Kulans Elliot

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Nyinflyttad

Av Elliot - 29 november 2009 00:33

"Tjena"  Elliot här.

Jag  har flyttat.... så nu är jag inte skåning längre utan västgöte. Får se om jag kan lära mig dialekten, eller så skiter jag i det för det kan vara bra och säga att man inte förstår om man skulle hitta på nåt bus eller????

Min nya matte heter Kulan ( hur man nu kan ha ett sådant namn) förmodligen för att hon är rund  vad vet jag , vad vet jag ,jag kommer ju från Skåne som sagt. Min nya husse heter Lars-Åke och honom tror jag att jag skall få pli på ganska så snabbt, jag har redan börjat bearbeta honom så smått för jag har bestämt att jag skall ligga i hans säng i natt.

  

Här sitter jag hos min nye husse, visst är jag otroligt vacker...


Jo det var ju så att det ringde på dörren hemma hos oss i Strövelsetorp på förmiddagen och in kommer ett helt följe med folk, men framförallt så kom Stella och Doris och jag blev ju jättelycklig.. yes brudar tänkte jag... Dom skall nog flytta in... men istället blev det tvärt om, det var jag som skulle följa med dem???

Och du mamma Pia det har gått jättebra. jag fick sitta i baksätet mellan Kulan och Lotta medan Stella o Dorran  vackert fick sitta längst bak bakom galler. Men idag var det ju jag som var kung

Vi mellanlandade i Borås hos Stella och Doris innan det var dags att fortsätta mot Världens ände.. hm... eller Upphärad som det heter.

  

Hemma hos Stella o Dorran. Jag snodde deras ben för jag är kung.


När vi kom hem så skulle Kulan lägga in alla 120 bilderna hon har tagit idag, men vad händer då ???   Fel på minneskortet!!! så hon får inte ur dem från kameran. Herrreguuuud var har man hamnat, vi som hade så många kort från Strövelstorp på mamma Pia och alla dom andra voffsen. Tur att Lotta tog så mycket bilder så vi kan knycka av henne. Nu har hon satt i ett nytt minneskort, och jag lovar det kommer kort imorgon. Då skall vi träffa Zacco, han är kompis med Stella och Dorran och är en Golden, jag får väl se hur det går för han pratar väl "upplänska" som man säger i Skåne och det låter ju lite högfärdigt men han kan ju vara bra ändå.

  

Nä nu tror jag att jag skall gå och knyta mig så ses vi i morgon.

PUSS O KRAM MAMSEN PIA

 
 
Bella & Smilla/matte

Bella & Smilla/matte

29 november 2009 07:53

Grattis till en lagotto världens bästa hund. Trevligt med en lagottokille i huset! Elliot jag tror att du kommer att få det jättebra. Lycka till i den nya familjen och grattis till matte och husse för ett bra val. Vill lägger till länken hos oss så vi kan följa dina äventyr. Kram

http://teamlagotto.blogg.se

 
Sigge

Sigge

29 november 2009 09:09

Min matte har visst vetat om några dagar vad som skulle hända.
Men hon har tigit som muren.
Jag länkar till dej när jag fixar med min blogg ikväll.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Stella

Stella

29 november 2009 09:31

Ja nog var du kung i går, men det går över, jag är ju äldst så det är jag som bestämmer :-) Hoppas du sovit gott i natt och att du inte saknar Strövelstorp alltför mycket.

Ha en underbar dag med Sacco, han är en juste kille!

Vi hörs och syns snart igen

Kram och puss

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

29 november 2009 10:27

Så kul att du inte bara fått ett nytt hem där du kan vara kung, utan också en egen blogg och slipper dela med Aldo och tjejerna. Nu kan du bre ut dig hur mycket som helst, precis som jag. Det har sina fördelar att vara ensamhund.
Förlåt att jag var lite burdus sist vi sågs. Jag ser ju att du vuxit till dig, så nästa gång är det nog bäst att jag uppför mig. Ha det!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Milou!

Milou!

29 november 2009 10:42

Hej Elliot!
Jasså du har fått flytta från Skåne, jag hittad dig i Stellas blogg. Men du vet Stella är ju min tjej, så jag hoppas du låter mig ha henne i fred. Däremot har jag en syrra, Tova som du gärna kan få om du vill!!! Hon är söt och trevlig, eller INTE, mera vild och lite galen men ganska söt ändå. Hoppas att vi kan träffas och busa någon gång och vi önskar dig lycka till i ditt nya hem.
Milou

http://moasmilou.dinstudio.se

 
Ingen bild

Emma

29 november 2009 12:06

Hej Elliot! Jag kan lova att du kommer trivas hos mormor kulan och moffe! :) Hoppas att vi träffas snart!
Kram Emma

 
Ludde

Ludde

29 november 2009 18:41

Hej Elliot! Grattis till ett nytt hem och en egen blogg. Jag har lagt upp en länk till dig så det blir lätt att se vad du har för dig hos Kulan. Hoppas Kulans minne blir bättre ;-) så vi får många fina bilder... Kramis, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

29 november 2009 19:42

Å, lilla Elliot....har du gått o blivit KUNG du....jag är ju 'bara' prins....Du o jag har ju samma namn vet du ju (mitt 'fina' namn är ju Elliot di Spartaco), så det är kanske därför vi är just kungligheter, ja så är det nog!!!
Du kommer ju att få det finfint hos Kulan, hon är ju min absoluta älsklingsmormor, dessutom kommer du ju säkert att få pussa på min favvis-brud, Stella....jösses, känner avundsjukan komma krypande...
Ha det så gott och bo in dej ordentligt nu!
Puss o kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

29 november 2009 21:10

Min lille söte älskling. Så bra du har fått det. Nu har mitt hjärta slutat att gråta. Uppför dej nu bra så dom inte lämnar tillbara dej.
pussar och kramar i mängder

http://lagottoflickorna

 
Primo och Acke

Primo och Acke

29 november 2009 21:15

hehe KUNG?? du är ju bara en liten Italiensk skitunge!;) Hi hi...näää nu ska vi inte vara taskiga så du börjar lipa, vi är nog ganksa snälla...Ja inte jag Primo för jag är härskaren av Universe,så småglin brukar jag sätta på plats med tänderna...fråga Dorran! Matte hälsar och säger att du är så söt så söt, ATJO! vi måste nog hört fel...det var nog oss hon pratade om:) Nää du kommer få ett skit skojjigt liv där i skobygden bland tomtar och troll
Voff, morr och hopp i bäcken!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elliot - 4 maj 2011 00:45

I´m back..... Äntligen är jag här igen, ni tror väl kanske att jag har gått upp i rök .... och det för mig osökt in på min senaste eskapad. SE OCH LÄR (hur man inte skall göra)   När Kulan kom hem från jobbet i går ställde  hon sin handväska p...

Av Elliot - 25 mars 2011 00:09

"ELLIOT!!!!! res på dig, jag ser att du har hittat på något", sa Kulan när jag låg så här fint i min säng. "Nää jag är bara lite trött", sa jag..    "ELLIOT!!! jag vet att du har hittat på nåt för det är bara då du ligger där!!     Fasen oxå, nu ha...

Av Elliot - 9 mars 2011 00:13

Hallå där nu är jag tillbaka...... Häromdagen hade Kulan handlat en hel kasse mat bara till mig,  mums... trodde jag       "Men ELLIOT, låt bli maten,"" skränade Kulan.    Klart det är min mat", sa jag "det är ju en hund på bild på påsen ,då ä...

Av Elliot - 24 februari 2011 23:15

    Hallo hallo,Elliot calling. Ser ni mig???      I måndags så sa Kulan till mig att " Nu Elliot så skall husse och jag tapetsera, måla och byta golv i TV-rummet, så du skall få åka tilll Mia på sportlov några dagar"  Och inte blev väl jag specie...

Av Elliot - 17 februari 2011 01:28

   Ja, som sagt Sacco har ju varit här och sovit över. Han kom med sin matte i lördags förmiddag. "Nu skall du stanna över natten här hos Elliot" sa hon " för husse och jag skall på fest"      Vaaa. "Ska JAG SOVA HÄR" sa Sacco helt förskräckt, ...

Presentation


Man är väl Itaienare...

Klocka

>

Väder

Vädret Trollhättan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards