Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Så här bor jag nu....

Av Elliot - 29 november 2009 23:19

Hej igen.....

Vaknade i morse bland kuddar och dunbolster och undrar var fasen jag var... javisst ja, jag var ju kvar hos kulan. Jag väckte nyehusse för morgonpinken för han har sagt att det inte är lönt att väcka Kulan på morgonen för då är hon en riktig drake.. hm undrar vad han menar??

  

Vi myste en stund i soffan  innan vi vågade oss in i draknästet.

Lite senare kom då Zacco med matte. Han var faktiskt en ritigt hyvens kille,och hans matte tyckte att jag var "gööööör söt " (västgötska och betyder "stor och ståtlig) så jag fjäskade in mig lite hos henne för jag kända att det luktade gott i hennes jackficka.

  

Zacco får ni se en annan dag för vi for runt så kulan fick ställa ifrån sig kameran.

Hur som helst så gick vi på promenad i skogen som vi har runt knuten. Det finns många spagropar här uppe sa Zacco. Jaha, sa jag och låtsades att jag förstod..   Sisten i är en kruka vrålade han och slängde sig i. Kom igen nu din lille fjant... ja ja, jag hoppade  i och JÄDRANS va det var härligt. Ingela och Kulan skrattade och låg på knä,men... var hade dom kameran, jo hemma på trappan. Men jag lovar det kommer bilder på det oxå för detta skall jag göra varje dag

  

Nu tänkte jag visa lite var jag bor nu

  

Här är huset.. kom in kom in

  

Här kan man ligga framför brasan...

  

Jag kan hjälpa dig....

  

he he.. taskigt Kulan du kan lägga dig någon  annanstans.

 

Det finns ett rum som är vääääldigt spännande, där finns två stora monster som låter väldigt högt. Dom är inte farliga säger Kulan, men f-n vet..

  

Monster

  

Här är köket

  

Jag fixar lite kaffe...

  

Här slötittar jag på TV

Jag får väl sluta för i kväll och lägga mig och tryna för imorgon kommer Mia hit och skall bara bry sig om mig.. ja, dom kanske skall sy lite oxå

  

 

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

30 november 2009 00:40

Vilket mysigt hus du har flyttat in i. Dom där monstermaskinerna ska du nog undvika. Då är det mycket mysigare framför brasan. Tänk så snabbt det går att föredra en fluffig säng i stället för buren. Du har det bara bäst.
Ha det nu så roligt med Mia. Vi ses i morgon.
jättepussar och kramar

http://lagottoflickorna

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

30 november 2009 01:08

Ja just det Elliot, mamsen glömde att berätta för Kulan att du är en hejjare på att fördiska. Men nu har du ju visat henne det själv. DUKTIG gosse.
pussssssar

http://lagottoflickorna

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

30 november 2009 06:45

Men hallå! Vilken snygging vi hittade här då=) och vilket fint hus du flyttat in i!! Ja du kommer att få det bra där det är vi helt säkra på=)
Ha en bra dag, vi tittar in fler gånger och ser vad du hittar på för kul framöver=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

30 november 2009 07:38

Du har då redan hunnit bo in dig och i dag ska du få träffa Mia, en sak bara, Mia är MIN, du får låna henne, men hon är MIN!!
Jag kan tänka mig att du fortfarande sover, du har det bra du, i det här huset får vi gå upp tidigt och åka och jobba medans ni Upphärad kan ligga och snarka långt in på dan...

Ha en underbar dag och du, vi vill se lite bilder från skogen :-)

Puss o Kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

30 november 2009 07:42

Ett litet tips Elliot....Dra ut veden i hela huset och flisa den lite lätt, det är jättekul och hussar o mattar blir så roliga i ansiktet då...typ, lite strama och stela!
Du har ju fått ett jättefint hus ju, där ska du säkert trivas, dessutom verkar det ju finnas spagropar också = ännu bättre!
Ha nu en riktigt fin vecka!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ludde

Ludde

30 november 2009 08:57

De va en stilig hundkoja du flyttat in i, men akta dig för drakar och monster. Du kan få namnet fastsytt i pälsen fortare än kvickt om du inte sköter dig - och kanske en liten blomma i rumpen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Totti

30 november 2009 11:08

Det verkar vara ett riktigt litet kungarike du skaffat dig: Kung Elliot av Upphärad. Nu fattas det bara en drottning. Men du har ju gott om tjejer att välja på där bort i väster.

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

30 november 2009 15:55

MEN så fint du bor!! Avis;) Maskinerna vill jag oxå ha:) Du har bra koll på kaffet ser jag.... Du har kommit till ett kanon hem vill jag lova! Spa utanför är inte hellr dumt!
Puss och kram!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Sigge

Sigge

30 november 2009 19:09

Ditt hem verkar ju vara superbra.
Ännu bättre att du fått en lärare i spaandets ädla konst.
Det måste alla hundar känna till så vi kan sköta vår pälsvård på egen tass.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Laurence

Laurence

30 november 2009 22:47

vilket fint hem du har fått. Pias hundar de är bra på hushållsarbete.

http://saphira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards