Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Vikarie i syfabriken....

Av Elliot - 30 november 2009 23:34

 Ja som sagt, idag har jag vikarierat hos Sykulan. Dom har mycket att göra nu före jul så jag fick hoppa in och styra upp produktionen.

Mia kom på förmiddagen men det tog lite tid innan hon kom igång för hon var ju tvungen att prata med mig först

 

Sedan satte dom igång. Det skulle klippas och sys och broderas på  monstermaskinerna . 

 

JAha, vad skall jag göra nu då...... Här har jag varit blnd babyfiltarna så det har fastnat lite fleece på nosen.

  

Jag mäter väl lite då ...

 

Kulan... skall vi inte ha fikarast snart

Yes, Yes,now we talking , eget fika till mig   

  

Här laddar jag maskinen alldeles själv....

  

Nej, jag bara skojar, Mia var allt med. Barn får inte röra sa hon..  hmpfff sa jag.   

Nu vill jag ha LÖN...

  

 Nu fattar jag varför alla blir så glada när dom får löning  

   

Efter jobbet kom Zacco ( väldigt vad jag ser liten ut)

   

Kom igen då din lille fjant sa han . Så vi gick ut i skogen utan kamera idag oxå

för det regnade naturligtvis. Nu är jag trött efter ett helt dagsverke och i morgon börjar vi på ny kula (hi hi ) igen

Hejcon Bejcon 

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

1 december 2009 00:18

Du är då för rolig min lille gosing. Ja du ser verkligen liten ut bredvid Zacco. Bra att du hjälper till hos Sykulan, så du får lön och fika. Tala inte om för Stella att du har jobbat ihop med Mia, då blir hon jätteavundsjuk. Ska bli kuligt att se vad du hittar på i morgon.
nanepussar

http://lagottoflickorna

 
Cesare

Cesare

1 december 2009 00:22

Va fint att du redan känner dig hemma.. Om du kan lära dig sy kanske du kan lära mig ? Matte är kass på allt sånt där!
Nattis från
Cesare

http://www.lagottocesare.bloggplatsen.se.se

 
Torsten

Torsten

1 december 2009 07:11

Va??!!! Ska ni börja på en ny Kula.....vad blir det av den gamla då???
Jäklar i min lilla låda, du har redan blivit en riktig 'brodyr-hund', men du barnarbete, är inte det förbjudet?!!
Fast du fick ju en rejäl löning, så du kan nog vara rätt nöjd!
Puss o kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
Stella

Stella

1 december 2009 07:37

Ja lite avis blir jag allt,framförallt när jag ser din lön, om det blir något över så får du gärna ta med den hit på söndag!

Det är gott att se att du funnit dig till rätta så snabbt:-)

Kramar från Boråsbrudarna

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

1 december 2009 07:56

Men hej Elliot! Du verkar vara en kul och mysig kille. Jag kollade in din blogg och tänkte bara hälsa lite. Så fint du bor, du är tydligen nyinflyttad, och jobb och lön har du redan fått också. Vilket flyt!
Slafs från Rudi

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Totti

Totti

1 december 2009 09:52

Det är till att vara högavlönad ser jag. Och fikabonus också. Det är inte så att Kulan behöver en lärling till? I så fall tar jag tåget direkt.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

1 december 2009 19:52

Nu hittade vi rätt Elliot! Ett stort Grattis till din nya familj, så lyckliga dom måste vara som har fått Dig! Vi ser att du kommer att få det finemang, säkert kan du sy på nolltid!
Nu blir det roligt att följa dig på nya äventyr!
Stora hundiga pussar från Flora!!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

1 december 2009 21:20

Oj va du sliter men det var bra lön!
Visst är det skit med trasiga kameror!
Matte saknar den alldeles väldigt.
Vad det gäller spagropar så blir man först och främst otroligt fin i pälsen, fast det begriper aldrig människor.
Svamphund det har du alla förutsättningar att bli.
Bistår dej så gärna med råd!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Primo och Acke

Primo och Acke

2 december 2009 00:08

Men tjena grabben, va fan måste du jobba för lönen?? Hmm ja ja vi gör väl oxå det men det håller vi tyst om så att andra tror att vi är sådanadär "lyx playboys" som bara driver omkring och låter andra betala...Men fikat var lite skralt till Kulan och Mia...små jävla torra 4-kantiga bitar, du kunde väl ha gett dom lite av dina bullar?! Nåja den där 2lönen" du fick gick ju inte av för hackor...undrarf ifall du skiter på dig nu;) Oj nu kommer matte och hon gillar nog inte att vi är så frispråkiga,
tjing tjong lönekalsong!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

2 december 2009 15:01

Undrar om jag måste skaffa mig ett jobb också. Inte kul att gå i skogen och leta gamla begagnade ben inte... Lyckos dig! Puss på rumpen!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards