Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Min spagrop och jag.... Glädje på äldreboeendet :-)

Av Elliot - 8 december 2009 00:39

Idag var det äntligen dax igen och ta ett riktigt "gött" bad med Zacco. Regnet har öst ner hela natten och alla spagropar växer fram som svampar i skogen...

  

Kolla... visst ser det riktigt hälsosamt ut.

Kulan har ju lånat Lottas kamera och har missat lite inställningar, så de flesta bilderna blev helt kass, typiskt fruntimmer!!!

Väääldigt dålig bild, men jag vill bara visa hur roligt jag hade när jag spann loss i dyngan

   

Jag kom inte riktigt upp i Stellas nivå, men skam den som ger sig

   

Kom igen då Ingela... fram med gottiset för sjutton, hur länge skall vi behöva stå här och tråna .

   

Va, va sa du tappade hon  nåt eller.... 

 

Det är MITT din mespropp hit med det annars sliter jag strupen i bitar på dig..

Näe, han är alltid snäll min kompis för han låter alltid mig vinna, det kallar jag en riktig vän  

Senare i eftermiddag så sa Kulan att vi skulle åka till mormor Maij. Stella och Doris har varit och hälsat på henne tidigare så nu var det min tur. Fick lite förmaningar av Stella " nu måste du sköta dig Elliot" sa hon, "för mormor Maij är väldigt gammal och dålig men hon är väldigt snäll"  Klart att jag sköter mig, det gör jag alltid sa jag, förresten tror du hon har nåt godis att bjuda på???

   

Jag hoppade upp jätte försiktigt i hennes säng

   

hon tyckte att jag var väääldigt fin och mjuk

  

Häftig säng du har Maij , jag tror jag stannar här och nannar på dina kuddar

  

Kulan , vi kaaan väl stanna en liten stund till.....

Jag tror mormor Maij tyckte att det var jättekul när jag kom för det är så tråkigt att bara ligga där.. så jag har bestämt att jag skall åka med igen

Puss o kram

Elliot

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

8 december 2009 02:21

Bra att du spaar, Sigge har lärt oss att det gör underverk med pälsen. Så nu har du blivit servicehund också. Det är tusan så snabbt du gör karriär. Du verkar ha charmat mormor totalt och det är ju inte så konstigt. Det finns så mycket kärlek i dej så det riktigt strålar om dej.
Vi tycker att du ska hälsa på mormor varje dag.
Kärlekspussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

8 december 2009 07:10

Det är bra att du lär dej hur man spaar...Det har knappt jag gjort för jag hittar så sällan fina gropar :)
Vad glad mormor Maj måste ha blivit av ditt besök, en go gullig mjuk liten Elliot! Det är klart att du måste åka dit fler gånger!
Ha en bra dag!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Stella

Stella

8 december 2009 08:01

Du, det är inte många som kommer upp i min nivå, men nu ses vi ju snart igen och då ska jag lära dig allt jag kan :-)

DU sköter dig ju bra, så bra att du myste lite med mormor Maij, hon kommer vara glad åt det länge!!

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

8 december 2009 12:36

Vilken kompis du har som inte protesterar när du snor godiset. Själv förvandlas jag till ett rasande vilddjur när det är godisutdelning. Jag vill ha ALLT FÖR MIG SJÄLV!
Jag gissar att du tvingades duscha mellan badet och besöket på äldreboendet. Den där sängen ser rackarns skön ut.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

8 december 2009 12:42

Superbra spagrop ser det ut att vara.
Men passa på nu.
Matte har hört att i nästa vecka så kan det bliv svinkallt och snöstormar!
I alla fall här i Sörmland.
Stämmer det så går det åt väldigt heta trakter med spagroparna!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

8 december 2009 19:58

Åååååh så underbart att du har varit och hälsat på "mormor"!! Det är så underbart att se dom gamla när man hälsar på med en hund, och hundarna blir så försiktiga precis som om dom förstår att man ska ta det lungt.

Puss och kram på dig ulltott!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

8 december 2009 23:38

Vilka härliga spagropar du har. Gott om godis verkar det finnas också. Trevligt att du hälsade på Maij också. Det verkar som om alla äldre gillar oss hundar. Kram på dig och Kulan!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards