkiga och rullar omkring. Den där grisen har verkligen otäcka ögon, bort med den! Foppatofflor finns inte i min familj, så det har jag inte provat, men det verkar vara en kul hobby!
Ha en spännande dag ulltotten!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

10 december 2009 07:45

Hihi lilla söta Elliot nu har du väl blivit lite väl bortskämd du har ju rena lyxboendet med uppassning. Vi skulle väldigt gärna villa pussa på din nos.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

10 december 2009 12:10

Stackars Elliot...eller ? Neej skulle inte tro det, du är nog lite bortskämd! men det är bra, vad skall livet annars vara bra för :-)) Lurviga varelser skall skämmas bort! Du har verkligen två Härliga " systrar" Pussa Stella och Doris ordentligt från oss när ni ses! Kraam!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Totti

Totti

10 december 2009 16:50

Hm, jag börjar förstå varför Pia och Håkan tyckte det var dags för dig att flytta hemifrån. Tur för dig att du har en så söt pussnos. Annars kanske Kulan sätter ut en annons på Blocket.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

10 december 2009 17:14

Stackare så uttråkad du är!!!!!!
Eller inte............
Fast såna tråkmattar känner jag till.
Min hon packar all min svamp eller häller saker på burkar hela tiden.
Så ska det postas eller packas till nån sån där marknad.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Primo och Acke

Primo och Acke

10 december 2009 21:36

hörru lilla killen, nu ska jag berätta en sak för dig....så är det att vara hund förstår du, inte alltid ngt kul som händer och det är JÄTTE nyttigt att lära sig ha tråkigt oxå, för då är det "kuliga" mycket "kuligare"...ööööhhh om du fattar?

Tänk du på alla hundar som ligger helt ensamma måååånga timmar och bara väntar på att ngn ska komma hem och ge dom en ynka liten puss....och inte ens det kanske dom får! Det finns folk ska du veta som inte bryr sig om de nya lagarna om att en hund inte får vara ensammen mer en 5 tim/dag ( ja ngn enstaka gång gör det ju inget)Så tänk bara på hur bra du har det lilla gubben, med 2 st människor som älskar dig massor och är hemma med dig, även om dom inte leker heeeela tiden;) klart du har en gose go pussnos,säg vilken Lagotto som inte har det? Ett knep,lär Kulan att när hon säger puss så ger du henne en och då får du godis!

Skickar dig en jätte puss, och du, Primo och Acke hälsar...att dom är avis på att du ska få träffa "söt tjejjerna" i morgon!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

10 december 2009 22:28

Du får väl också jobba i tomteverkstan. Packa paket verkar vara värt många öron. Kanske du kan hjälpa till att bära dom till posten också? kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards